January 20 2019 04:25:43
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 313
· Nyeste bruger: kentaur
Senest Online
Kurt Andersen04:24:38
Bent Hulsroej05:40:23
kameramann05:42:17
calle07:21:18
HSChristiansen08:11:07
Mette09:24:10
mojo12:53:01
26mook17:07:11
thtorben22:05:04
Cybermaze 1 Dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Skal jeg opdatere til nyt program?
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-08-2009 15:26
Nybegynder

Antal indlæg:

Hej med jer,

jeg har tidligere skrevet herinde under navnet "Pernille", men jeg har desværre glemt min adgangskode og jeg fik ikke en ny, da jeg indtastede min mailadresse...

Jeg har Pinnacle Studio Plus ver. 9 og er egentlig godt tilfreds med det. Det jeg godt kan li' ved programmet var at det var let at lære at bruge. I starten havde jeg dog problemer med at blande formater (4:3 og 16:9) i samme film, men det problem fik jeg løst.

Programmet er købt i USA og var derfor NTSC, men fra Pinnacle fik jeg en kode, så jeg også kunne anvende det til PAL.

Nu har jeg købt en ny computer og Pinnacle acceptere ikke den kode jeg fik tidligere, så enten skal jeg henvende mig til Pinnacle og få en ny kode, eller også skal jeg købe et nyt program. Jeg har et gammelt TV og har ingen planer om at udskifte det før det brænder sammen, dvs. om et redigeringsprogram kan arbejde med HD er (pt) uden betydning.

Jeg har som sagt været glad for Pinnacle 9, er dog lidt irriteret over man skal betale for at få åbnet for div. tillæg (som f.eks. at spille et videoklip baglæns), igen det har jeg løst ved at download tillæg lavet af andre brugere....

Mine spørgsmål går på om det kan betale sig at opgradere til et nyt program? Hvis I mener jeg skal opgradere til nyt, hvad vil jeg så få for pengene som jeg ikke har? Hvilket program vil I mene jeg skal købe, Pinnacle (hvilken version) eller et helt andet program?

MVH
Pernille

thtorben
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-08-2009 07:26
Brugers avatar

Bruger

Antal indlæg: 63

Jeg kan også anbefale Premiere Elements 7, det er ikke så tungt at arbejde med, kræver mindre kraft af computeren og ikke alle de forskellige koder man skal bruge i Pinnacle, kun en kode har man brug for.
thtorben

mingo
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-08-2009 07:38
Brugers avatar

Medlem

Antal indlæg: 223

Hvis du ikke vil kæmpe med at få en ny kode er der mulighed for at købe Premiere Elements 7( Den er på eng.)
eller købe Studio 12 Ultimate til samme pris som Premiere Elements 7, og Studio 12 Ultimate er på dansk og faktisk bygget op på den samme måde som den version 9 du har plus en masse andre ting og en ny (Video motor)
Med Venlig Hilsen
Mingo
Kamera: Canon XHA1s, Canon XM2, Canon MV 730i & Canon 10D
Hardware: P4 3,4GHz, 8 GB RAM, 8 TB HD, ATI HD4650 2GB
Software: XP Pro, AVID Liquie PRO 7.2, AVID Composer 5, Adobe Premiere Elements 7.0
Adobe Photoshop Elements 7.0 Studio Ultimate version 12

www.f-norskov.dk
calle
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-08-2009 09:49
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1916

Jeg vil også som snedker anbefaler købe den pakke til 1100 cirka, hvori der både er Premiere og PhotoShop Elements 7.0
Det vil du blive rigtig glad for.
Med venlig hilsen

Calle

www.dominofilmogtv.dk
thtorben
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-08-2009 09:54
Brugers avatar

Bruger

Premiere Elements 7 fås også på svensk
thtorben

#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 11-08-2009 22:39
Nybegynder

Antal indlæg:

Mange tak for jeres svar. Det ser ud som om der er enighed om at det er en ide at opgradere ti Premier Elements 7.

Jeg har dog læst en del anmeldelser der siger at det er et langsomt program der ofter går ned med fejl. Er det noget I kender til?

Pernille

thtorben
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-08-2009 08:22
Brugers avatar

Bruger

Nej jeg har heller ikke oplevet fejl eller langsom program.
thtorben

#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03-09-2009 21:35
Nybegynder

Antal indlæg:

Nu har jeg haft downloaded prøve versionen af Premier Elements 7. Det syntes jeg virker noget mere besværligt at arbejde med en Pinnacle 9 plus. Derfor forsøgt jeg med prøve versionen af Pinnacle 12. Den fungere som den skal undtagen når jeg brænder en DVD.

Problemet er at menuen (en standard menu med et af de billeder Pinnacle levere) fungere når jeg tester inden brænding. Men efter brænding er menuen "død" den virker som en 4 sekunders forfilm. Man kan ikke vælge kapitel eller gå tilbage til menuen. Man kan heller ikke via fjernbetjeningen gå til næste kapitel. Er det programmet eller mig den er gal med?

Hvis jeg ikke kan få studio 12 til at virke er næste skridt at afprøve Sony' Vegas...

Pernille

michael m
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03-09-2009 21:58
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 2329

Jeg har netop været i vores lokale videoklub (Horsens videoklub ) til endnu en hyggelig og informativ aften. Vi diskuterede netop programmer, og en ting, som kunne give problemer for nogen af vores mange Pinnacle-brugere er det begrænsede antal spor til hhv. video og audio.
Personligt kan jeg sagtens komme op på 4 videospor og 5 audiospor selv i en kortere film.
Derfor vil jeg opfordre dig til at overveje, om det begrænsede antal spor i Pinnacle kan blive en begrænsning for dig før du beslutter dig.
Bortset fra det er der almindelig tilfredshed med programmet.
Redigeret af michael m d. 03-09-2009 21:58
Vimeoside: http://vimeo.com/...
Videoklub: http://www.hsvk.dk/

Videography is the power of observation, not the application of technology Frit efter Ken Rockwell

verner
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 09:50
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3226

michael m skrev:
Vi diskuterede netop programmer, og en ting, som kunne give problemer for nogen af vores mange Pinnacle-brugere er det begrænsede antal spor til hhv. video og audio.

Det er rigtigt nok at der er en begrænsning i antallet af sporSad

Men den kreative Cool lader sig ikke stoppe af det Musik

Man laver kører 2-3 spor sammen til en avi fil
derefter kører man andre spor samme til en avi fil

De to avi filer kan herefter redigeres sammen.

Man skal holde ørene stive, men det kan lade sig gøre.
mvh Verner
Video Amatør,
Min foto- & Videoklub

http://www.zoomfotovideo.dk/
michael m
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 13:13
Brugers avatar

MEGA bruger

Jeps! Klappe

Videography is the power of observation, not the application of technology Frit efter Ken Rockwell

TIKI
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 14:20
TOP bruger

Antal indlæg: 903

@michael m
du skrev:
Personligt kan jeg sagtens komme op på 4 videospor og 5 audiospor selv i en kortere film.

hvornår bruger du 4 videospor? Er det video fra 4 stk. kameras? Har det noget med lydsync at gøre? Blot en kort info/vejledning! Tak på forhånd TIKI

MK
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 15:11
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 2976

Nej det er helt normalt at bruge mange videospor.
Når jeg redigere så er jeg da også oppe på 4-5 spor bare det er et lille klip til min fiskeside. Det kan være film med pic-in-pic, et tekstlag lidt fade ind og ud plus et par effektlag.

Her et screenshot fra bare min intro fra sidste film.
Og så kommer jeg i tanke om at det klip jeg har sat ring om faktisk er en sequence for sig selv som indeholder 4 lag.
Og det er bare til 20 sek introPC

Lag dem bruger vi mange af Wink
MK tilknyttede følgende fil:
intro.jpg

Kamera : Canon HF S10, Sony PC110E, Canon EOS 350D
Hardware : INTEL Quad 6600:: 4GB ram ::X700 grafikkort:: 2tb HD
Software : Premiere Pro CS5 :: Encore DVD CS5 :: Photoshop CS5

www.trollingcentrum.dk

http://www.trollingcentrum.dk/shop/frontpage.html
#14 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 16:23
Nybegynder

Antal indlæg:

God ide til at omgå begrænsningen i antal lydspor. Men er der nogen løsning til mitp problem? Problemet er at få menuen (en standard menu med et af de billeder Pinnacle levere) til at fungere. Når jeg tester inden brænding virker det, men efter brænding er menuen "død". Det virker som en 4 sekunders forfilm. Man kan ikke vælge kapitel eller gå tilbage til menuen. Man kan heller ikke via fjernbetjeningen gå til næste kapitel. Er det programmet eller mig den er gal med?

Pernille

Cybermaze
#15 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 18:53
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1026

Roungkvist skrev:
Problemet er at få menuen (en standard menu med et af de billeder Pinnacle levere) til at fungere. Når jeg tester inden brænding virker det, men efter brænding er menuen "død". Det virker som en 4 sekunders forfilm. Man kan ikke vælge kapitel eller gå tilbage til menuen. Man kan heller ikke via fjernbetjeningen gå til næste kapitel. Er det programmet eller mig den er gal med?

Jeg synes at huske, at du ikke er den første, der har problemer med at lave DVD'er i Pinnacle Studio. Jeg tror desværre det et problem med demo'en.
Kamera: Nikon D3200

verner
#16 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 19:26
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3226

DVD menuen kan godt drille,

Kig på de medfølgende menuer, før du prøver med dine egne.

Du kan teste DVD-menuen før du brænder DVD, se billedet
verner tilknyttede følgende billede:

[86.69Kb]
mvh Verner
Video Amatør,
Min foto- & Videoklub

http://www.zoomfotovideo.dk/
michael m
#17 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-09-2009 20:16
Brugers avatar

MEGA bruger

Tiki skrev:
hvornår bruger du 4 videospor

Jeg ville gerne svare, men i mellemtiden har MK gjort det, og jeg kan slet ikke gøre det bedre en ham.

Jeg har for øvrigt haft brug for flere spor også på en anden måde: Har optaget (samme) skuespil med 2 kameraer, som ikke er forbundet. Lagde begge videospor over hinanden og fik dem lydsynkrone. Slukkede for den ene lyd.
Derefter kunne jeg bare fjerne de steder i den øverste film (Nærbilleder, styret af mig), som ikke fungerede godt. På de steder fremkom så den nederste film (Total, fast indstillet, ubetjent kamera) Da lyden er den samme, er der ikke noget at justere der.
En MEGET hurtig og effektiv måde at redigere sådan en optagelse; men med teksten og effekter kommer jeg hurtigt op på 4 spor.
I lyden lægger jeg fx. hvert musikstykke (hvis der er flere) på hver sit spor. På den måde kan jeg ved hjælp af mixeren justere musikkens grundindstilling. Men det kan jo godt blive mange spor ud over reallyd, speak og lydeffekter.
Redigeret af michael m d. 04-09-2009 20:17

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Pro Teleconter til salg Udstyr - kamera, lys, lyd, osv ... 1 18-01-2019 13:53
Tele Converter til videokamera Udstyr - kamera, lys, lyd, osv ... 4 18-01-2019 10:30
Nyt redigeringsprogram ? Almen snak - Alt andet. 11 10-01-2019 19:11
forslag til ny PC Computeren 9 17-12-2018 19:15
Pol-filter til videokamera Udstyr - kamera, lys, lyd, osv ... 10 05-11-2018 11:07
Siden dannet på: 1.77 sekunder 53,616,710 Unikke besøg 12619 besøg pr. dag