December 16 2018 21:17:19
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 13

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 312
· Nyeste bruger: Mazufa
Senest Online
Gala190500:32:38
HSChristiansen01:15:55
calle01:39:03
BredoMobil03:05:41
HCLHansen05:03:10
2jur06:15:18
mojo06:47:15
Carsten Jakobsen09:12:58
Bent Hulsroej10:24:03
jln22:31:30
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Premiere Elements 11 menu marker
Kurt Andersen
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 01:11
Medlem

Antal indlæg: 202

Jeg synes for nylig, at jeg så en som efterlyste oplysning om, hvor mange menumarkers, der kunne bruges i den nye premiere elements 11, men jeg kan ikke finde indlægget.
Jeg har lige prøvet, og det ser ud til, at begrænsningen er på 25. Man kan godt sætte flere ind, men de kommer så ikke med på oversigten i menuen - og har jo så heller ingen værdi.
Der findes 2 slags markers, main menu marker og scene menu marker, og det ser ud til, at det er det samlede antal markers, som er 25. Så hvis man har brugt 3 main menu markers, så er der "kun" 22 scene markers at gøre godt med.
I forbindelse med at jeg lavede en menu bemærkede jeg også, at hvis man sætter mere end 3 main menu markers, så bliver hovedmenuen delt op så kun de 3 første henvisninger kan ses på første menu og så kommer de øvrige så på den næste hovedmenu og så fremdeles for hver gang man sætter 3 main marker = ny hovedmenu.
Jeg har kun prøvet en skabelon til at lave menu ud fra, så jeg ved ikke, om begrænsningen på de 3 main markers gælder ved alle menuer.

Og nu noget helt andet. I forbindelse med at jeg ledte efter indlægget, hvor ovenstående oplysning blev efterlyst, bemærkede jeg, at når jeg bruger visningen, hvor man ser de nyeste indlæg øverst, uanset hvilken gruppe de er placeret i, når man så kommer til bunden og vil videre til side 2, side 3 osv. så får jeg intet frem. Der hvor indlæggene burde stå, er der helt tomt. Prøvet både med IE og med Firefox. Er der ikke noget fejl i programmeringen?

Simon Falkentorp
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 13:35
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 2440

Jeg kunne forestille mig, at det er ud fra, at de færreste traditionelt får brug for flere mærker, end der optræder scener el. sekvenser i en spillefilm. Og at man ikke tager hensyn til, at mange amatører bruger scenemærker på DVD/Blu-Ray på en helt anden måde.
Redigeret af Simon Falkentorp d. 29-12-2012 14:51
--------------------------------------------------------------------------

Freelanceunderviser i Premiere Pro CC, samt kortfilms- og fotoundervisning for børn & unge.

http://www.filmundervisning.dk
Simon Falkentorp
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 15:29
Brugers avatar

MEGA bruger

En 4. strategi kunne være at erkende, at DVD-Vido er ved at være en (i digital sammenhæng) oldnordik teknologi, og i stedet undersøge lignende muligheder i HTML5.

Freelanceunderviser i Premiere Pro CC, samt kortfilms- og fotoundervisning for børn & unge.

Simon Falkentorp
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 16:42
Brugers avatar

MEGA bruger

Ok, den statistik kendte jeg ikke. Min fornemmelse, med VoD osv. er klart, at DVD er hastigt på vej ud. Også fra forbrugerne. Jeg selv har da købt visse serier på DVD indtil for nylig, men kun indtil der kom langt bedre og billigere alternativer.

I Adobe Encore har man jo siden jeg tror CS4 kunnet lave en online-version af ethvert DVD- el. BD-projekt, hvor man med et enkelt klik laver en version af både menusystem og videoindhold i en Flash-version. Og på YouTube har man længe kunnet tilføje interaktive elementer i videoerne.

Det er blot indikatorer for, at man kan blande video og interaktivitet uden de fysiske medier. Men det kræver selvfølgelig online-adgang. HTML5 er jo i vid udstrækning en afløsning af Flash.

Ssååå jeg og måske også andre herinde på DAVK.DK kan ikke lige "se" ideen med HTML til video afvikling !?!?

Haha, det er forhåbentlig en nytårsjoke ;--D). Så er det jo godt, at alle de moderne Video- og VoD-tjenester, som YouTube, Vimeo, Odemax, Netflix, HBO, YouPlay osv. - og deres hundredemillioner brugere - kan.

Simon Falkentorp
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 17:28
Brugers avatar

MEGA bruger

Nu er det jo ikke, for at pådutte dig en tidsvarende løsning, og at du skal narres til at forlade det forrige århundrede mod din vilje. Jeg selv har stadig en S-VHS, omend i kælderen, og naturligvis også stadig DVD-film, og som jeg stadig ser. En bekendt foretrækker stadig at se Anders And på smalfilm.

Men DVD-Video blev også spået at være "opblæst" af diverse VHS-entusiaster, ligesom VoD stadig er sort snak for mange, selv om det på få år har bragt verdens største DVD-kæde i knæ, og i løbet af kort tid - hvis ikke allerede - helt vil overtage. Jeg hørte sågar en midaldrende herre i filmbranchen forleden, der højlydt proklamerede, at VOD aldrig ville slå an, selv om han begejstret talte om Netflix.

For mig (og de nævnte mange millioner brugere af f.eks. Netflix o.lign. tjenester) er nemmere og billigere adgang til flere film i HD og snart biografkvalitet, mildt sagt ikke "varm luft", og jeg synes heller ikke en f.eks. Stanley Kubrick-film i HD, med få klik, er "kejserens" nye klæder".

Og alt sammen "skruet sammen" med HTML, jo. Men igen, bryder man sig ikke om alle disse ting, har jeg naturligvis respekt for dette.
Redigeret af Simon Falkentorp d. 29-12-2012 17:43

Simon Falkentorp
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 22:06
Brugers avatar

MEGA bruger

BERLINGO skrev:
Ingen har talt om at gamle klssiske kvalitets film er "varm luft" og "kejserens nye klæder" !?!?

Øh, nej. Men det var jo også VoD's mulighed for, at se dem (og alle mulige andre film) nemmere, billigere og i bedre kvalitet, den "varme luft" gik på, ikke …? ;-)

Men betale sammenlagt ekstra for, at se gamle klassiske film i HD...

Nej. For samme pris som 1-2 DVD-film el. ½-1 BD-film koster, har jeg adgang til at se lige så mange film, TV-serier og underholdningsprogrammer (i HD), jeg har lyst til. På en måned.

I den sidste ende skal forbrugeren jo bare af med flere penge, for de de nedgradere eller opsiger jo ikke eksisterende abonnementer af den grund.

Nej, tvært imod. Hvilke eksisterende abonnementer? Medielicensen og en eller anden minimums-kabel-tv-pakke slipper de færreste jo for under alle omstændigheder. Og i forhold til DVD/BD er VoD langt billigere. Mine film-udgifter er faldet til en brøkdel, samtidig med at jeg kan se langt mere. Gennemsnitlig en film (el. to afsnit) hver anden dag, som ville koste mellem 400 og 1.500 kr. om måneden. Jeg betaler 80 kr.

Men hvor mange "gider" se disse film idag ???
Ingen eller næsten ingen læs=under en promille !

Forkert. Godt nok er mainstream-møg selvfølgelig langt mere populært og udbredt, men interessen for klassiske film er mig bekendt ikke faldende, men tvært imod stigende. Hvilket også afspejler sig i art house-udgiveres stigende salg. Criterion Collection er f.eks. også med på VoD-bølgen, via Hulu.

Der er simpelthen for mange penge på spil for de eksisterende konkurrenter...

Og hvad skulle det betyde? DVD- og BD-salget styrtddykker, og VoD-udbredelsen øges kraftigt. Af samme grund var Blockbuster ved at gå konkurs i 2010, fordi de snorksov i timen mens Netflix overtog markedet. Og det er altså 2½ år siden.

Man kan måske indvende, at der altid vil være specialiteter, som nogle af udbyderne ikke har, men andre har. Men ser man mange film, skal man have mange abonnementer før det koster lige så meget, som skiver. Men jeg er langt fra nået dertil endnu med Netflix, at jeg er løbet tør, og deres danske version er kommet op i omdrejninger med at tilføje nye film og serie-sæsoner. Og der vil blive konkurrence, og nogen vil bukke under, osv.

Men det ender altsammen ikke ved, at skiverne ikke bare vil tabe, men også allerede har tabt. De vil blive udgivet nogle år endnu, men lige så stille klinge af, ganske som VHS.
Redigeret af Simon Falkentorp d. 30-12-2012 00:05

Simon Falkentorp
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 29-12-2012 22:21
Brugers avatar

MEGA bruger

Og alt dette bare for at illustrere, hvorfor resten af videodistributionsverdenen altså godt kan se "ideen med HTML til videoafvikling", og at dette altså ikke er fremtidig "varm luft", men skinbarlig virkelighed i dag. Det er ikke et spørgsmål om, hvorvidt udviklingen vil vende. For den er for længst vendt. Take your pick ;-).
Redigeret af Simon Falkentorp d. 29-12-2012 22:22

Simon Falkentorp
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 30-12-2012 13:58
Brugers avatar

MEGA bruger

Trådens emne tager udgangspunkt i begrænsning af scenemarkers til DVD-Video i PE 11, hvortil jeg foreslår en mere tidssvarende strategi via Nettet, som alternativ. Jeg undrede mig over, du ikke kan se ideen med HTML5, når dens (sammen med Flash') udbredelse til videoafvikling forlængst har overtaget i forhold til DVD-Video. At "varm luft" pludselig ikke gjalt emnet, men din familie og venners genre-smag versus min, havde jeg så ikke lige fanget.

Men klart, at hvis en VoD-udbyders udvalg ikke falder i smag, går det naturligvis ikke. Jeg har det i det store hele lige omvendt; at mainstream-kanalernes populærvidenskabelige underholdning i den grad er varm luft og dødens pølse (og dem af dem jeg godt kan lide, kan jeg sjovt nok finde på Netflix og se, når det passer mig). Hvorfor jeg for længst har skåret ned til den mindst mulige pakke. Jeg retter (ud over at lytte til anbefalinger) aldrig min smag efter familie og venner, men foretrækker at danne min helt egen og uafhængige.

Jeg går primært efter fiktionsfilm og TV-serier af høj kvalitet. At f.eks. Netflix så også indeholder bunker af underholdningsprogrammer fra Discovery, Animal Planet o.lign., kan jeg leve med (og gå uden om). Derfor ville de større kanalpakker være en unødvendig merudgift for mig. Og dertil mere besværlig i forhold til tidspunkter osv.

Netflix er såmænd bare et eksempel, ud fra trådens emne. Det kunne have været alle mulige andre (HBO, Hulu, Sony, Odemax oma.), og har i sig selv ikke noget med smagen for den ene eller den anden slags film, at gøre.

Sidst men ikke mindst vil det evt. på en anden tråd være yderst interessant for mange andre, at du kunne uddybere HTML5 og videoafvikling...

Jeg har faktisk ikke den store personlige erfaring med at bruge (programmere) i HTML5, men primært læst om dets funktioner. Og selvfølgelig haft stor glæde af funktionaliteterne som bruger. Men i det store hele handler det (i videosammenhæng) om, at integrere Flash's interaktivitetsmuligheder i selve HTML-koden, så det ikke er to afskilte standarder. YouTube er vist stadig i en overgangsfase mellem Flash Video og HTML5. En uddybning må evt. andre nok stå for.
Redigeret af Simon Falkentorp d. 30-12-2012 16:03

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Premiere Pro 10 bits rendering Premiere Elements, Pro og CS 17 04-10-2018 16:26
Photoshop elements 12 Photoshop 4 22-07-2018 21:00
Pinnacle 19 Ultimate, DVD menu på fil Pinnacle Studio, Corel & Avid 6 26-03-2018 09:53
Problemer med Premiere Element 18 Premiere Elements, Pro og CS 7 16-02-2018 00:32
Mono audio spor i Premiere Pro ? Premiere Elements, Pro og CS 2 09-11-2017 21:26
Siden dannet på: 0.43 sekunder 52,062,756 Unikke besøg 12355 besøg pr. dag