March 22 2019 01:44:33
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 15

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 320
· Nyeste bruger: chiefbigchief
Senest Online
Kurt Andersen02:44:12
verner03:00:33
calle03:58:32
PHH04:37:10
kameramann05:49:08
HSChristiansen09:36:06
mojo11:41:51
F_K_Hansen11:48:36
thtorben19:30:13
BF 1 Dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
DJI Ronin M
Masso
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 02-10-2015 21:54
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1084

Hejsa

Som lovet laver jeg lige en lille ny tråd.

Jeg har i dag hentet min DJI Ronin M. Jeg købte den brugt af en gut til en rigtig god pris, han havde selv kun gået med den ganske kort og er skiftet til den store model pga. hans kamera ikke passede så godt til den lille. Det var heldigt for så kunne jeg jo købe den :-D

Jeg har ikke fået brugt den så meget i dag, er først lige kommet hjem med den, men jeg fik hjælp af sælger til at sætte den op første gang og så lært basis tingene omkring den. Jeg fik optaget meget meget lidt med den, men syntes i skal se dem.

Ting i skal være obs på ved filmen.
- De to første klip er lavet ca. 10 min efter jeg pakkede den ud og havde fået mit kamera på, Ronin er ikke kalibreret på dette tidspunkt. Det er mine aller første bevægelser med den. Der et klip hvor jeg går helt almindeligt og et hvor jeg løber. Igen mine allerførste bevægelser med den uden rigtig kalibrering.
- Ved det sidste klip har vi været henne og lave første kalibrering (det er optaget af min kammerat der var med over og hente den, han ved INTET om at bruge et kamera), den blev igen lavet ret hurtigt, det var mest for at vise mig hvordan man gør. Jeg skal kigge på det i morgen så jeg selv får det lært Smil

Mine første tanker omkring den:
- Den er utrolig lydløs når den er på "silent mode" - jeg kan slet ikke høre den, glæder mig til at se hvordan det er med mikrofon på.
- Jeg skal have købt en lille monitor så det er nemmere at følge med i hvad jeg optager.
- Den er utrolig "nem" at betjene ved første indtryk.

Nu glæder jeg mig til i morgen når jeg kan komme ud i lyset og prøve at lege lidt mere med det Smil Er der noget i gerne vil have jeg tester?

YouTube Video

Optaget med et JVC GP-PX100
Redigeret af Masso d. 02-10-2015 21:55

26mook
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03-10-2015 10:30
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3192

Det ser lovende ud Masso PC

- Jeg skal have købt en lille monitor så det er nemmere at følge med i hvad jeg optager.

Hvis vi snakker om 1080 optagelser - så har jeg overvejet en Atomos Ninja 2 som "monitor". Her kan man så slå to fluer med et smæk - ud over monitor - kan man i de fleste tilfælde optage uden om kameraets interne kompression, endvidere kan man starte sine optagelser direkte på Ninja skærmen osv.

Der er en Atomos Ninja 2, til salg i DBA til 2000,-kr.

http://www.dba.dk...018839865/
Redigeret af 26mook d. 03-10-2015 10:31

Masso
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03-10-2015 16:33
Brugers avatar

MEGA bruger

Tak for tippet ;-) den vil jeg da klart kigge nærmere på Smil

Jeg har været ude og optage lidt i dag. Og den er altså VIRKELIG lækker at rende rundt med.

En af vores gode kunder gav mig lov til at rende rundt derude og optage lidt fra deres showroom og så var jeg nede på Faaborg Havnebad og optage lidt lidt.

Der er bla. nogle klip hvor jeg går op og ned af trapper. Dem er jeg selv ret imponerede over. Husk jeg har ikke andet øvelse end det i ser på optagelserne. Jeg har ikke øvet mig på forhånd og så optaget. Det hele er første gangs oplevelser med min Ronin M.

Der er SINDSYGT god batteri tid på. Jeg har 2 stk batterie til min Ronin. jeg har brugt den 2 timer i dag og den er kun gået 1 streg ned af de 4 den har på sig. Jeg nåede til gengæld at bruge hele batteriet på mit kamera! og havde ikke et ekstra med. Så det er ret fedt.

Det er optaget med mit JVC GC-PX100 - lille men rigtig godt kamera hvis du spørg mig. I morgen skal jeg ned i hallen og optage lidt håndbold for vores 3. div herre, som vi er sponsor for. Ikke hele kampen, men små klip de kan bruge til spot til deres næste kampe. Det glæder jeg mig lidt til, tror vi kan få nogle gode skud med dem sammen med Ronin.

YouTube Video

Masso
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 05-10-2015 13:10
Brugers avatar

MEGA bruger

Jeg var ude og lege lidt med min Ronin igen i går.

Vi er hovedsponsor for den lokale håndboldklub, hvor vi levere alt hvad klubben skal bruge i tøj, tryk, bolde, harpix, isposer osv. en rigtig god kontrakt som vi har lavet for de næste 4 år, som sikre os de spiller i vores mærke (Kempa). I den forbindelse laver vi nogle små spots, som de kan bruge på deres facebook osv. når de har lyst.

I kan se første spot her, som er optaget min min ronin i går

YouTube Video

Jeg har i dag bestilt en hardcase til den + mount til mikrofon/monitor. Så må selve monitoren vente til jeg har tjent lidt flere penge Smil

Det går bedre og bedre med at få mere rolige billeder. Jeg skal nok uploade en længere version med flere optagelser her en af dagene fra det jeg fik i hallen.

En ting jeg har opdaget er, at man ikke kan gå ugeneret rundt mere og optage. Altså jeg kan ikke stille mig eller gå rundt og optage lidt uden folk opdager det. Folk er meget interesserede i hvad det er for en ordning jeg går rundt med og især på at høre lidt om det.

Her i næste uge låner jeg riggen ud til en god kammerat, som skal optage en kortfilm. Jeg er spændt på hvad de får ud af systemet Smil

26mook
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 05-10-2015 13:35
Brugers avatar

MEGA bruger

Det ser fornemt ud Masso Tommel op

mount til mikrofon/monitor

Ved ikke om du har bestilt et original mount til Ronin - der er jeg nok for nærig til at betale + 600,-kr. Frown

På Ebay har jeg fundet alternativ mount,

http://www.ebay.c...2c9de35bae
Redigeret af 26mook d. 05-10-2015 13:55

Masso
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 05-10-2015 14:25
Brugers avatar

MEGA bruger

Jeg har valgt at købe en original. Både kasse og mount. Det er noget vi på sigt gerne vil leje/låne ud, så har jeg det bedst med originale dele Smil

Masso
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-11-2015 15:17
Brugers avatar

MEGA bruger

Lige en lille update på min Ronin M.
Jeg har endelig fået en taske/kasse til den, den kom den anden dag og er super fed. Kan have mit kamera i den også. Jeg skal nok lige få taget nogle billeder af den så i kan se opbygningen.. og så er den med hjul :-D

I dag har jeg bestilt en Atomos Ninja Blade ProRes (http://shop.stjer...duct=10296) inkl. holder så jeg har lidt monitor på min Ronin M også. Den skulle gerne komme i morgen. Jeg er spændt på hvordan kvaliteten er Smil

Har i erfaring med Atomos Ninja produkterne?
Redigeret af Masso d. 12-11-2015 15:18
mvh
Mads

26mook
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-11-2015 16:25
Brugers avatar

MEGA bruger

Det skal nok blive godt Cool

Husk - at anvende/købe SSD/Harddiske som Atomos har afprøvet og godkendt !

http://www.atomos...
Redigeret af 26mook d. 12-11-2015 16:26

Masso
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 13-11-2015 00:06
Brugers avatar

MEGA bruger

Det har du helt ret i Smil

Jeg har købt det hele igennem Stjernholm & Co og fik super god vejledning. Og de nævnte bla. også det med SSD diske, så jeg har købt en disk ved dem som de kunne garantere virker. Og så i 120gb.
mvh
Mads

Masso
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-11-2015 13:46
Brugers avatar

MEGA bruger

Så har jeg lidt billeder klar. I kan se dem på dette link.

https://picasaweb...directlink

Der er billeder af min Ninja Blade, hvor den er monteret på min Ronin-M og så er der billeder af kassen til min Ronin-M + Ninja Blade Smil

Jeg har optaget en lille smule på min Ninja Blade, så det får jeg lagt op når der lige er tid til det.

Har i nogle spørgsmål så spørg i bare Smil
mvh
Mads

26mook
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-11-2015 14:19
Brugers avatar

MEGA bruger

Kiggede lige lidt på billederne - har du afprøvet om det hele virker ?

Synes hdmi kablet ser lidt heftigt ud ! Her ville jeg måske foretrække et ultra tynd hdmi kabel ! For ikke at belaste motorerne unødvendigt
Redigeret af 26mook d. 15-11-2015 14:20

Masso
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-11-2015 17:06
Brugers avatar

MEGA bruger

Jeps det hele virker rigtig fint Smil

Det er faktisk ikke så galt, jeg laver en kort balancering af det hele når kameraet kommer på, monterer så Ninjaen og kabler og så laver jeg en grundig balancering og tjekker efter i min app på iPhone hvor jeg kan se hvor meget modstand det giver. Og det er faktisk ikke så galt Smil Jeg havde faktisk købt et kabel med, men det virkede ikke super godt, ved ikke om det var kablet der var dårligt eller hvad, men det tabte hele tiden signal. Så prøvede jeg med det der er på nu og der har ikke været nogle problemer.

Kender du et godt tyndt kabel du kan anbefale? Smil
mvh
Mads

Masso
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 04-12-2015 20:12
Brugers avatar

MEGA bruger

Så fik jeg fat i et mindre HDMI kabel, så det ikke ser så voldsomt ud + jeg fandt en lidt bedre placering af min Ninja Blade - og det vigtigste - jeg har fået sat mit nye Canon EOS D7 mark II på i stedet for mit lille JVC kamera. I morgen vil jeg prøve at teste det en lille smule og så skal jeg ned i hallen og optage lidt på søndag

Det er de 3 billeder her hvor i kan se lidt af det:
Redigeret af Masso d. 04-12-2015 20:12
mvh
Mads

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
DJI RONIN-S Udstyr - kamera, lys, lyd, osv ... 10 29-07-2018 22:39
DJI Osmo + Udstyr - kamera, lys, lyd, osv ... 8 16-02-2018 18:56
SALG DJI Inspire X3 til salg Køb/salg 6 17-09-2017 17:48
Dji Mavic Pro for begynder Udstyr - kamera, lys, lyd, osv ... 12 05-07-2017 23:22
DJI Mavic Pro Go Pro, Action kameraer og andre gadgets 9 03-03-2017 14:54
Siden dannet på: 1.64 sekunder 56,447,655 Unikke besøg 13097 besøg pr. dag