March 26 2019 20:23:34
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 17

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 320
· Nyeste bruger: chiefbigchief
Senest Online
2jur02:15:45
kbking02:20:21
verner02:25:10
thtorben02:54:56
Erik Petersen03:25:15
thomsendk03:43:46
HSChristiansen04:19:06
calle05:47:36
kameramann05:53:09
vanja07:55:20
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
På hvilket medie ender jeres videoer?
mr_lou
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-03-2017 07:49
Bruger

Antal indlæg: 89

Hej

Jeg er ny her på DAVK. Optager primært hjemmevideo. Dvs af familien ved diverse begivenheder, med det formål at give min datter en ordentlig bunke barndomsminder når hun bliver ældre.

Til det formål har jeg valgt at bruge Blu-ray, fordi det er offline, privat, høj kvalitet, og fordi jeg tænker at det vil kunne afspilles nærmest for evigt. Når engang skiverne forsvinder vil man altid kunne afspille ISO filen i en software medie afspiller på en computer.

På et tidspunkt forestiller jeg mig at jeg bevæger mig ud i at tilbyde video-optagning for andre, ligesom mange af jer her på forummet gør, men der går en del år endnu før jeg er så langt.

Og så blev jeg nysgerrig efter at høre, hvor jeres videoer ender henne. Er det altid online på f.eks. YouTube, eller har I kunder som beder om en Blu-ray eller DVD?

Er der andre her som optager hjemmevideo, og hvad gør i af det?

www.videoalbum.dk
Berlingo2
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-03-2017 14:27
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg: 37

@mr_lou.

Dine spørgsmål er gode enkelte, men ikke helt så lette for besvarelse !

Undertegnet har rimelig stor erfaring med emnet, da jeg tidligere har udarbejdet mere end 4000 (fire tusinde) videooverspilninger til kunder og privat personer.

Der er ikke noget endegyldig output produkt til brugeren/kunden !?!?

Alle produkttyper kan derfor være relevante for kunden...
Men, det er altså meget individuel hvilken afviklings format som brugeren/kunden ønsker.

En VHS til BD overspilning kan give grå hår i hovedet og vil fru. Hansen nogensinde afspille en ISO fil, når hun ikke har en Computer...
En vil måske have privatvideo på en lukket Youtube kanal og en anden vil have fem (5) Video8 eller HI8 bånd samlet på en DVD !?!?

Det kræver nærmest en professor afhandling, at komme igennem med forklaring på alle fordele, ulemper og faldgrupper rent teknisk !
Og Brugerne/kunder vil have vidt forskellige krav til afviklings muligheder !!!

Det er desværre ikke helt, så enkelt som spørgsmålene ellers ligger op til... Beklager !

Mvh.
Berlingo2

www.jh-medieproduktion.dk
mr_lou
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-03-2017 14:34
Bruger

Nu beder jeg ikke om en afhandling omkring fordele og ulemper.

Var blot nysgerrig efter at høre både hvad kunder efterspørger, og hvad i selv foretrækker.

Personligt foretrækker jeg Blu-ray af ovennævnte grunde.

Er der andre som bruger Blu-ray? Hvis ja, hvilket program bruger I så til at lave menuer med osv?
Redigeret af mr_lou d. 19-03-2017 14:35

www.videoalbum.dk
calle
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-03-2017 16:18
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1918

Jeg leverer på Blu-Ray, DVD, memory kort, USB stik, alt samen afhængig af, hvad kunden ønsker. Nogen gange får kunden lagt det direkte på vedkommendes Youtube kanal.

Jeg bruger Premiere Pro til redigering og bruger Adobe Encore når jeg laver DVD eller Blu-Ray inkl. menuer.
Med venlig hilsen

Calle

www.dominofilmogtv.dk
Berlingo2
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-03-2017 18:42
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg: 37

@ mr_lou.

Jeg forsøgte, at give dig et ærligt og måske for kompliceret svar på dine spørgsmål --- for verden er jo ikke så enkelt skruet sammen !

Det skyldes, at du har en professionel hjemmeside som tilbyder disse B2C ydelser !?!?

Men, i den den meget korte version bekræftes det til fulde af Calle´s udmærket indlæg !!!
Mvh.
Berlingo2

www.jh-medieproduktion.dk
Kurt Andersen
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 20-03-2017 00:03
Medlem

Antal indlæg: 213

For mit vedkommende ene og alene hjemmevideoer. Bruger Adobe Premiere Elements til redigering. Brænder på dvd eller bluray. Det afhænger alene af, om der er plads på en dvd eller ej, da man jo også kan brænde i hd på dvd. Det kan så være både alm. dvd og dual layer.
Når man skal brænde i Premiere elements kommer den selv og foreslår, at man laver en menu, og det foregår så i selve programmet. Evt. kapitelopdeling har jeg lavet under redigeringen, og disse punkter bruges så automatisk i menuen.

mr_lou
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 23-03-2017 06:44
Bruger

Tak for svar.

Hvis man tilbyder DVD / Blu-ray, så bliver der vel også printet på disse skiver?

Nogen anbefalinger til printere som kan printe direkte på skiverne?

www.videoalbum.dk
HCLHansen
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 23-03-2017 10:47
Brugers avatar

TOP bruger

Antal indlæg: 584

Bruger Canon Pixma ip 7250

Mvh
Hans

Kurt Andersen
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 24-03-2017 00:08
Medlem

Antal indlæg: 213

Canon Pixma mg 7550

verner
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 24-03-2017 00:36
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3239

Bruger Canon Pixma ip 7250
mvh Verner
Video Amatør,
Min foto- & Videoklub

http://www.zoomfotovideo.dk/
LundMilo
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 02-04-2017 07:35
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg: 29

mr_lou skrev:
Hej

Jeg er ny her på DAVK. Optager primært hjemmevideo. Dvs af familien ved diverse begivenheder, med det formål at give min datter en ordentlig bunke barndomsminder når hun bliver ældre.

Til det formål har jeg valgt at bruge Blu-ray, fordi det er offline, privat, høj kvalitet, og fordi jeg tænker at det vil kunne afspilles nærmest for evigt. Når engang skiverne forsvinder vil man altid kunne afspille ISO filen i en software medie afspiller på en computer.

På et tidspunkt forestiller jeg mig at jeg bevæger mig ud i at tilbyde video-optagning for andre, ligesom mange af jer her på forummet gør, men der går en del år endnu før jeg er så langt.

Og så blev jeg nysgerrig efter at høre, hvor jeres videoer ender henne. Er det altid online på f.eks. YouTube, eller har I kunder som beder om en Blu-ray eller DVD?

Er der andre her som optager hjemmevideo, og hvad gør i af det?

Jeg optager primært videoer fra vores ferier eller andre mindre ting som ungernes gymnastikopvisning eller konfirmation.

En enkelt gang har jeg optaget et bryllup for et vennepar, og det endte på DVD, ligesom de fleste af mine andre film gjorde tidligere.

I dag ender alle mine produktioner på vores NAS server hvorfra vi streamer direkte til vores TV rundt i huset. Hvis vi f.eks. har været på ferie sammen med andre som gerne vil se filmen bliver den samtidig lagt som en skjult film på Youtube, og så mailer jeg linket til dem, så de kan se den der.

Fordelen ved at bruge vores NAS er at jeg her også har masser af plads til at gemme de rå optagelser, hvis jeg senere vil lave noget om i en redigeret film. Samtidig bliver det hele backet up sammen med resten af mine filer.
Mvh.

Michael Lund Milo

mr_lou
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-04-2017 18:12
Bruger

Jeg har købt mig en Canon Pixma TS9050 nu, mest for at kunne printe på disc.
Hvodden får man til at printe til kant? Uanset hvad vi prøver her kommer der en irriterende hvid kant på, fordi der ikke printes til kant.
Jeg har prøvet alverdens forskellige indstillinger i My Image Garden uden helt. Jeg kan flytte lidt på billede, men så kommer kanten bare i den anden ende af skiven.
Det bedste resultat jeg har opnået er at der kun er hvid kant i den ene side. Det er ikke godt nok.

Nogen gode råd?

www.videoalbum.dk
26mook
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-04-2017 18:28
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3192

Måske du skal bruge et andet program til at printe med Hmmmm

I den her video - fra tiden 01:57 - bruger han et program der hedder: CD-LabelPrint

https://www.youtu...2xIrzPi2ik

mr_lou
#14 Udskriv indlæg
Lagt på d. 08-04-2017 07:26
Bruger

Dette forum mangler en Like knap. Smile

LundMilo skrev:
I dag ender alle mine produktioner på vores NAS server hvorfra vi streamer direkte til vores TV rundt i huset. Hvis vi f.eks. har været på ferie sammen med andre som gerne vil se filmen bliver den samtidig lagt som en skjult film på Youtube, og så mailer jeg linket til dem, så de kan se den der.

Fordelen ved at bruge vores NAS er at jeg her også har masser af plads til at gemme de rå optagelser, hvis jeg senere vil lave noget om i en redigeret film. Samtidig bliver det hele backet up sammen med resten af mine filer.

Du kan stadig bruge Blu-ray til backup. Og hvis man alligevel bruge Blu-ray til backup, så kan man lige så godt lave det til en afspilbar backup. Wink
Jeg faldt over en interessant artikel for et stykke tid tilbage, som beskrev hvordan Facebook har udskiftet deres backup-system fra harddiske til Blu-ray skiver - og sparer 50% af udgifterne ved det.

Personligt vil jeg hellere medbringe en USB eller Blu-ray disc (evt. plus afspiller) end jeg vil lægge min video på YouTube, men det er jo en smagssag. Mest vigtigt er bare at det kan ses fra sofaen i stuen, og ikke skal ses foran PC'en på kontoret. Smile

26mook skrev:
Måske du skal bruge et andet program til at printe med Hmmmm

I den her video - fra tiden 01:57 - bruger han et program der hedder: CD-LabelPrint

https://www.youtu...2xIrzPi2ik

God ide. Jeg tror vi prøver at udskrive direkte fra Photoshop først dog.
Men alligevel skuffende at Canon ikke gør det bedre. Især i betragtning af, at de tilsyneladende har kendt til problemet i mindst 8 år. Jeg forventede mere.

www.videoalbum.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Export - Hvilket format i PS21? Pinnacle Studio, Corel & Avid 14 07-01-2019 21:42
problemer med forsinkelse på lyden Movie Maker og andre redigeringsprogrammer 8 19-11-2018 08:45
video på hovedet Pinnacle Studio, Corel & Avid 4 17-11-2018 23:18
Pinnacle på ny computer Pinnacle Studio, Corel & Avid 3 20-10-2018 23:47
Billeder på davk Hjemmesiden 15 01-10-2018 22:45
Siden dannet på: 0.68 sekunder 56,672,417 Unikke besøg 13137 besøg pr. dag