July 25 2017 04:36:27
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Billed Galleri
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Giv davk mere plads
· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 633
· Nyeste bruger: ciarlot
Senest Online
calle06:20:14
j_skib07:27:09
Bjarne E Nielsen09:41:55
kameramann11:48:29
HSChristiansen11:53:29
Bent Hulsroej19:01:25
kbking20:36:37
HCLHansen20:37:52
thtorben21:40:17
F_K_Hansen 1 Dag
Top forum brugere
Top 500 listen

neumann neumann
- 3376 indlæg
verner verner
- 3372 indlæg
MK MK
- 3138 indlæg
26mook 26mook
- 3124 indlæg
Simon Falkentorp Simon Falkentorp
- 2595 indlæg
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Knas i lyden i Pinnncle Studio 16+19 Ultimate
Per Christensen
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 30-06-2017 18:12
Nybegynder

Antal indlæg: 3

Jeg har et stort og meget irriterende problem med knas i lyden i Pinnacle Studio 16 Ultimate og Pinnacle Studio 19 Ultimate.
Min computer fik jeg bygget specielt til videoredigering i 2010. Den indeholder Windows 7 Professional. 64 bit operativsystem. Intel i7 CPU 960 3,19 Ghz processorer. 24 Gb RAM.
Problemet er størst ved optagelser af koncerter. For et par måneder siden optog jeg med 2 kameraer en koncert med det skotske folkesangerægtepar Pernille og Stephen Quigg. Til slut i koncerten synger Pernille ”Amazing Grace” uden musikledsagelse. Her er det virkelig irriterende med knasen i lyden. Knasen lyder som i gamle dage, når der var en rids i en LP-plade. Men der er ikke til at se noget på ”lyd-bølgerne” på lydsporet. Når jeg har overført filmen fra kameraet til computeren, er der intet knas, når jeg afspiller filmen i Windows Media Player, Nero Media Home, og heller ikke, når jeg afspiller filmen i Pinnacle Studio 14 Ultimate fra 2009.
Problemet opstår, så snart jeg afspiller filmen i Pinnacle Studio 16 Ultimate eller Pinnacle Studio 19 Ultimate.
Knasen i lyden er mange steder på mine film, nogle steder kun med få sekunders mellemrum. Og knasen er vilkårlige steder på filmen. Men når jeg afspiller filmen, er knasen altid de samme steder på filmene, uanset om jeg afspiller med Studio 16 Ultimate eller 19 Ultimate.
Jeg har en bekendt, der på sin bærbare computer har installeret den seneste version Pinnacle Studio 20. Han fik en kopi af min film, og lavede i Studio 20 en mp3 lyd-fil til mig. Når jeg afspiller denne lydfil i Studio 19 Ultimate, er der stadig det samme knas på de samme steder. Derfor tvivler jeg på, at det vil hjælpe med at købe Studio 20 Ultimate.
Firmaet som har bygget den store computer foreslog at skifte strømforsyningen. Det gjorde vi så, uden virkning. Så regnede vi med, at problemet var lydkortet i computeren. Det skiftede vi så ud med et nyt Soundblaster Xfi-HD. Det hjalp heller ikke.
Ud over min gode og kraftige specialbyggede videoredigerings-computer har jeg også en mindre computer, som jeg bruger til internet, mails, tekstbehandling mm. Den har en mindre SSD harddisk og 4 Gb RAM. Forleden installerede jeg Pinnacle Studio 19 Ultimate programmet på denne computer, og her viste problemet med knas fuldstændig som på den store computer: Ved afspilning i Media Player er der intet knas, men når jeg afspiller i Studio 19 Ultimate, er der den sædvanlige knas i lyden, på nøjagtig de samme steder, som ved afspilning på den store computer.
Jeg har snakket med firmaet der har bygget min store computeren, og jeg har talt med en kammerat, der til daglig sidder nede på Nordsøcen Oceanarium i Hirtshals og laver alt deres video i Adobe Premiere Pro. Begge disse personer har ikke nogen løsning på mit problem.
Som sagt er der ingen knas, når jeg afspiller i Studio 14 Ultimate fra 2009. Det virker, som om der er kommet noget nyt ind i Studio 16 fra 2012 og Studio 19 fra 2015, som giver problemet.
Når jeg tænker tilbage, så har jeg haft problemet med kans i lyden på faktisk alle film jeg har lavet, siden jeg anskaffede Pinnacle Studio 16 i 2012. Når jeg lytter til nogle af de film, jeg tidligere lavede i Pinnacle Studion 14 Ultimate, så er der intet knas i lyden på dem.
Det kan da ikke være rigtigt, at jeg kun kan brug det gamle Studio 14 Ultimate. Studio 19 Ultimate er jo et helt andet program end Studio 14, meget mere sjovt og interessant at arbejde med, og når jeg optager en del koncerter med flere kameraer, er det lækkert at kunne mixe dem sammen i Studio 19 Ultimate. Det er meget besværligt at mixe flere kameraer sammen i Studio 14.
Jeg håber, der er nogen i davk.dk, der kan hjælpe mig med dette meget trælse lyd-problem.
Hardware:
Windows 7 Professional 64 bit
Intel i7 CPU 960 3,19 Ghz (processorer)
24 Gb RAM
Harddiske: 2 x 1.000 Gb (Raid)
Software:
Pinnacle Studio 19 Ultimate

37mik
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 30-06-2017 20:15
Brugers avatar

Medlem

Antal indlæg: 259

noget af et problem
jeg vil foreslå dig at prøve et Complete reset Pinnacle Studio
ved hjælp af studio tools du skal bruge STUDIO TOOLS 19 og STUDIO CLEANER 16 hent dem her http://www.amt717...v5-ENG.zip http://www.amt717...64-bit.zip læs mere her
http://www.amt717...tware.html
fortæl om det gjorde noget ved problemetPC

fik du lyden til virke ?
Redigeret af 37mik d. 02-07-2017 10:15

Per Christensen
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03-07-2017 17:32
Nybegynder

Hej ”37mik”

Tusind tak for dit svar på mit indlæg om ”knas i lyden på Studio 16 og 19.
Jeg har lavet en del forsøg, men er mest blevet forvirret på et højere plan. Jeg har desværre ikke fået løst mit problem.

Jeg har selvfølgelig forsøgt mig med ”Complete reset” som du foreslår. Jeg downloadede både ”Studio Tools 19.5.1 64-bit” og ”Studio Cleaner ver 16.0.1.98 v5”.
For mig at se ser det ud til, at de to programmer ikke bliver rigtigt aktiveret.

Jeg har gjort følgende:

Åbnet/startet ”Studio Tools 19.5.1 65-bit”
Markeret ”Reset Complete”
Når jeg trykket på ”Analyze”, bliver der i det sorte felt lige nedenunder tilføjet utrolig mange linier.
Den øverste hed f.eks. ”135c30df.2.0.0.0Media.xml”
Jeg vil skyde på, at der nok var i nærheden af 500 linier nedad. Til højre for analyze-knappen stod der ”Size: 642,73 MB”
Når jeg så trykkede på ”Run”, kom der et nyt vindue ”Studio Tools” med teksten: ”Continue? This can be a long process. Please wait…”
Når jeg så i dette vindue trykkede på ”OK”, forventede jeg, at programmet ville gå i gang med at ”bearbejde” alle disse måske 500 linier.
Men så snart jeg havde trykket på ”OK”, gik der højst 2 sekunder, så var det sorte felt ryddet og helt blank, hvor der øverst kun var en linie med teksten ”STUDIO”.

Nøjagtig samme procedure foretog jeg med Studio Cleaner ver 16.0.1.98 v5, med samme resultat.
Når jeg valgte ”Reset” og trykkede på ”Analyze”, blev der tilføjet en masse linier i det sorte felt,
Og der stod, at der var 232,76 MB, der skulle ”behandles”. Dette ville også tage lang tid, men når jeg trykkede på OK, blev der bare sort skærm med den ene tekst-linie ”STUDIO”.
Som sagt, for mig ser det ud til, at de to programmer slet ikke bliver ”aktiveret/kørt”. Har du nogen erfaring med det?

I går forsøgte jeg i Studio 19 Ultimate at lave nogle nye udgaver af min lille korcert-fil. Jeg lavede både en MPEG2 og et par MPEG4-filer. Men resultatet var det samme: Når jeg afspiller de nye filer i Media-Playeren, er der ingen knas i lyden, men når jeg afspiller dem i Studio 16 og 19, er der det sædvanlig knas de sædvanlige steder.

Jeg har i dag lavet et helt andet forsøg. Vores ældste søn har på sin bærbare computer installeret Sony Vegas Pro 13.0. Første afspillede vi min koncert-film i min søns Media Player – ingen knas. Derefter afspillede vi filmen i Vegas, og der var heller ingen knas i lyden.
Filmen spiller altså uden knas, når den afspilles i Media Player på begge mine computere og min søns bærbare, og heller ingen knas, når den afspilles i Studio 14 på min store computer.
Knasen kommer først, når filmen afspilles i Studio 16 Ultimate og 19 Ultimate på begge mine computere. Jeg kan ikke se nogen logik i noget efterhånden.

Endelig har jeg i dag lavet et helt tredje interessant forsøg.
Koncert-filen har jeg åbnet i Pinnacle Studio 14 Ultimate. Så lavede jeg i Studio 14 en ny MPEG2-fil. Denne afspillede jeg så i Media Player – uden knas. Derefter afspillede jeg den i Studio 19 Ultimate – også uden knas. Det er lidt interessant. Jeg gik videre og lavede i Studio 19 en ny MPEG2. Når jeg afspillede denne i Studio 19, var der heller ingen knas!!
Det må betyde, at jeg kan undgå knas i lyden, hvis jeg først importerer mine film fra kameraet ind i computeren ved hjælp af Studio 14, derefter laver en ny fil i Studio 14. Når jeg så efterfølgende åbner denne fil i Studio 19, så er der åbenbart ingen knas i lyden.
Det kan åbenbart lade sig gøre på den måde, men det er da besværligt, og det kan ikke være rigtigt, at man skal denne omvej?

Jeg håber ikke du helt har opgivet mig, men du kan se, jeg er ved at være forvirret på et lidt højere plan.

Venlig hilsen
Per Christensen
Hardware:
Windows 7 Professional 64 bit
Intel i7 CPU 960 3,19 Ghz (processorer)
24 Gb RAM
Harddiske: 2 x 1.000 Gb (Raid)
Software:
Pinnacle Studio 19 Ultimate

37mik
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 11-07-2017 14:09
Brugers avatar

Medlem

Antal indlæg: 259

Hej Per

det er et stort problem du er ude i der, jeg kan ikke finde noget der minder om det i de P.S. forummer jeg kikker i, så den eneste løsning jeg tror der kan løse det problem er at slette pc totalt og starte på ny ;-)

Per Christensen
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-07-2017 15:14
Nybegynder

Hej igen "37-mik".
Endnu tak for din reaktion på mit problem.
Du foreslår helt at slette pc`en totalt. Det er måske eneste løsning. Men jeg kan også have min tvivl om det er løsningen, da jeg jo har problemet med knas i lyden på begge mine computeren, fuldstændig på samme måde. Mit helt aktuelle problem med en koncert-optagelse har jeg løst ved at lægge lyd ind (uden knas) i Pinnacle Studio 14. Det er en koncert, som skal vises på den nordjyske TV-kanal "TV Fritid", derfor var det meget vigtigt, at lyden var i orden. Jeg tror jeg lige vil se tiden lidt an, inden jeg evt. "nul-stiller" computeren. Jeg skal selvfølgelig også have talt igen med firmaet, der byggede computeren til mig.
Jeg vender tilbage, når der er nyt i sagen. Men indtil videre TAK for din indsats.
Venlig hilsen
Per Christensen

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Pinnacle 20 til Pinnacle 20 Ultimate Pinnacle Studio, Corel & Avid 3 29-06-2017 23:06
Pinnacle Studio 20.6.0 Patch Pinnacle Studio, Corel & Avid 7 20-06-2017 16:34
Pinnacle Studio 20.5.0 Patch Pinnacle Studio, Corel & Avid 9 23-04-2017 10:46
Pinnacle 19 Pinnacle Studio, Corel & Avid 2 22-04-2017 21:10
Pennacle studio 20 Pinnacle Studio, Corel & Avid 7 21-04-2017 15:50
Siden dannet på: 0.29 sekunder 38,575,878 Unikke besøg 10412 besøg pr. dag