December 16 2018 21:18:24
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 16

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 312
· Nyeste bruger: Mazufa
Senest Online
Gala190500:33:44
HSChristiansen01:17:01
calle01:40:09
BredoMobil03:06:47
HCLHansen05:04:16
2jur06:16:24
mojo06:48:21
Carsten Jakobsen09:14:04
Bent Hulsroej10:25:09
jln22:32:36
Se indlæg
DAVK.DK - Videoredigering :: Hjælpe Forums: :: Windows
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Logge ind
HSChristiansen
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2018 12:52
Brugers avatar

Medlem

Antal indlæg: 223

Jeg har købt en lille bærbar pc. og har for første gang stiftet bekendtskab men win. 10, jeg har win. 7 på den stationere.
Ved første øjekast virker win. 10 lidt kedelig, men måske er det bare mig der syntes bedre om win. 7. Men noget jeg syntes er ret træls er at man skal bruge en pin. kode eller adgangskode hver gang man logger ind, jeg har prøvet at slippe for det og gjort som vedhæftede men det virker ikke.
Er der en der ved hvordan jeg kan slippe for logge ind kode eller pin kode hver gang jeg vil åbne computeren ? Det der skulle virke, virker jo ikke.
HSChristiansen tilknyttede følgende billede:

[204.52Kb]

http://www.alrunerod-fanklub.dk/
26mook
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2018 14:07
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3173

Man burde kunne gøre det på denne måde !

Hold Windowstasten nede på dit keyboard og tryk på r
Skriv i Feltet = netplwiz
Tryk på OK
Fjern flueben i :
“Brugeren skal angive brugernavn og adgangs kode for at bruge computeren.”
Tryk på Anvend
Skriv brugernavn og adgangskode 2 gange.
Tryk på Anvend og OK.
Nu vil computeren starte op helt uden adgangskode.

eller prøv at gå i:

Kontrolpanel og derefter Brugerkonti og Familiesikkerhed og derefter Brugerkonti
Klik på Administrer en anden konto og klik derefter på kontoen du vil fjerne adgangskoden fra
Herefter har du muligheden Skift adgangskoden hvor du bare lader felterne være blanke !

HSChristiansen
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2018 15:45
Brugers avatar

Medlem

Den første måde virker ikke selv om der står 'Nu vil computeren starte op helt uden adgangskode.' som du skriver, jeg skal blive ved med at logge ind med pin eller adgangskode.

Det andet eks. virker heller ikke da jeg er den eneste bruger og da jeg så er administrator og kun kan lave en anden konto om, min kan ikke ændres.
Det lader til man ikke kan undgå at skulle indtaste kode når man vil logge på, lidt træls syntes jeg.

mojo
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2018 16:22
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1283

Der er flere muligheder (desværre)

prøv dette link

YouTube Video

Go' fornøjelse
Redigeret af mojo d. 21-11-2018 16:24

mvh
mojo
Bagenkop - Langeland

Kamera : SONY DCR-DVD105

Software : Pinnacle Studio 10.8 + - Sony Vegas Pro 11

Styresystem: Windows 7 Pro (64 bit) og Windows 8.1

www.country-house.dk
26mook
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 21-11-2018 16:41
Brugers avatar

MEGA bruger

HSChristiansen skrev:
Den første måde virker ikke selv om der står 'Nu vil computeren starte op helt uden adgangskode.' som du skriver, jeg skal blive ved med at logge ind med pin eller adgangskode.

Det andet eks. virker heller ikke da jeg er den eneste bruger og da jeg så er administrator og kun kan lave en anden konto om, min kan ikke ændres.
Det lader til man ikke kan undgå at skulle indtaste kode når man vil logge på, lidt træls syntes jeg.

Prøv

Kontrolpanel og derefter Brugerkonti og derefter Brugerkonti !
Klik på Administrer en anden konto !
Vælg den bruger, du vil ændre - dobbeltklikker på bruger !

Vælg: Skift adgangskode

Indtaster: Nuværende adgangskode
Ny adgangskode: Feltet skal være tom -
Bekræft ny adgangskode: Feltet skal være tomt

Tryk på grå felt: Skift adgangskode og prøv så at genstarte computeren !

neumann
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 22-11-2018 07:57
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3197

Jeg har også nogle win10 computere jeg ikke vil have skal starte med password.

Jeg googlede mig frem til en løsning. Det kan stadig lade sig gøre. Jeg kan bare ikke huske hvad jeg endte med at gøre.

Men det kan lade sig gøre.
Certificeret steadicamoperatør.
Lydteknisk institut/Deltas TV-stereolyd
Lydteknisk institut/Deltas Spektralt gehør

http://bnjpro.dk
HSChristiansen
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 22-11-2018 12:43
Brugers avatar

Medlem

Desværre... prøvede først mojos, fulgte videoen fuldstændigt men hvor det lykkedes på videoen får jeg denne besked *Systemet er ikke autoritativt for den angivne konto og kan derfor ikke fuldføre handlingen* så står der man kan prøve igen, alt køre som på videoen, men desværre kan den ikke her.

26mook: Kan heller ikke lade sig gøre man kan ikke ændre bruger når der kun er en og det er administrator 'Klik på Administrer en anden konto' er nedtonet når der ikke er en anden en mig, som ikke kan laves noget ved.

Har på fornemmelsen er der kunne være blevet opdateret noget i win. 10 da jeg startede com. op første gang så det ikke kan lade sig gøre mere. Er godt klar over det for mange lyder af lidt, men syntes ikke det er særlig smart man skal logge ind med kode når der aldrig er andre en mig og konen der bruger den.

26mook
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 22-11-2018 13:05
Brugers avatar

MEGA bruger

Så må det være fordi jeg bruger Windows 10 Pro - har prøvet flere gange og det virker her Hjælpeløs

Jeg er også eneste bruger på min computer PC
26mook tilknyttede følgende billede:

[123.21Kb]

HSChristiansen
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 22-11-2018 13:24
Brugers avatar

Medlem

Det tror jeg, dette billede kan jeg ikke få frem. Nu du nævner Windows 10 Pro, kan du så svare mig på følgende:
Jeg bruger jo stadig Win 7 på min 'rigtige' com Smil og om et års tid bliver den jo ikke opdateret mere, den Win 7 jeg bruger er også Pro, er det så bedst at opdatere til 'Pro' i Win 10 og hvad fordele er der ved Pro frem for Home ?

Kurt Andersen
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 23-11-2018 01:11
Medlem

Antal indlæg: 202

Noget tyder på, at et eller andet er galt med den måde din version forvalter brug af kode ved indlogning.
Har du prøvet den mest simple metode?
Tryk på Ctrl+alt+delete. Vælg skift adgangskode.
Ved ny adgangskode lader du felterne stå tomme og godkender.
Hvis heller ikke det virker, kan man prøve en mere hårdhændet metode.
Jeg får af og til henvendelse for venner og bekendte, som ikke kan huske password til deres pc, eller nogen har uden deres vidende ændret deres password, så de slet ikke kan komme ind på pc.en.
Så booter jeg på en disk, som er i stand til at fjerne password fra alle windows versioner fra win xp til og med win 10. Det kan måske se lidt langhåret ud, men det virker. Der findes flere forskellige værktøjer til det, og du kan se en liste her
https://www.renee...-disk.html

Jeg bruger gerne metode nr. 2, Offline NT Password & Registry Editor, den har ikke svigtet mig endnu. Det kræver at man ændrer sin pc til at boote fra dvd drevet enten via en menu eller ved at ændre i bios.
Har netop set, at der er kommet et nyt tool fra nogle andre, som jeg dog ikke selv har prøvet:
https://www.renee...-disk.html
Der skal man så til pkt. 3 for at finde oplysninger om reset tool og hvordan det bruges.
Med hensyn til forskel på win 10 home og pro, kan du se det her
https://www.micro...ws/compare
Win 10 pro er helt klart lavet til brug for firmaer, og der er ikke mange private, som har nogen som helst glæde af denne version.
Det mest brugbare i pro versionen er for mig Bitlocker funktionen.
Med den kan man f.eks. kryptere et usb stik, så det kun kan åbnes og bruges, hvis man har den rette kode. I forbindelse med mit tidligere arbejde var der krav om, at alle usb stik skulle krypteres, så det blev mit private også. Det bruger jeg så stadig, og man kan godt komme ind på home versioner osv., når bare man kan huske koden, så der behøver man altså heller ikke efterfølgende at have pro til rådighed. Første gang man bruger det på en ny pc, kan man i øvrigt vælge at computeren godt må huske koden, så man ikke skal indtaste den hver gang, man bruger stikket på den pgl. computer.
Man kan formentlig finde freeware programmer, som kan det samme, så man heller ikke af den grund behøver at opgradere til pro versionen

HSChristiansen
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 23-11-2018 14:07
Brugers avatar

Medlem

Endelig lykkedes det at oprette en lokal konto og dermed at kunne logge ind ude kode. Ved ikke hvordan jeg fandt frem til det men ved utallige kombinationer og jeres hjælp lykkedes det pludselig. 1000 tak for I ville hjælpe mig.
Vil nu prøve at lære Win. 10 at kende det næste års tid inden jeg må opgradere fra Win. 7 på den stationere Wink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ej logge ud fra hjemmesiden Hjemmesiden 20 09-03-2014 20:07
XDcam filer vil ikke ind i PP CS6 Premiere Elements, Pro og CS 3 29-03-2013 17:29
Adobe Premiere Element 9 - henter gl. filer ind Premiere Elements, Pro og CS 5 05-09-2012 21:42
Kan ikke længere logge ind fra iPad Hjemmesiden 5 28-07-2012 17:35
Områder kan ikke ses hvis man ikke er logget ind Hjemmesiden 4 04-04-2011 15:49
Siden dannet på: 0.47 sekunder 52,062,805 Unikke besøg 12355 besøg pr. dag