January 20 2019 04:42:05
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 313
· Nyeste bruger: kentaur
Senest Online
Kurt Andersen04:41:01
Bent Hulsroej05:56:46
kameramann05:58:40
calle07:37:41
HSChristiansen08:27:30
Mette09:40:33
mojo13:09:24
26mook17:23:34
thtorben22:21:27
Cybermaze 1 Dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Pinnacle 22 Ultimate - Konstant HD aktivitet
Carsten Jakobsen
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 11-12-2018 16:51
Nybegynder

Antal indlæg: 8

Hej Alle, Mon der er nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har lige købt, downloaded og installeret Pinnacle 22 ultimate på min PC. Jeg kører win.10 64 bit, Intel I7 processor, 16GB ram og NVIDIA Geforce GTX 660 grafikkort. Lige så snart jeg starter programmet og "Home page" åbner, begynder aktivitets lampen på min PC at tænde og slukke med 2 sekunders interval og det gør den konstant. Vælger jeg så at redigere og afspille nogle klips på tidslinjen, fortsætter dette og herudover kommer der en rund blå pil som drejer rundt på skærmen (aktivitets ikon) og en lille pause opstår ved afspilning. Dette sker konstant med 8 sekunders interval. Jeg har prøvet at slå mit Bitdefender antivirus fra uden nogen virkning. Håber på et godt råd.
Mvh.
Carsten
CJa

37mik
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-12-2018 20:25
Brugers avatar

Medlem

Antal indlæg: 275

hej Carsten
kan du fortælle lidt mere om din pc
Hvilken I7 har den? Der er nemlig stor forskel på dem.
I7 860 @ 2,80GHz er ikke lige så god som I7 8700 @ 3,7GHz. Hvilken hardisk har du - SSD eller HDD?
Hvor mange programmer kører sammen med studio 22?
Er grafikkort opdateret m.m.
Se systemkrav til studio 22 herhttps://www.pinna...quirements PC
Redigeret af 37mik d. 12-12-2018 20:28

Carsten Jakobsen
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 13-12-2018 16:08
Nybegynder

Hej 37mik og tak fordi du svarede så hurtigt.
Jeg har en i7-3820 @ 3,60GHz CPU og i alt 3 diske. Mit ”C” drev er et 480GB SSD, hvor jeg kun har mine programmer på. Så har jeg et 120GB SSD som ”F” drev, der kun bruges til rendering. Til sidst har jeg et 4TB HDD som ”I” drev, der bruges til data/filer. Mht. hvor mange programmer jeg kører, så kører jeg kun studio 22 og intet andet. I baggrunden kører Bitdefender antivirus og ellers ved jeg ikke, hvad der kører. I går opdaterede jeg mit grafikkort, men desværre uden nogen forskel. Jeg har fuldt dit link til systemkrav og syntes umiddelbart at min i7 CPU kan bruges ?, men til gengæld er mit grafikkort (NVIDIA Geforce GTX 660) ikke så kraftigt som det de anbefaler, altså et NVIDIA Geforce 700 serie kort. Kan det være det, der er problemet og i så fald, hvad skal jeg købe ?
Mvh. Carsten
CJa

2jur
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 14-12-2018 07:23
Nybegynder

Antal indlæg: 7

Prøv at se på joblisten.
Højre klik på proceslinjen.
Her kan du se hvilket program der køre og hvor meget energi det bruger.

Carsten Jakobsen
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 14-12-2018 14:03
Nybegynder

Hej 2jur
Jeg har vedhæftet et ”skærmskud” af joblisten mens Pinnacle kører, det bliver jeg ikke så meget klogere af at kigge på, men måske gøre du ?
Mvh. Carsten
CJa

2jur
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 14-12-2018 16:00
Nybegynder

Antal indlæg: 7

Hvor er det skud?

Carsten Jakobsen
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-12-2018 08:35
Nybegynder

Hej 2jur
Ja, det kan jeg godt se. jeg har prøvet at vedhæft pdf filen flere gange, men det ser ikke ud til at virke?
Hvordan gøre jeg det?
Mvh. Carsten
CJa

mojo
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-12-2018 11:55
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1285

Hvordan gøre jeg det?

Du må ikke bruge æ ø å - tegn osv - i filnavn.jpg

når du har skrevet og indsat dit billede

SKAL DU TRYKKE PÅ - "Gem svar"

se tilknyttede billede

Go' fornøjelse
mojo tilknyttede følgende billede:

[146.25Kb]
Redigeret af mojo d. 15-12-2018 15:47

mvh
mojo
Bagenkop - Langeland

Kamera : SONY DCR-DVD105

Software : Pinnacle Studio 10.8 + - Sony Vegas Pro 11

Styresystem: Windows 7 Pro (64 bit) og Windows 8.1

www.country-house.dk
Carsten Jakobsen
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-12-2018 16:47
Nybegynder

Tak mojo, Jeg prøver at vedhæft pdf filen efter din anvisning.
Carsten Jakobsen tilknyttede følgende fil:
screenshot.pdf
CJa

mojo
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-12-2018 17:06
Brugers avatar

MEGA bruger

Du kan prøve at bruge Pinnacel og når den "strejker"

starter du Joblisten > Faneblad Ydeevne

Tryk på Vis i menulinjen og sæt flueben i Vis kernetider

du vil nu kunne se

CPU brug

og

Hukommelse

tag et skærmbillede og tilknyt i nyt svar indlæg
og lad os se om vi kan bruge det til noget

Go' fornøjelse

se tilknyttede billede fra Windows 7

[412.28Kb]

mvh
mojo
Bagenkop - Langeland

www.country-house.dk
Kurt Andersen
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15-12-2018 21:45
Medlem

Antal indlæg: 206

Prøv at afinstallere programmet, og så installere det igen. Husk lige at genstarte pc.en efter afinstallationenog inden du installerer igen.
Der kan være gået noget galt under installationen.
Din jobliste ser fin ud.

Carsten Jakobsen
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-12-2018 12:02
Nybegynder

Hej mojo. Her er så et skud af "Vis kernetider" i win 10 når den strejker. Det ser måske lidt anderledes ud end i win 7.

Hej Kurt. Jeg har nu prøvet at afinstallere, genstart og installere igen. men det har desværre ikke givet nogen ændring ?

Mvh. Carsten
Carsten Jakobsen tilknyttede følgende fil:
screenshot1.pdf
CJa

mojo
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-12-2018 14:23
Brugers avatar

MEGA bruger

aktivitets lampen på min PC at tænde og slukke med 2 sekunders interval og det gør den konstant.

Er det den lampe der viser at din HardDisk arbejder

Er det en stationær eller bærbar computer

Bliver din computer meget varm

mvh
mojo
Bagenkop - Langeland

www.country-house.dk
mojo
#14 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-12-2018 14:29
Brugers avatar

MEGA bruger

Download Speecy free

https://www.cclea...y/download

genstart derefter

De viser mange gode ting

se tilknyttede billede fra min computer

[235.75Kb]

mvh
mojo
Bagenkop - Langeland

www.country-house.dk
Kurt Andersen
#15 Udskriv indlæg
Lagt på d. 16-12-2018 23:30
Medlem

Umiddelbart ser dit billede med kernetider fin ud, men alligevel undrer jeg mig lidt. For det ser jo ud til, at cpu tallet peaker med jævne mellemrum, og din cpu ser også ud til at være rimeligt på arbejde. Ikke i %, men i ghz, hvor den viser 3,18. Hvis ikke der var en eller anden form for belastning på, burde den være lavere, når ikke man er aktiv i programmet.
Det er dog svært at svare på, hvad der gør det, når cpu forbruget i % er så lavt.
Et skud i blinde kunne være, at du prøver at deaktivere dit antivirus program og så ser, om det giver nogen ændring.
Det ses ret ofte, at antivirus programmer kan give de mest mærkelige problemer i diverse programmer.

Carsten Jakobsen
#16 Udskriv indlæg
Lagt på d. 17-12-2018 14:55
Nybegynder

Hej mojo
Ja, det er lampen på forsiden af min stationær PC der viser at min HD arbejder, der tænder og slukker med 2 sekunders interval og det gør den konstant. Jeg har haft åbnet kabinettet på PC én og mærket på forskellige komponenter og ingen af dem er særlig varme.

Hej Kurt
Ja, det er mærkeligt. Der er som om programmet søger efter et eller andet konstant (med 2 sekunders interval). Jer har også prøvet at deaktivere mit Bitdefender antivirus program, men desværre uden nogen forskel.

Jer har i øvrigt også skrevet til Corel / Pinnacle support og beskrevet mit problem som i mit indlæg til dette forum. De har lige svaret, at jeg skal opgradere mit grafik kort.

Er der nogen der har et godt råd til hvilket grafik kort jeg skal købe? Mit bundkort (fra 2012) er et Intel DX79TO extreme series med PCI express 3.0 og CPUén er en i7-3820 @ 3,60GHz.

Mvh.
Carsten
CJa

Erik Petersen
#17 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-01-2019 22:16
Begynder

Antal indlæg: 25

Hej Carsten
Jeg kommer med et skud, som måske ikke passer til dit problem.
Da jeg installerede Pinnacle 19 kom min PC med samme problematik.
Jeg kunne dog høre at mit drev stod og arbejde eller forsøgte at komme i gang. Maskinen blev skilt ad og jagten på hvilket drev det var galt med. Det viste sig at være flopy-drevet (Et drev som jeg for længst troede var udgået) som programmet forsøgte at få kontakt med. Drevet blev fjernet og maskinen fungerede.
Jeg skrev/kontaktede Pinnacle support og fortalte om problemet/fejlen, som de erkendte var korrekt. Jeg har ikke siden fulgt op på om de nu også har fået fjernet denne program stump.
Det var kun et forsøg på hjælp. Smile
Tommel op

Carsten Jakobsen
#18 Udskriv indlæg
Lagt på d. 18-01-2019 16:44
Nybegynder

Hej Erik
Jeg er lige kommet hjem fra ferie, så derfor skriver jeg først nu. Tak for dit tip - det kunne sagtens være det som du beskriver, men nu har jeg været gennem min opsætning og undersøgt mine diske. Desværre er det ikke her problemet ligger. Jeg har skrevet en hel del sammen med Corel / Pinnacle support og efter bl. a. en hardware opdatering (nyt grafikkort), driver opdatering mm. har de nu "smidt håndklædet i ringen" og kan ikke løse mit problem. Jeg er efterhånden kommet dertil hvor jeg dropper Pinnacle og går istedet over til Adobe Premiere Elements, for nu skal jeg i gang med at redigere.
Mange tak til alle der har prøvet at hjælpe mig, det er dejligt der er nogen man kan dele sine frustrationer med.

Mvh.
Carsten
CJa

Kurt Andersen
#19 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-01-2019 00:39
Medlem

Et sidste skud i bøssen kunne være at rydde op i din registreringsdatabase. Når et program installeres skrives der en masse parametre og kald ind i registreringsdatabasen, og det kan være, at der er en eller flere fejl i disse parametre eller kald. Når man afinstallerer et program, sker der desværre det, at mange af oplysningerne i registreringsdatabasen ikke bliver slettet, så når man installererer igen, så bruger den disse måske fejlagtige oplysninger igen. Derfor kan det være godt at få dem slettet.
Det kan man gøre gratis med Ccleaner. Du kan bare hente den gratis version.
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Når den er installeret og du har startet programmet, skal du til venstre vælge fanen Register. Så trykker du på Skan efter problemer. Så finder den et antal registreringer, som der ikke længere er brug for (også fra alle mulige andre programmer).

Så vælger ud Udbedre valgte problemer (de er allesammen automatisk markeret). Den spørger så, om du vil gemme en kopi af registreringsdatabasen inden du sletter, og det siger du ja til.

Hold øje med hvor den gemmer kopien, det er typisk i Dokumenter mappen. Via kopien kan man genskabe registringsdatabasen, hvis der mod forventning skulle blive andre problemer efter sletningen.

Så går man bare ind og dobbeltklikker på kopien og siger ja til, at den må overskrive den nuværende registreringsdatabase.

Når du har slettet, skal du genstarte computeren, så den læser den ændrede registreringsdatabase ind forfra, og herefter kan du prøve at installere Pinnacle igen og se, om du er heldig at det virkede.

Jeg har med held brugt denne metode i forbindelse med en del andre programmer, men det er ikke en mirakelkur til alting.

Men et gratis forsøg. Samtidig kan det være en fordel,at få ryddet op i sin registreringsdatabase, da den har det med at sovse til.
At pille i registreringsdatabasen kan være lidt farligt, men jeg har gjort det med Ccleaner utallige gange, og kun en gang har jeg været nødt til at læse kopien ind efterfølgende, fordi der var blevet slettet noget, som var nødvendigt for at pc.en kunne fungere ordentligt.

26mook
#20 Udskriv indlæg
Lagt på d. 19-01-2019 11:17
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3185

Hvorfor blive ved med at gå rundt om den varme grød ! Hjælpeløs

Bid i det sure æble ! Visk tavlen ren, formatere computeren og start på en frisk PC

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Pinnacle 21 Ultimate Pinnacle Studio, Corel & Avid 3 21-12-2018 23:17
Pinnacle 20 SYNC af 2 video optagelser Pinnacle Studio, Corel & Avid 7 12-11-2018 21:47
Pinnacle Studio 14 Pinnacle Studio, Corel & Avid 3 30-10-2018 13:34
Pinnacle studio 21 små billeder. Pinnacle Studio, Corel & Avid 5 24-10-2018 09:01
Pinnacle på ny computer Pinnacle Studio, Corel & Avid 3 20-10-2018 23:47
Siden dannet på: 1.01 sekunder 53,617,096 Unikke besøg 12619 besøg pr. dag