March 22 2019 01:41:01
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Kontakt davk.dk

· davk.dk baggrunde

· Annoncer
Besøgende
· Gæster online: 13

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 320
· Nyeste bruger: chiefbigchief
Senest Online
Kurt Andersen02:40:42
verner02:57:03
calle03:55:02
PHH04:33:40
kameramann05:45:38
HSChristiansen09:32:36
mojo11:38:21
F_K_Hansen11:45:06
thtorben19:26:43
BF 1 Dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Unlimited Music For Filmmakers
26mook
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 11-01-2019 22:39
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3192

Soundstrip - Unlimited Music For Filmmakers

https://soundstri...e=growsumo

https://app.sound...1547241923

Simple Licensing

Use the songs for any video use. A single royalty free license covers you
no matter what your video is used for. No complicated agreements, or usage
restrictions. Simple as that.

What happens if I have a YouTube Claim ?

When you get to the box that asks you to explain your claim, simply write,
"Licensed through Soundstripe." That should take care of it, but if you
continue to have issues, please reach out and we will work with you to
ensure it's resolved in a timely manner.

Masso
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-01-2019 00:20
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1084

Der begynder at komme flere og flere af sådanne sider og tilbud syntes jeg. Det er dejligt.

Men igen, jeg savner lidt information om hvordan Koda tænker/forholder sig til sådan noget. Er alt bare ok når man laver aftaler med musik fra sådanne sider - eller mener Koda stadig de skal have et urimeligt højt beløb for musik i ens produktion.
mvh
Mads

26mook
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-01-2019 14:28
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 3192

Mht. YouTube så kan Koda bare holde snitterne for sig selv !

Hvis ens video skal afspilles et sted i Danmark - så ved jeg ikke om Koda kan blande sig - jeg har jo en "Licensed through Soundstripe" med den pågældende kunstner - det har Koda ikke !

Her tænker jeg udelukkende på kunstnernes egne produktioner og ikke kopi versioner af andre kunstner !
Redigeret af 26mook d. 12-01-2019 14:37

mr_lou
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 14-01-2019 06:55
Bruger

Antal indlæg: 89

Så vidt jeg forstår tager Koda sig kun af danske kunstnere.
Dog kan de også godt formidle rettigheder for udenlandske kunstnere - men det er baseret på en generel formel, som dermed bliver mega dyrt. Du har lov til selv at kontakte de enkelte udenlandske forlag som varetager rettighederne for den enkelte musiker. Så bliver det typisk meget billigere - nogle gange helt gratis. Til gengæld kan der være meget arbejde i det.

YouTube er noget af det mest geniale i forbindelse med musik i videoer. De har nemlig lavet aftaler med rigtig mange af de store forlag, som gør at du kan bruge musik uden bekymringer. Der kan højst ske 2 ting: Enten får du en besked fra YouTube om at du har brugt copyright musik. Det siger du bare "Ja jeg har nemlig" til. Så er den i orden. Så vil YouTube sætte reklamer i din video, og indtægten for disse vil gå til kunstneren.
Eller også sker der det at YouTube siger: "Du har brugt copyright musik som vi ingen aftale har omkring" - og så piller YouTube din video ned.

Men dette gælder altså kun for YouTube. Den præcis samme video med den samme musik er der forskellige regler omkring afhængigt af hvor du lægger den. Hvis f.eks. du vil lægge den på en CD / DVD / Blu-ray, så koster det. Eller hvis du vil lægge den direkte på Facebook - så koster det også.

(Men dette gælder selvfølgelig ikke musik hvor kunstneren selv varetager rettighederne, hvor du har lavet en aftale direkte med musikeren. Så er det jer to som har aftalen, og alle de store forlag er slet ikke en medspiller).

www.videoalbum.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Vimeo music store Audio/lyd 2 27-09-2011 16:32
Freeplay Music Audio/lyd 2 03-03-2011 20:38
Siden dannet på: 0.27 sekunder 56,447,525 Unikke besøg 13097 besøg pr. dag