Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Panorering

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Starter lige en ny tråd om emnet Panorering.

Jeg har gravet og gravet efter oplysninger omkring panorering, og pludselig stod jeg over for noget meget mærkeligt.

På Youtube fandt jeg denne video: https://www.youtube.com/watch?v=3mdnf69i2xU (50p vs 25p part1.mp4)

Videoen afspilles på mit TV, som er et Samsung Model QE55Q7FNAT på 0:19 panoreres hen over et bjerg. Hver anden gang jeg afspiller fra 0:19 er det hakket, med andre ord kan man se hver enkelt billede skifte (hvis man har gode øjne), men hver anden gang går afspilningen fuldstændig glat, som om optagelsen er lavet med 1000 billeder i sekundet. Selv min kone kan se det ?

Nu er jeg så gået ind til min PC, og fundet den samme video. Her går det ikke glat, her kan man tydelig se at optagelsen er lavet med 25 billeder i sekundet. Jeg har prøvet mange gange med samme resultatet.

Jeg vil være enorm glad om nogen kan bekræfte det jeg har beskrevet. Altså at du også kan se videoen på dit TV og at afspilningen er forskellig fra gang til gang.

Hvis du desuden kan give en forklaring på fænomenet vil jeg se frem til at høre fra dig.
TSTS
Administrator
Skrevet d. 3 år siden
Hej Bjarne

Det er et kendt problem med Samsung.

Prøv først at se om auto motion plus er sat til auto, hvilket det tyder på, eftersom det forkommer sporadisk.

>>>Picture >>>Expert Settings >>>Auto Motion Plus Settings.

Her kan du indstille tv'et til at mindske "judder"
TS - davk.dk
Redigeret af TS d. 08-02-2021 12:21, 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har været inde på mit Samsung TV og slået "Auto Motion Plus" fra, men det ændrer ikke noget med hensyn til omtalte klip, det vises stadigvæk både totalt flot eller det hakker. I går ville jeg se klippet igen. De første 3 gange var resultatet dårligt, 4. gang var det hele bare flot.

Jeg opgiver dog at finde et svar på dette, idet ingen tilsyneladende gider at se klippet på deres eget TV, og se om jeg har ret.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Som TS rigtig skriver, så er det et generelt problem med mange Samsung TV.
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
Skrevet d. 3 år siden
Jeg opgiver dog at finde et svar på dette, idet ingen tilsyneladende gider at se klippet på deres eget TV, og se om jeg har ret.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Vil anbefale, at kontakte teknisk support hos Samsung og få en forklaring på det visuelle fænomen, som sker ved afvikling på dit TV
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
Skrevet d. 3 år siden
Jeg opgiver dog at finde et svar på dette, idet ingen tilsyneladende gider at se klippet på deres eget TV, og se om jeg har ret.
P
PHH
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
På mit 4 år gamle SONY Bravia TV har jeg ikke kunne se nogen forskel efter mange afspilninger.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Heller ingen visuel afspilnings problemer på et High-End Philips Tv.
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej Bjarne, det lyder måske lidt åndsvagt, men hvis dine panoreringer og tiltninger virker hakkede, så skyldes det højst sandsynligt, at du kører med for hurtige lukkertider, prøv at se denne YouTube video, som belyser emnet og husk på, at det er ligegyldigt om det er objekt i motivet, eller kameraet der bevæger sig problematikken er den samme.

Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.