Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Scanning af gamle 35 mm still billed negativer

Sidst opdateret den 4 år siden
S
soley
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg fandt nogle gamle 35 mm still negativerog har scannet dem ind.

Efter invertering til positiver i Photoshop med "Invert" får jeg nogen meget blå billeder.

Jeg har forsøgt med et "Adjustment Layer" i Photoshop, men jeg kan ikke kontrollere processen.

Nogen gode råd?
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
Så vidt jeg ved er ligthroom eller adjustment Layer vejen frem(kan være en langsommelig process). Kan du måske tweeke scanneren?
Redigeret af TS d. 16-02-2020 20:40, 4 år siden
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Afhængig af, hvilken version PS du har kan du justere ved at tage billedet over i Camera Raw. Her er der rigtig gode justeringsmuligheder.
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej jeg fandt lige denne på Youtube, jeg har også set at man nogen steder bruger en smartphone som lysbord - lommelygte mode.
S
soley
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har forsøgt med Camera Raw, og her er jo store justeringsmuligheder, men det er tidskrævende at justere alle billederne, så jeg opgiver mine gamle 35 mm optagelser.

Tak for info!
P
PHH
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har scannet masser af fotos med en Canon CanoScan 9000F Mark II uden problemer. Dog mest dias (positive). Her vælger man om man vil scanne ´fra pladen´ (papir billeder eller dokumenter), negativer eller dias og så klarer scanneren ´konvertering´ af negativer.
Gamle film kan dog godt have ændret farve markant.

Hvordan har du scannet dine negativer?
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hvis alle billederne har nogenlunde det samme blåstik, så kan du lave en aktion i PhotoShop, og så køre en automatisk batch på en hel mappe fuld af billeder.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Jeg er kommet til at tænke på, at du slet ikke har oplyst os, hvordan du har skannet negativerne, kan vi få en detaljeret beskrivelse.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator