Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Erstatning for Sony A7RII 35mm Kamera

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Jeg er kommet i besiddelse af en smule penge, som jeg gerne ser omsat i noget foto udstyr. I 2015 købte jeg et Sony A7RII 35mm Kamera, Body Only ( ILCE7RM2B.CEC ), og påtænker nu at købe en bedre Sony model. Jeg har får haft Canon, men i øjeblikket gælder jeg til Sony.

Jeg plejer ikke at bruge mit fotokamera til at lave video med, men måske jeg vil gøre det hvis jeg køber mig et nyt kamera. Så kameraet skal både bruges til stillbilleder og til video. Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave video i 4k og med 120 fps.

Har nogen et godt råd til hvad jeg skal købe. Pris 20 - 40.000 kr.
TSTS
Administrator
Skrevet d. 3 år siden
Det er lidt svært at få det bedste af begge verdener, men...

Sony har lavet hvad jeg kan se et ret lækkert filmkamera, men for lav mp til noget seriøst still arbejde..
https://www.sony.dk/electronics/kamer...r/ilme-fx3

Canon har lavet et ret lækker hybrid som skyder 4k 120 fps, men med et lidt fladt Dynamisk interval.
https://www.canon.dk/cameras/eos-r5/

Det ville være mine 2 bud, på et hybrid Smil

A7RIII skyder 120fps i 1080. Hvis det går an kan du jo købe objektiver for resten Smil
TS - davk.dk
Skrevet d. 3 år siden
120 fps i 1080 er ikke godt nok, og Canon går jeg uden om i øjeblikket.

Men tak alligevel.
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har kigget nærmere på disse kameraer, og jeg kan godt se, at man stort set bliver nødt til at vælge om man vil have et godt kamera fsv. angår stillbilleder, eller det skal være godt til at skyde video med.

Jeg vil i dag forsøge at lave en optagelse i UHD og en i HD, og herefter se hvordan resultatet bliver når jeg kører med UHD på tidslinjen.

I øjeblikket kigger jeg på Sony A7R IV, men måske er forskellen på A7R IV og A7R II ikke stor nok til den store forskel i prisen.
TSTS
Administrator
Skrevet d. 3 år siden
Har du set på Sony A7S III, den skyder 4k 120 fps. Skulle være et et af de bedste til film for tiden, ved ikke om det kan følge med på billed siden.
TS - davk.dk
Skrevet d. 3 år siden
Sony A7R II har Resolution 7952 x 5304
Sony a7S III har Resolution 6000 x 4000
Sony a7r IV har Resolution 9504 x 6336

Altså er III'eren noget dårlig hvad angår stillbilleder, endda meget dårligere end mit nuværende Sony A7RII.

Det helt rigtige ville nok være et Sony A1:

https://www.bhphotovideo.com/c/produc...html/specs

På billedsiden skrives der:

Optagelse af 4K-film ved op til 120 fps
α1 har 4K-optagelse i kameraet ved op til 120 billeder pr. sekund. Ekstraordinært jævne 5x (maks.) billeder i slowmotion ved 4K-opløsning giver nye muligheder for, at du kan udtrykke dig. Ud over at understøtte 10-bits 4:2:2-optagelse kan denne funktion bruges sammen med effektiv Long GOP-interframekompression eller (All-Intra) intraframekompression.


Men prisen er desværre 56.995 kr. hos Goecker. Jeg tæller derfor sammen i øjeblikket, men må vente lidt med at beslutte mig.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.