Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Hvorfor handle hos Goecker?

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har en gang, helt tilbage i april 2013, forsøgt at købe et produkt hos Goecker, nemlig et Canon videokamera C100, som dengang kostede 40.000 kr. Jeg bad om at få et batteri med i handelen, hvilket man ikke ville give mig. Så jeg købte videokameraet i Østrig for 37.425 kr. Siden da har jeg stort set købt alt foto/video/lyd i udlandet, mest i England.

Nu er jeg i den situation, at det ikke længere kan betale sig at handle hos CVP i London, så jeg skal finde et andet sted at handle. CVP laver i øvrigt en butik i EU om kort tid.

Jeg spørger mig selv, hvordan det kan være at så mange køber deres grej hos Goecker, når jeg kan se at der faktisk ikke findes en foto/video butik i landet der er dyrere.

Hvilke rabatter opnår andre ved at handle med Goecker? For det kan vel ikke passe at alle I andre har så mange penge at prisen er ligegyldig, eller hvad?

Eksempel på prisforskel:
Goecker 29.900 kr. https://goecker.dk/webshop/sony-alpha...7riv.aspx
RhinoCamera: 26.990 kr. https://www.rhinocamera.dk/product.as...ctID=22404

Køber man dette produkt direkte i Frankrig hos RhinoCamera er prisen 25.867 kr.

Jeg kigger i øjeblikket på Sony A1, skal blot have fundet en fornuftig pris på kameraet.
Redigeret af Bjarne E Nielsen d. 16-03-2021 15:45, 3 år siden
TSTS
Administrator
Skrevet d. 3 år siden
Jeg køber en gang imellem ting hos goecker, mest småting som gels, GAFFA, rense servietter etc. Har også købt et par odjektiver og lejet udstyr gennem dem.
Kamera udstyr køber jeg fra b&h eller cvp.
Lyd køber jeg hos thomann.
Men hvis det stod mellem at købe et kamera til 30.000 som kun blev forhandlet hos enten goecker eller Rhino og det hos goecker kostede et par tusind ekstra, så ville jeg til hver en tid købe det hos goecker. Jeg ville ikke turde at risikere en reklamation hos Rhino da firmaet ligger i Gibraltar, det kan hurtigt ende ud i en kæmpe lang sag.
Hvis man ser på trustpilot er der en masse dårlige anmeldelser, der peger mod utrolig dårlig kundeservice.
Goecker og Stjernholm m.fl som sælger til det professionelle segment, med fysiske butikker. Er nok bare en sikkerhed for at hvis tingende braser står man ikke uden udstyr i en 3 måneder reklamationssag, det er nok den tryghed man betaler for... og skat Blink
Redigeret af TS d. 18-03-2021 17:06, 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Nogen siger de handler hos Goecker for den gode service, det er ikke noget jeg har oplevet, hverken nu eller tidligere.

For 4 dage siden skrev jeg:

[i]Til Kenneth

Jeg kunne være interesseret i at købe et Sony A1.

Jeg har selv et Sony A7r II og et Sony FS7, som jeg skal af med. Kan man lave en byttehandel hos jer?

Såfremt det er en mulighed vil jeg køre op til jeres Århus afdeling på fredag, og tage mine ting med mig.

Med venlig hilsen
Bjarne E. Nielsen

I dag fredag skrev jeg til Goecker i København:

Jeg synes ikke Goecker kan prale af god service. Jeg har ringet 2 gange for at tale med Kenneth, og jeg har skrevet en mail for 4 dage siden.

I dag kørte jeg så forgæves til Århus, for at få svaret at man ikke ville tage noget i bytte. Denne besked kunne jeg have fået på mail, så jeg ikke kørte 160 km forgæves.

Men tak for den ”gode” service.

Bjarne E. Nielsen
M
Masso
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg købte for mange år siden mit Canon 7D mk2 hos Goecker - en rigtig god oplevelse. Jeg købte det primært der fordi jeg skulle bruge det professionelt og havde brug for den sikkerhed der var ved at kunne kontakte en dansk butik, som kunne sørge for mit kamera kom til at virke igen - hvis uheldet nu skulle være der.

I dag er jeg ikke låst fast til ét sted, men kigger efter prisen. Og har både handlet hos den lokale fotobutik, thomann, scandinavian photo osv. - alle steder med rigtig god service og respons.

Jeg syntes måske du er en smule unfair lige på dette punkt Bjarne.

Jeg ved ikke om du har skrevet direkte til Kenneth, men der kunne jo være den mulighed at Kenneth var sendt hjem med lønkompensation - det er der rigtig mange der er i øjeblikket - inkl. det sted hvor jeg arbejder. Det gør jo desværre der kan være lidt længere svar tid hvis man kontakter direkte. Jeg indrømmer gerne at man så kunne sætte en autosvar på eller en videresendelse af mail.

Du kunne jo have gjort lidt ekstra inden du satte din ind i bilen :-) du kunne ha ringet til dem for at høre om Kenneth (eller en anden) var på arbejde, så ville du have haft mulighed for at snakke med dem INDEN du var kørt afsted - og var i så fald ikke kørt forgæves. Jeg ved godt du skriver at Kenneth ikke tog den da du ringede, men så kunne man jo ha' forklaret sagen for en anden INDEN man kørte.

Jeg syntes også det er lidt naivt bare uden videre at gå ud fra at en butik vil tage dit gamle udstyr retur.. Jeg kender INGEN butikker der gør den slags længere. Fair nok hvis der virkelig er butikker der gør det. Men prisen du kan få for det ved at sælge til butik må om ikke andet være noget lavere end ved at sælge direkte til anden person på fx. dba.dk e.lign.

Når en butik tager et "gammelt" produkt fra dig retur skal de ind og give ny reklamationsret på det når de sælger det igen.. og de aner jo ikke hvordan du har behandlet det eller hvad der skjuler sig under "kølerhjelmen".

Så den gode service du efterlyser kunne du efter min mening selv ha' været med til at skabe ved fx. at starte med at ringe INDEN du køre og så lade være med at blive "pigesur" fordi de ikke gider at indgå en byttehandel med dig :-)

Det er jo fair nok du syntes det er verdens bedste ide at bytte rundt, men det skal jo også være en god forretning for butikken der tager det i bytte. Og det er det jo ikke nødvendigvis altid, selvom os kunder selvfølgelig syntes det :-)

Nu er det skrevet lidt hårdt, men prøv at vend det rundt.. hvis du stod bag disken som butik - hvordan ville du så reagere på det du var kommet med?
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Jeg er ganske vist gået på pension, så jeg har ikke længere brug for en masse udstyr, men dengang jeg løbende havde behov for noget nyt videoudstyr, der var dansk AV teknik en seriøs leverandør, som man altid lige tjekkede op på.
https://davt.dk
Skrevet d. 3 år siden
Kære Masso.

Jeg er absolut ikke enig i det meste af det du skriver, men jeg uddyber så bare lidt.

Jeg startede med at spørge hvad der er årsag til så mange handler hos Goecker. Det kunne være fordi de er billige med deres produkter, men sådan er det jo ikke. Det kunne også være fordi man får en bedre service end man får andre steder, og derfor godt vil betale lidt mere for varerne. Det kunne også være fordi man er professionel og skal være sikker på at man kan låne noget andet hvis uheldet er ude at ens eget udstyr går i stykker.

Jeg forventer ikke mere end hvad rimeligt er, heller ikke af Goecker. Jeg startede med at skrive på chatten om Goecker tager byttevarer ind, såfremt jeg ville købe et Sony A 1, som + det løse koster op mod 70.000 kr. Vedkommende der svarede skrev til mig at den jeg skulle tale med er Kenneth, og hun skrev også hans direkte nummer samt hans e-mail adresse. Jeg ringede så et par gange, men fik ikke fat i Kenneth, som bestemt var på arbejde. Derpå skrev jeg en mail, som han så heller ikke har svaret på.

Jeg ringede et par dage senere, og fik den besked, at når jeg havde skrevet en mail, så ville jeg helt sikkert blive kontaktet.

Jeg ved da udmærket at jeg kunne have prøvet igen i dag inden jeg tog turen til Århus, men jeg gik ud fra at man også her kunne fortælle om man var interesseret i en byttehandel eller ej. Jeg havde taget 3 ting med som jeg gerne ville høre om en eller flere ting kunne gå med i en handel. Det kunne dog ikke lade sig gøre af flere forskellige årsager, men disse årsager kunne Kenneth sagtens have beskrevet i en e-mail.

Den ene ting ville forretningen give mig alt for lidt for i forhold til hvad jeg kan sælge det til privat. Den anden ting mente forretningen ikke de kunne sælge videre, og den sidste ting var der en meget lille fejl på.

Men altså, naturligvis tager Goekcer brugte ting ind, hvor ville ellers alle deres brugte ting komme fra.

Jeg er på ingen måde sur over at jeg ikke kunne handle med Goecker, det var også hvad jeg havde regnet med. Jeg har blot ville fortælle hvordan min oplevelse med Goeckers service er og har været førhen, set med mine øjne.

Jeg fik en aldeles venlig betjening i Århus af Jakob Worre.
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
"CVP laver i øvrigt en butik i EU om kort tid." - Så hvorfor ikke bare vente til de åbner og så handle med dem, de vil sikkert gerne handle dit udstyr ind og det meste har du nok købt hos dem, så prøv deres service og lad os vide om den er bedre end hos Goecker.
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har både gode og mindre god erfaring med at handle hos Goecker og køber kun hos dem når det kan betale sig... og det sker ikke så tit !

Det er mig dog en gåde, hvorfor Goecker og lign. butikker ikke vil have vores penge ? Tror de overser hvor købestærke vi er os der sidder derhjemme og fedter med eks. videoredigering ! Jeg har købt udstyr for flere hundrede tusinde kroner - hvorfor gør de danske butikker ikke et forsøg på at få disse handler - mens de sidder og venter på næste store ordre ?

Når jeg har bestilt og købt hos CVP i England over middag... ja, så er det nået frem næste morgen. Tyske butikker plejer også at være oppe på beatet !
Skrevet d. 3 år siden
Jeg undrer mig også over hvordan Goecker kan være i top med priserne og så alligevel tilsyneladende have en god forretning.

Som du 26mook skriver, så køber vi jo for mange penge, men jeg kan ikke rigtig se hvordan mine penge skal komme Goecker til gode. Da jeg fører total regnskab over hvad jeg køber af udstyr, så kan jeg se, at jeg siden 2012 har købt for omkring 900.000 kr. ganske vist med lidt PC og lydting, men jeg har garanteret købt for under 50.000 kr. i danske butikker.

Alene hos CVP har jeg købt for lige knap 500.000 kr. igennem årene.

Nu står jeg og vil købe:

1. Sony A 1 som koster 56.995 kr.
2. Temmelig sikkert også en SONY FE 100-400MM F/4.5-5.6 GM OSS som koster 19.370 kr.
3. Sony 160GB CFexpress Type A TOUGH Memory Card som koster 4.195 kr.
4. 3 batterier 2.100 kr.
5. Oplader + diverse andre ting.

Altså en handel til min. 82.660 kr. og så købte jeg endda i går et SIGMA AF 24-70/2,8 DG OS HSM ART (SONY) for 8.895 kr. hos Vefa Foto i Vejle. Og jeg kom endda lige fra Goecker i Aarhus. Deres pris er 9.500 kr. og efter hvad jeg ved giver de ikke en krone i rabat.

Jeg kan ikke rigtig få øje på, hvorfor jeg skal handle med Goecker. Jeg har ikke brug for den service der hedder at låne noget, og de er jo ikke til at handle med med hensyn til priserne for deres ting.

Men jeg leder videre for at få lavet den bedste økonomiske handel. Alle steder i Tyskland er prisen for Sony A1 7299 € svarende til 54.275, I Danmark, bl.a. hos Goecker er den 56.995. Da der ca. er lige langt fra Vejle til Århus som til Flensburg, så kan jeg spare 2.720 kr. ved at køre til Flensburg. Det er rigtig mange penge når man er pensionist.

Jeg har i øvrigt i dag solgt rigtig mange af mine Canon ting.
Redigeret af Bjarne E Nielsen d. 21-03-2021 16:36, 3 år siden
vanjavanja
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
apropo lyd: Lydudstyr skal ikke ikke købes i tyskland, da det ikke er billigere der.
På det punkt har danmark nogle særregler. Jeg køber mit lydudstyr hos Lars Green musik i tåstrup. Har prøvet at kigge hos Thoman, men der var ikke noget at spare. Og så er der da lige det, at få danmark på fode igen, bør pengene blive i DK. Smil vh Vanja
Skrevet d. 3 år siden
Vanja - Jeg handler allerhelst i Danmark, men ikke hvis der er en betydelig prisforskel. Med hensyn til lydudstyr, så købte jeg til jul forrige år en Zoom (F8N) Multi Track Field Recorder i England, prisen var 7.309 kr. i DK var den 8.743. Så det du skriver stemmer ikke altid.
vanjavanja
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Trist selvfølgelig er der altid nogen der skal tjene mere end andre. Synes om Men prøv næste gang, du skal købe lyd, at kontakte Lars. Han holder, selvfølgelig, øje med hvad andre tager for den samme vare.
Jeg får, måske, en stjerne i hans bog, men ellers kun en kop kaffe. Fedt
VH Vanja
Skrevet d. 3 år siden
Vanja, det skal jeg huske.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Jeg skal da lige huske at sige, at det er god taktik, at man venter med at købe nyt udstyr til lige efter den årlige messe for videoudstyr, for på den får men bedre overblik over, hvad der er at vælge imellem, og hvad det skal koste.
Skrevet d. 3 år siden
Kameramann Det er muligt, men det dur nu ikke i forhold til den måde jeg er på.

I denne tråd har der været skrevet om det at handle med firmaer som E-Infinity og Rhino Camera. Jeg har undersøgt sagen nærmere hos Told, og kan fortælle at det er helt lovligt/legalt at købe hos f.eks. Rhino Camera. Firmaet er fra UK, har dog deres salgsafdeling i Gibraltar. Når de sælger noget bliver det leveret fra Frankrig, som jo er et EU land. Køber man således noget der er sendt fra Frankrig kommer man ikke til at betale hverken Told eller Moms.

Lige i øjeblikket kigger jeg på et objektiv Sigma 100-400mm F5-6.3 DG DN OS HSM C t/Sony E-Mount, som i DK koster 7.999,00 medens det kan købes til 5.919,00 DKK hos E-infinity.

Jeg ville føle mig meget dum hvis jeg valgte at købe objektivet og give 2.000 kr. mere for det i Danmark, når jeg helt legalt kan købe det hos E-infinity.

Jeg forstår udmærket frustrationen blandt danske fotohandlere, men den sag må klares af den danske regering og EU.

Nu kender jeg ikke til hvordan E-infinity har skruet deres forretning sammen, men faktisk tror jeg de handler helt lovligt, og bare har fundet et smuthul som de udnytter. Det er naturligvis ikke en fair konkurrence set med danske fotohandleres øjne, men det må de da godt nok se at få gjort noget ved. Det er ikke kundernes problem, men deres eget som de må få løst.

Har i øvrigt i dag bestilt et Sony A 1 hos en dansk fotohandler, men til tysk pris. Prisen i Tyskland er nemlig 2700 kr. billigere end i Danmark.

Så er der lige det med at stole på et firma. Jeg chattede i dag med Rhino Camera i Gibraltar i formiddags, som fortalte at de i eftermiddags ville få 3 Sony A1 ind af døren. Prisen var lidt billigere end i Tyskland, men jeg blev mistænksom for rigtigheden af det der blev skrevet. Et firma der har hjemmesider i 18 lande, som kun får 3 kameraer ind, lyder usandt. Jeg tror mere på, at de forsøgte at få mig til at afgive en ordre og så bagefter fortælle at kameraet var blevet forsinket. Denne fremgangsmåde findes også blandt danske handlende. Desuden er der ikke andre i Europa der for tiden kan levere omtalte kamera. Ærgerligt at man ikke har mulighed for at tjekke om sådan noget er rigtigt eller ej.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
På det gamle DAVK.dk havde vi en bruger, der arbejdede i et firma som hed BICO, hvad er der blevet af ham og firmaet.
Skrevet d. 3 år siden
Bico eksisterer stadigvæk, så vidt jeg kan se. Ham der var medlem kaldte sig RUNGE (hedder Henrik Erichsen). Ja, vi har ikke hørt fra i flere år.

Så vidt jeg kan se arbejder han stadigvæk i firmaet:

http://bico.dk/protech/info/medarbejd...chsen.aspx
Redigeret af Bjarne E Nielsen d. 24-03-2021 19:09, 3 år siden
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Det er rigtigt, men jeg kan se, at firmaet har skiftet navn.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator