Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Priser på CD kort og hastigheder

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Er der nogen der kan komme med en rimelig forklaring.

Jeg har bestilt det Sony A1, og er så ved at se hvilke kort jeg kan bruge dertil. Hvis jeg går ind på denne hjemmeside hos B&H New York

https://www.bhphotovideo.com/c/produc...ccessories

Her har B&H listet 8 kort som kan bruges til kameraet. Enhver kan jo se at prisen på kortene og forskellige alt fra 0,37 $ pr. GB til det dyreste 2,48 $. Der er naturligvis forskel på hastigheden på kortene, men et må være sikkert, og det er at alle kortene kan bruges til Sony A1.

Kan nogen fortælle mig hvorfor jeg skal købe det dyreste i stedet for det billigste.
Skrevet d. 3 år siden
Nå, men jeg har fundet ud af forskellen. Det ser ud til, at man et af de billige kort, ikke har mulighed for at bruge kameraet fuldt ud. Men hvem ønsker at købe et dyrt kamera og så ikke være i stand til at udnytte det 100%.

De dyre kort, Sony 160GB CFexpress Type A TOUGH Memory Card, koster i Danmark ca. 4.190 kr. pr. stk.

https://www.pricerunner.dk/pl/61-5265...ign-Priser

Jeg fandt det samme kort i Tyskland hos FotoKoch til 2.745 kr. ved at bruge søgemaskinen Idealo.de

https://www.idealo.de/preisvergleich/...-sony.html

Så jeg bestilte 2 kort til en samlet pris på 742,36 € = 5.517,59 kr. en samlet besparelse på 2.862 kr. på de 2 kort.

Så er spørgsmålet hvordan FotoKoch kan sælge til den pris, ja det ved jeg jo ikke, men det er heller ikke mit problem.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hvis man holder sig væk fra de aller langsomste SD-kort, så har hastigheden på SD-kort som regel kun betydning, hvis man har et kamera, som kan optage med f.eks. 60 eller 100 frames pr. sekund, så man kan lave slow motion, for med så høj en frame rate, der skal man ha' et SD-kort, som kan ta' fra.

Men tjek kameraet manuel, i den vil det som regel være oplyst, hvor hurtigt et SD-kort der skal bruges.
Skrevet d. 3 år siden
Kameramann - Sony A1 kan alt, bortset fra at lave kaffe.

50MP Full-Frame Exmor RS BSI CMOS Sensor
Up to 30 fps Shooting, ISO 50-102400
8K 30p and 4K 120p Video in 10-Bit
4.3K 16-Bit Raw Video Output, S-Cinetone
9.44m-Dot EVF with 240 fps Refresh Rate
759-Pt. Fast Hybrid AF, Real-time Eye AF
5-Axis SteadyShot Image Stabilization
Dual Drive Mech. Shutter, 1/400 Sec Sync
5 GHz MIMO Wi-Fi, 1000BASE-T Ethernet
Dual CFexpress Type A/SD Card Slots

Derfor har jeg valgt 2 stk. af de bedste Sony kort.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator