Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

VFO-filer - hvordan åbnes de og kan bruges

Sidst opdateret den 4 år siden
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej.

Jeg har en del feriefilm liggende i VFO-format (som i følge nettet har noget med VOB-format at gøre). Hvordan kan de åbnes og afspilles på PC og TV? Kan de v.hj.a. et program formateres til et brugbart format - og hvis ja hilket/hvilke?

PÅ forhånd tak. Mette
Redigeret af Mette d. 07-04-2021 15:39, 4 år siden
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej Mette, jeg er Mac-bruger, så jeg er nok ikke den mest kompetente til at gi' dig et svar, men jeg har to programmer: MPEG4 video Studio og VLC - og med dem plejer jeg at kunne åbne og konvertere alverdens mystiske video-formater.
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Tak!. Jeg har prøvet med VLC desværre uden held. Måske er filerne kaput......Mette
P
PHH
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Prøv and ændre .VFO til .MPEG eller .MPG. Det virker på .VOB filer og - som du selv skriver - er de her næsten det samme format
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Tak. Skal det gøres med f.eks. VLC Player? Jeg er ny på dette felt. Mette
Skrevet d. 4 år siden
De skulle angiveligt kunne åbnes, hvis du omdøber dem til .vob.
https://www.file-extension.org/extens...nsions/vfo
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg er efter, at jeg skrev mit spørgsmål, blevet opmærksom på, at VOB-filerne ligger i en NFTS-mappe - altså en en windows-fil i styresystemet - og det tør jeg ikke røre ved, da jeg ganske enkelt ikke ved nok om det.

Data stammer fra en død harddisk, hvor en IT-kyndig fik reddet noget over i NFTS-mappe, hvor i ligger alle VOB-filerne.

Men jeg vil med glæde bruge jeres gode råd i andre sammenhænge. Tak.
Skrevet d. 4 år siden
Jeg forstår ikke helt problematikken. Fordi mappen hedder NFTS er der ikke noget farligt ved at røre den.
NFTS er jo det mest almindelig filsystem på windows pc.er, så det format er helt almindeligt og fortæller ikke noget om, at de skulle være en del af styresystemet.
Men er man i tvivl, så gør man bare det, at man laver en ny mappe f.eks. i sin dokument mappe eller hvor man nu har lyst. Så højreklikker man på den mappe, hvor filerne ligger og vælger kopier.
Så hopper man tilbage til den mappe man lavede under dokumenter og højreklikker på den og vælger Sæt ind.
Så kan man eksperimentere alt det man vil med de filer man lige har kopieret over i en ny mappe, idet de originale jo stadig ligger, hvor de hele tiden har ligget.
Keine Hexerei - nur behändigkeit.Smil
N
neumann
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Bare for en ordens skyld så hedder windows filsystemet NTFS og ikke NFTS. Det er en forkortelse for: New Technology File System. :-)
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Tak for alle gode råd. Jeg har vitterlig forsøgt at konvertere, men det dur altså ikke på de filer, som lå på en harddsik, der gik død - og en IT-kyndig fik ud på en eller anden måde. De ligger som i en mappe med hundredevis af små VOB-filer, der hedder noget som 00.v, OA, OB, OC etc.

Jeg tror ganske enkelt ikke, at der er noget at hente. Det kan ikke lykkes hver gang.

Men jeg vil kunne bruge jeres gode råd på mere almindelige filer.

Jeg takker.

PS til Kaj. Havde kopieret over i "lege"-mappeSmil. Men det hjælper ikke helt, når jeg ved søgninger får at vide, at man skal til at programmere ude i DOS, når man skal forsøge at redde noget fra en kaput harddisk - desværre.
Redigeret af Mette d. 20-04-2021 18:27, 4 år siden
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator