Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Cuda understøttelse med ny driver til GTX780

Sidst opdateret den 3 år siden
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Geforce GTX 780 med Driver 388.71 er efterhånden blevet lidt ustabil med PP.
Cuda virker til gengæld fint og rendering er i top.

Med enhver nyere grafikdriver er der ingen understøttelse af Cuda.

Nogen der kan hjælpe med en løsning ?

På forhånd tak
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej Berlingo

Du kender nok selv svaret.... dit grafikkort, GTX 780 Kepler architecture, stammer tilbage fra 2013 og er ved at "bænde" ud mht support !

Nu ved jeg ikke så meget mht Adobe PP... men hvis vi kigger på Davinci Resolve version 16.2.8 og fremefter, så bruger Davinci Cuda 11 med Nvidia gpu's. Det kræver at gpu'en har en minimum Compute Capability på 3.5 ! Her kan dit grafikkort lige klare kravet da det har en Compute Capability på netop 3.5 !

Hvis din computer også er fra 2013... så husk det bliver ikke en Formel 1 racer... bare ved at skifte grafikkortet !
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej 26mook.

Tak for feedback.Smil

Du har ret i........... jeg vidste godt det med grafikkortets alder.

Jeg har fx lavet en kort videoguide på 40sek. Hvis jeg bruger en ny grafikdriver (uden Cuda) tager det 14min, at lave en eksport videofil, men bruger jeg den gamle driver 388,71 (med Cuda) tager det 43sek... Det er immervæk en stor forskel !!!

Bundkortet er et Asus Z97Deluxe med, M2 SSD, 32GB Ram og i7 4700k og fungere ellers ganske fint og meget hurtigt.

Det store spørgsmål er om opgradering af grafikkort og ny driver kan understøttes af Cuda og vil give minimum samme fordele som nuværende med gammel driver og Cuda understøttelse ???
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej

I stedet for ny gpu og windows pc..... har jeg købt en Mac Mini M1 16gb ram 512gb ssd !

The new M1 chip from Apple can accelerate encoding of H.264, 8-bit HEVC, and 10-bit HEVC using hardware. This vastly speeds compression of these codecs.

https://larryjordan.com/articles/apple-adds-hardware-to-improve-video-compression-speeds/
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Jamen tillykke 26mook med dit Apple produkt.

Min Windows PC kører nu ganske fint og hurtigt med video 8bit HEVC eller 10bit H264/265 osv-osv.

Problemet er "kun" at den gamle driver er en smule ustabil ved brug i forskellige opgaver situationer.

Løsningen er derfor ikke, at smide "25 kilo" computer til storskrald og investere i en Mac Mini M1
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej Berlingo

Tak ! Jeg har nu stadigvæk min Windows pc..... kræver nok noget tilvænning at bruge et nyt styresystem ! Når jeg engang får tid til at optage lidt video..... bliver det spændende at afprøve Mac Mini M1 !
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej 26mook.

Hvor smide 10 kilo i noget som måske ikke er bedre end det du allerede har !?!?

Du kunne i stedet for have købt en fed Dji drone eller gimbal for de penge Blink
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hej Berlingo !

"Du kunne i stedet for have købt en fed Dji drone eller gimbal for de penge"

Jammen, jeg har en Mavic Pro drone og Zy Zhiyun gimbal !
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Ha-ha... 26mook.Smil

Så kan du jo sagtens opgradere din Drone og Gimbal Smil Der findes end del forbedringer Blink

Og hvad med drone certifikat og forsikring ? Chok
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Ja, men pt står det bare og samler støv !

Har dronetegn og forsikring gennem mit medlemskab af flyver model klubben.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.