Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Bærbar PC

Sidst opdateret den 2 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har en bærbar PC der har mange år på bagen, 5 - 10 år. Jeg bruger den sjældent, men ville lige se om jeg kunne bruge dem til at vise videooptagelser på når jeg snart drager på tur til Østrig.

Desværre var det kun lyden jeg kunne afspille, så jeg går ud fra at PC'ens motor ganske enkelt er for lille.

Hvad skal man købe af bærbar (kun windows PC) således man kan redigere og se sine optagelser. Apple er udelukket for mit vedkommende.
VideoleifVideoleif
Nyt medlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej Bjarne
Håber du fik løst dit problem, selv om der åbrnbart ikke var reaktion her på sitet.

Af hensyn til andre i tilsvarende situation følgende:
Gå efter det de i daglig tale kalder en "gamer-pc"

Du skal have en kapabel processor. Jeg har for eks en i5 m. 6 kerner, som fungere OK.
Du klarer dig med 8 GB ram, men 16 eller sågar 32 GB er i nogle situationer bedre.
Det bør være hurtig ram.
SSD er vel nærmest selvfølge idag - jo større jo bedre.
Forretninger som Elgiganten eller lign. kan være gode, når man ikke søger det sublime, som jeg ellers tror, du har hang til.
Men så betaler du også prisen.

Nå, forhåbentligt har du for længst fundet en løsning?
Redigeret af Videoleif d. 17-10-2021 17:48, 2 år siden
Skrevet d. 2 år siden
Hvis det kun er til afspilning, så skal der faktisk ikke ret meget til. Det er jo hvis man skal redigere, at der kræves kræfter.
Nu skriver Bjarne intet om hvad computeren har af kræfter, samt hvor store filer han vil afspille.
Jeg kan generelt anbefale VLC som afspiller, da det er gratis og stort set kan afspille alle formater.
Jeg har til et af mine børnebørn lavet en mindst 10 år gammel bærbar uden særlige kræfter, som hun bruger til at afspille film på. Da den ikke har så meget hukommelse varer det lige lidt inden filmen starter, men når først den er i gang kører den gnidningsløst.
Har man en gammel pc, som måske ikke lige kører ret godt mere, vil jeg anbefale, at man laver en oprydning på den med Ccleaner. Hvis aldrig man har ryddet op, kan den nærmest blive "dræbt" af midlertidige filer fra nettet osv, og dem kan Ccleaner bl.a. fjerne.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator