Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

GPS på foto

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Jeg ved at jeg skal kunne se mine GPS-data på mine fotos, men det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvad jeg gør.

Jeg har installeret Imaging Edge Mobile på min mobil og mit kamera er Sony Alpha A1.

Nogen der ved nøjagtig hvad jeg skal gøre.
Skrevet d. 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Kære Kurt. De oplysninger kan jeg ikke bruge til noget.
Skrevet d. 3 år siden
Det beklager jeg da, men det havde jo så været rart at vide, hvor du vil se dataene henne, da jeg hverken kender dit kamera eller den app du henviser til.
Men da du ikke kan bruge svaret til noget, går jeg ud fra, at det hele skal foregå på kameraet og appen.
Nu har jeg så læst lidt om appen og er nået frem til, at du åbenbart vil bruge appen til at tilføje gps data til billederne på kameraet.
Det kan man så læse noget om, hvorledes man gør her:
https://support.d-imaging.sony.co.jp/...cation.php
Du skal gennemgå alle punkter under adding location information. Først gennemgåes, hvorledes data overføres fra henholdsvis android og iphone/ipad, samt hvorledes kameraet skal indstilles. Når du så kommer ned under punktet Operation, beskrives så også hvorledes du vil kunne se gps dataene på kameraet.
Skrevet d. 3 år siden
Hej Kurt.

Du har ret i hvad du skriver. Kameraet skal bruge mobilens oplysninger for at tilføje billederne GPS data.

Min mobil er en Samsung Galaxy S20 Ultra 5G, og mit kamera er et Sony Alpha A1.

Den side du har henvist til og mange flere lignende har jeg prøvet, men intet synes at virke, selv om jeg i går bruge 6-7 timer.

Jeg er kommet til det resultat, at problemet er at få de 2 enheder parret ved hjælp at Bluetooth, hvilket får mig til at tænke på, at jeg havde det samme problem da jeg skulle have parret min mobil med det Bluetooth der sidder i min bil. Det forsøgte jeg også på i timer, indtil jeg måtte give fortabt og få et værksted til at gøre det. Mekanikeren havde godt nok samme problem, og så med sin egen mobil. De undersøgte så noget, og da jeg kom igen lykkedes det for dem at få det til at fungere.

Hvordan jeg kommer videre og får det til at virke ved jeg ikke, jeg kan i hvert fald ikke selv finde løsningen.
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har fundet lidt vejledning hos Sony, og der skriver de umiddelbart ikke noget om forbindelse via Blutooth.
Men der står noget om forbindelse via netværk
https://helpguide.sony.net/ilc/2040/v...19990.html
Dernæst står der også, at man kan forbinde via NFC, hvis telefonen har denne mulighed, og det har din så vidt jeg kan se. Så kan man forbinde på denne måde:
https://helpguide.sony.net/ilc/2040/v...11233.html
I manualen til telefonen
https://downloadcenter.samsung.com/co...200324.pdf
kan du fra side 173 og frem læse om NFC forbindelser.
Skrevet d. 3 år siden
Hej Kurt,

Tak for henvisninger. Jeg havde dog læst alt hvad der står, og det hjalp ikke. Jeg kørte i går til forretningen hvor jeg købte kameraet, og de fik det til at fungere, men hvordan ved jeg ikke. Det de gjorde havde jeg også selv gjort, så jeg er et stort spørgsmål, men nu kan jeg i fil info finde koordinaterne for hvor billederne er taget.

Men tak for alt hvad du har prøvet og hjælpe med. Jeg kører torsdag morgen til Østrig alene, hvor jeg vil køre landet rundt og fotografere og tage video.

Med mig har jeg:
DJI Inspire 2 drone
DJI Pocket 2 Creator Combo
Sony PXW-Z90V C
Sony Alpha A1
samt flere stativer

Og da turen går udelukkende på at fotografere og filme, så håber jeg jeg kommer hjem med nogle gode optagelser.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator