Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Hvad ville I vælge ?

Sidst opdateret den 4 år siden
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg skal have ny computer og vil igen købe hos mm-vision.dk, har også efterhånden fundet ud af hvad jeg skal have men er i tvivl om jeg skal vælge Intel® Core™ i7-9700KF eller Intel® Core™ i9-9900KF , det er denne jeg har tænkt mig https://www.mm-vision.dk/intel-xforce-plus-hurtig-ssd, jeg har så udbygget den med små forbedringer, men er altså i tvivl om jeg bør tilkøbe Intel® Core™ i9-9900KF eller der ikke er nogen grund til det.
Jeg vil have noget der arbejder hurtigt og uden problemer også med 4k - 50 fps. Jeg skal ikke bruge com. til nogen for for spil. Men vil gerne jeg ikke mangler kraft om et ½ år år.
Hvad ville i vælge ? Smil
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej HSChristiansen.

Uden, at komme for meget ind i det tekniske, så er det optimale altid valg af det teknologisk allerbedste dvs. Intel® Core™ i9-9900KF.

Men, vægter man på ydelse kontra pris, så kan udfaldet muligvis give et andet valg dvs. Intel® Core™ i7-9700KF

Iøvrigt bør du nævne resten af komponenterne, da de også har indflydelse på det samlet resultat.

Jeg går selvfølgelig ud fra du har valgt en god harddisk. fx. Samsung 970 EVO Plus M.2 NVMe.
Fik selv en klar forbedring med udskiftning fra standard type SSD til M.2 NVMe.

Ps. Har iøvrigt selv en MM-Vision Xforce computer og er godt tilfreds til samlet pris på omkring 23kilo.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har netop valgt Samsung 970 EVO Plus M.2 NVMe som harddisk.
Med hensyn til altid at vælge det allerbedste er det også det jeg helst vil da alt andet er jo et tilbage skridt, men det er bare om det er for dumt hvis Intel® Core™ i7-9700KF er mere end rigelig og det ville være total spild af penge.
Jeg har også valgt Asus RTX 2080S 8GB ROG Strix grafikkort i stedet for Asus GeForce® RTX 2080S 8GB Dual EVO jeg er også her i tvivl da der her ikke er den stor forskel andet end der er en blæser mere og om det er nødvendig ved jeg ikke.
Så har jeg valgt 2 TB Western Digital (Sata 6Gb/s) monteret som ekstra disk
Silent CPU upgrade (Arctic 34 eSport Duo køler monteret) og en dvd brænder.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Det lyder meget godt.

Grafikkort har næsten samme pris, så der ville jeg nok vælge den med 3 blæser.

Tror ikke du kan mærke synderlig forskel på de to CPU´er hvis du fx har PP pro og AE kørende samtidig... Men, ok 9900 har godt nok 16 tråde mod 8 i 9700

32 GB RAM er et udmærket valg. Jeg valgte dog en Asus BD brænder og den har fungeret fint.

Vil anbefale, at du konfigurer PC, så programmer ligger på SSD M2 og videoprojekt på en SSD SATA og derefter gemmer på en data HDD fx WD Black (7200rpm).
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej !
Af de 2 stk cpu'er du nævner ville jeg som Berlingo også vælge i9-9900KF........men

begge cpu'er har Max # of PCI Express Lanes 16 og PCI Express Configurations ‡Up to 1x16, 2x8, 1x8+2x4 ! Det kan godt gå hen og blive et problem - dit grafikkort anvender 16 pci lanes - så har du ikke mere at gøre godt med !

Jeg har en i7-5960x med 40 pci lanes og et motherboard ASUS X99-Deluxe II - mit c-drev er et Samsung 970 EVO NVMe M.2 PCIe Gen 3.0 x4 - og med mit motherboard - bruger c-drevet 4 pci lanes af min cpu !

Hvis du ikke har pci lanes nok - vil dit grafikkort kun køre med 8 pci lanes imod 16 !
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Der er lidt at tænke over nu..og det er svært Smil
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej HSChristiansen !

Du skal kontakte mm-vision.dk - for at få vished om at grafikkortet kommer til at køre x16 med det valgte c-drev og så være klar over at du ikke har udvidelses med valg af cpu !

Da jeg i sin tid byggede min computer - var det med 2. stk. x16 grafikkort + BlackMagic Intensity Pro 4K playback kort x4 og så med et Samsung 970 EVO NVMe M.2 PCIe Gen 3.0 x4 - er vi oppe på 40 pci lanes !
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Når grafikkort anvender 16 pci lanes og begge cpu'er har Max # of PCI Express Lanes 16, vil eller burde det jo gå som du skriver at der ikke bruger grafikkortet helt og kun vil køre med 8 pci lanes imod 16. Men hvad gør jeg så ? Jeg er meget langt fra hjemme i hvordan jeg sætter det hele bedst sammen, men ønsker jo også at få det bedst mulige resultat for de penge jeg sætter i det. Hvordan ville du sætte den sammen ? Selvfølgelig er prisen også vigtig men det er jo også dumt at spare de forkerte steder, så hellere sætte lidt mere i det og det køre.
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
i9-9900KF vil med et Asus RTX 2080S 8GB ROG Strix grafikkort bruge x16 pci lanes - altså PCI Express Configurations 1x16 - så her vil du få "full speed"

Det du skal undersøge med mm-vision.dk er om hvordan chipset er på motherboardet mht montering af et c-drev Samsung 970 EVO NVMe M.2 PCIe Gen 3.0 x4 ! Hvis det var med mit Asus motherboard ville man skulle bruge 20 pci lanes - i det her tilfælde !
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Har sendt dem en mail, så venter på svar
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg fik dette svar:
Hej Henning


Tak for din henvendelse

Der vil ikke være problem med flaskehalse i et Vision XForce Silent system med 1 x NVMe SSD og 1 x RTX2080S grafikkort.
Der kommer yderligere 24 PCIe baner fra chipsettet, så der er rigeligt med PCIe lanes til det system du har konfigureret.
Det er korrekt at CPU'en tilbyder 16 PCIe lanes og at grafikkortet kan køre med både 16x og 8x PCIe lanes.
8x PCIe lanes bruges hvis man kører med to grafikkort i samme maskine, det er ikke noget vi som udgangspunkt anbefaler med de aktuelle hardware muligheder.

Jeg har fundet et billede online der beskriver fordelingen af PCIe lanes for et tilsvarende bundkort (z370)
http://www.alrunerod-fanklub.dk/z370.jpg
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej HSChristiansen !

Jammen det var jo godt og få afklaret inden evt. køb.

"Jeg vil have noget der arbejder hurtigt og uden problemer også med 4k - 50 fps"

Hvis vi snakker hård komprimeret h.264 optagelser og alt efter hvor "meget" du redigere - bliver det spændende og høre om du når målet...... 50 fps er dobbelt så krævende som 25 fps at arbejde med !
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej Igen.
Det er heller ikke noget jeg lige skal arbejde med, men har bare et ønske om at kunne gøre det på et tidspunkt og så ikke skulle ærgre mig over at have købt en com. der ikke kan. Måske kommer jeg aldrig til det. Da jeg købte den jeg har nu troede jeg aldrig jeg skulle komme til at redigere 4K - 24 fps. Prøver bare at være en smule fremtids sikret selv om det er umuligt.
I skal have 1000 tak for hjælpen BERLINGO og 26mook
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Selv Tak - HSChristiansen.

Uanset valg..... Pøj-pøj med computer købet Smil

Men, husk på at ingen mennesker har en krystalkugle som kan se ind i fremtiden Synes om
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg fik min nye maskine i torsdags og er efterhånden ved at komme godt i gang med den, og ja der er godt nok nogle kræfter i den, prøvede for sjov at optage et par min. i 4k - 50 fps ved H.265 HEVC med GoPro 8, jeg kørte det igennem i pinnacle studio 21 ultimate og det gik virkelig hurtigt. Synes om
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Det lyder rigtig godt HSChristiansen. Synes om

Kunne være interessant, at kende hvilken komponenter du har monteret i MM-Vision computer og hvilken pris du endte med Smil
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Sådan ser det ud:
Vision XForce Silent
Intel® Core™ i9-9900KF (Op til 5.0GHz, 16MB cache) 8-kernet
1000GB SSD Samsung 970 EVO+ M.2 NVMe
Asus RTX 2080S 8GB ROG Strix grafikkort
2TB Western Digital (Sata 6Gb/s)
Corsair HX1000 1000W 80+ Platinum strømforsyning
Silent CPU upgrade (Arctic 34 eSport Duo køler monteret)
DVD-brænder monteret
18.138 kr.
Det er mange penge men sikke en fornøjelse Pfft

Ps: 32 GB Ram
Redigeret af HSChristiansen d. 19-01-2020 15:39, 4 år siden
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej !

Stort tillykke med din nye computer - den skal du nok blive glad for ! Synes om

Mvh.
Ole
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Tillykke med bæstet. Den skal du blive glad for.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har nu prøvet at lege lidt med 4K 50fps optagelser i HEVC - H.265 med mit GoPro 8 og har så for første gang lavet en lille film med den opløsning. Jeg var meget spændt på hvordan min nye PC ville reagere, men den tygger det igennem som smør, at rendere den lille film på 2,5 min. tager ca. 5 min. Filmen kan ses her. Jeg har leget lidt med farverne Smil
https://www.youtube.com/watch?v=iiCGT...iCGToRjyl8
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.