Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Billedsporet er væk - jeg har kun lyd ved videoklip fra iPhone11

Sidst opdateret den 2 år siden
P
piho
Nyt medlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej, jeg redigerer video i Adobe Premiere Elements 2018. Jeg har netop forsøgt at redigere nogle videoklip fra min iPhone 11, men når jeg åbner et nyt projekt og henter en videofil ind i programmet med Add media, så kommer der kun lyd - og intet billede. Hvis jeg bare afspiller selve videoklippet (uden at hive det ind i premiere elements) da afspiller computeren fint klippet med både video og lyd. Jeg har prøvet at starte et nyt projekt op med forskellige indstillinger - men uanset hvad jeg vælger, da får jeg kun lyd og ikke billede. I telefonen står der under Kamera Indstillinger, at video er optaget som 4K ved 30 bps. Nogen, der har et bud på, hvad der går galt? Og hvordan jeg måske løser det? Mvh Pia
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej Pia

Din IPhone 11 kan optage video i format hevc (h.265) og h.264 - så du har nok optaget i hevc og det kan dit redigeringsprogram ikke klare ..... prøv med en anden indstilling af din tlf og se om det er bedre !

Gå i indstillinger - kamera - formater - vælg mest kompatible

Dine hevc optagelser kan evt omkodes til h.264 mp4 med programmet handbrake !
Redigeret af 26mook d. 21-12-2021 10:58, 2 år siden
Skrevet d. 2 år siden
Programmet skulle angiveligt kunne klare begge disse formater:
HEVC/H.265 (.mov, .mp4, .m4v) [macOS 10.13 and later] [Windows 10 version 1809 (x64bit) or higher. Windows 8.1 is not supported]
Som jeg læser det kan der evt. være et problem, hvis man bruger programmet med en windows version som er ældre en win10 ver 1809. Det understøttes heller ikke i windows 8.1
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Premiere Elements 2018: Support HEVC format

PRE 2018 latest version is not supporting the HEVC codec uses by Apples new IOS on iPhones. When importing iPhone X video's you wil get a codec error saying that HEVC is not supported. A solution for this issues would be great for all iPhone users editing in high resolution.
Skrevet d. 2 år siden
Sorry - jeg lagde ikke mærke til, at der blev brugt version 2018, idet samme spørgsmål i den anden tråd, omhandlede version 2022.
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej Kurt

Nå, ok !

Ser ud til at vi spilder vores tid .... fatter stadigvæk ikke at man opretter en tråde.. for så ikke at give svar retur !

God jul til alle !
P
piho
Nyt medlem
Skrevet d. 2 år siden
Kære Kurt og 26mook. Beklager, at jeg ikke lige fik svaret retur med det samme - Handbrake virker, og jeg kan indlæse mine videoklip fra telefonen nu. Mange tak for hjælpen og god jul Smil
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.