Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

HOME tasten.

Sidst opdateret den 2 år siden
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Windows 10
Google Chrome
Min home tast reagerer ikke - nogen gode råd?
Skrevet d. 2 år siden
Er det kun i Chrome, at den ikke virker?
Det kan sagtens være en fysisk defekt tast, så har du evt. mulighed for at prøve at sætte et andet tastatur til din pc, så vil det nok være den letteste måde at teste på.
Evt. lige lån et af en god nabo eller ven.
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Jeg har prøvet et andet tastatur og det virker heller ikke og det er alle programmer.
Skrevet d. 2 år siden
Det problem har jeg godt nok aldrig set før, men derfor har jeg alligevel et par ideer, som måske kan løse det.
1: Indstillinger - Opdatering og Sikkerhed -Foretag fejlfinding - Flere fejlfindingsværktøjer - tastatur.
Så kører du fejlfindingsværktøjet tastatur og ser om det hjælper.
Virker det ikke, så prøver du

2: Højreklik nede på starttasten i venstre hjørne og vælg Enhedshåndtering.
På listen skal du finde Tastatur og klikke på det, så det åbner en undermenu, hvor man kan se det aktuelle tastatur. Højreklik på det og vælg Fjern enhed.
Herefter skal du op i menuen Handling øverst i boksen og vælge Søg efter hardwareændringer.
Herefter genstarter du computeren.
Virker det ikke, så prøver du

3: Kontrolpanel - Område - Sprogindstillinger (står med blå skrift) - Sprog i Windows.
Her er der en dropdown boks, hvor der står hvilke sprog der aktuelt er installeret på computeren. I boksen kan du måske vælge mellem Dansk og Engelsk. Så vælger du at skifte til engelsk og følger anvisningerne (skal nok logge af og på igen). Herefter går du ind samme sted igen og vælger så dansk igen og følger anvisninger.
Hvis der kun står dansk som mulighed, skal du lidt ned og vælge Tilføj sprog, hvor du så tilføjer engelsk og følger anvisningerne. Herefter kan du gå tilbage til dropdown boksen og skifte sprog som anført ovenover. Denne øvelse nulstiller tastaturet.

Alle ovenstående vejledninger forsøger at resette tastaturet, og man skal bare prøve en ting ad gangen. Man behøver ikke at gøre alle 3 ting. Det er tilfældig rækkefølge, så du kan selv bestemme om du vil prøve i en anden rækkefølge.
Umiddelbart vil jeg foreslå, at hver gang du har prøvet et af forslagene, så genstarter du pc.en, idet visse ændringer først vil træde i kraft efter en genstart, hvor den læser registreringsdatabasen ind igen, idet alle computerens indstillinger m.m. står i denne database.
Skrevet d. 2 år siden
Calle - har du fået prøvet nogen af forslagene?
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej Kurt.

Tak for dine forslag - jeg har læst dem og det kunne godt være løsningen. Problemet er bare at jeg ikke har tid til at genstarte lige nu grundet travlhed, men jeg prøver det på et tidspunkt og så skal jeg nok melde tilbage. Smil
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator