Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Pinnacle Studio Ultimate 20

Sidst opdateret den 2 år siden
Skrevet d. 2 år siden
Hej :-)

Har et problem med at min computer er blevet meget sløv ;-) selv om jeg synes jeg rydder jævnligt op :-)

Findes der en god måde at rydde op, tænker der jo nok ligger noget fra de forskellige projekter man har lavet, som skramler og sløver min PC ;-)

Hilsen
Preben
Skrevet d. 2 år siden
Nu skriver du ikke noget om, hvordan du rydder op, men en ting som kan sløve en pc efter længere tids brug, er bl.a. alle de programmer som lægger sig selv til at starte i baggrunden, når man starter sin pc. De fleste er helt unødvendige, idet de bare gør, at programmet måske starter ½ sekund hurtigere, når man har brug for det. Men det er jo idioti at have dem til at bruge resourcer i baggrunden, når man slet ikke bruger dem.
Så tryk ctrl+alt+del og vælg jobliste. Når den åbner skal du finde fanen start og der skal du deaktivere alle de programmer, som du kan se, at du ikke umiddelbart bruger hele tiden. De starter alligevel når du skal bruge dem. Du skal bare ikke deaktivere de programmer, som du umiddelbart kan se har noget med selve pc.en at gøre. Det kan være lydkort osv.
Når du er i joblisten, kan du også lige tage et kig på fanen processer. Hvis ikke der står ret meget, så er der nede i venstre hjørne et sted, hvor du kan udvide, så du kan se alle processerne.
Der skal du især kigge på, hvor meget cpu.en står og bruger. Lad være med at starte nogle programmer inden du går der ind, så du kan se forbruget i "tomgang".
Det må helst ikke være over 5% og helst under.
Hvis det er over, så kan du på listen finde det eller de processer, som står og bruger cpu.en meget. Hvis du finder noget, så prøv at deaktivere det og se, om det automatisk genstarter, eller om cpu falder til ro. Det kan være lidt langhåret, men det er vigtigt at finde ud af, hvad der evt. står hele tiden og f.eks. bruger 10% af cpu hele tiden, idet det virkelig sløver hele pc.en.
Kan man f.eks. se, at det er en proces fra et specielt program, så kan man prøve at afinstallere det og installere det igen.
Jeg har ofte set, at antivirus programmer kan bruge mange resourcer, så det kan skyldes at de lige er i gang med en scanning, men det kan også være en defekt, som kan fjernes ved at afinstallere og installere igen. Jeg anbefaler i øvrigt, at man ikke installerer noget andet antivirus end det, som allerede følger med win 10, nemlig windows defender, som efterhånden er blevet et ganske udemærket program, som er rigeligt for de fleste.
Dernæst vil jeg anbefale at hente gratisudgaven af Ccleaner.
Den kan hentes her https://www.ccleaner.com/ccleaner/dow...r/download
Scan og lad den fjerne det, som den finder. Lad den også gerne scanne registreringsdatabasen og fjerne de fejl den finder. Under den proces får man et tilbud om at gemme en kopi inden man ændrer noget. Sig ja til det, for i sjældne tilfælde kan det ske, at den fjerner noget, som giver problemer, og så skal man bare geninstallere alt det fjernede ved at dobbeltklikke på den fil, som blev gemt som en kopi i dokumentmappen, så bliver den sat tilbage som den var.
Husk at alle ændringer i registreringsdatabasen først træder i kraft, efter at computeren har været genstartet.
Når du har brugt Ccleaner, så vil den også gerne ligge og køre i baggrunden, hvilket er helt unødvendigt. Så afinstaller den igen eller gå i joblisten og deaktiver den som beskrevet længere oppe. Det er ikke noget man skal bruge hver dag. En gang hvert halve år vil normalt være fint nok.
Sluttelig skal du lige se på, hvor meget ledig plads du har på dit c-drev. Windows arbejder med midlertidige filer, når der ikke er nok plads i hukommelsen. Så bruger den c-drevet som midlertidig hukommelse, og hvis ikke der er nok ledig plads der, så vil den også arbejde langsomt.
Det var nogen af det ting, som kan få en pc til at køre bedre.
Skrevet d. 2 år siden
Tak for info ;-) jeg bruger og har brugt CCleaner i mange år men synes nok at den ikke er så effektiv som før :-(

Men det der med at tjekke de forskellige processer, skal jeg nok sætte mig ind i :-)

Bruger AVG virusscanner, men skal jo nok bruge Defender i stedet for :-)

Min computer er en i7 med 8 Ram og pt. 116 GB fri plads :-)

Preben
Skrevet d. 2 år siden
Så jeg tjekket minmaskine efter den har været startet i 1 time ;-)
Samlet stod den på 1%

APPS 1
Baggrundsprocesser 70
Windows-processer 91
CPU 1 %
Hukommelse 26%
Disk 0%
Netværk 0%
GPU 0%

Så startede jeg Pinnacle Studio 20
Så var samlet forbrug stadig 1%

APPS 2
Baggrundsprocesser 72
Windows-processer 91
CPU 12%
Hukommelse 32%
Disk 1%
Netværk 0%
GPU 10%

Computeren er med
Intel Core i7 CPU
2.67 GHz
12 GB RAM
Windows 10 64-Bit

Så mener den burde kunne klare opgaven :-)

Jeg tænker nu at måske er det Pinnacle der sviner med at lægge alt muligt ind forskellige steder ! som så er med til at trække den ned i hastighed når den skal f.eks. Exporter :-)
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Nysgerrig.

"Min computer er en i7 med 8 Ram og pt. 116 GB fri plads"

Er det grafikkortets størrelse du angiver her?
Skrevet d. 2 år siden
hclhansen

Mit grafikkort er et NVIDIA GeForce GTX 750, med 10.192 MB hukommelse, og 4.053 MB skærmhukommelse (VRAM) samt 6.139 MB delt hukommelse Skærmtilstand 1920x1080 (32bit) (60Hz)
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.