Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Import af .mov filer i Pinnacle studio 24

Sidst opdateret den 2 år siden
J
Jens Kirkegaard
Nyt medlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej alle
Jeg har et problemTrist
Jeg har en del store mov filer på ca. 26 Gb pr. stk.
De optræder som røde symboler i bibliotek oversigten når de er importeret og når man trækker dem ned på tidslinien er det kun lyden der lægger sig der.
Pinnacle skriver i "Optegnelse over Events" at filerne er af en størrelse eller type, som ikke kan accepteres.
Er der en max grænse for mov filer i Pinnacle?
Skal jeg evt. omkonvertere dem til en anden fil type?
Hvilket fil format giver det bedste resultat uden forringelse?
Er der et konverterings program der kan anbefales?
Tak for ulejligheden
Jens Kirkegaard
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej

.mov er ikke bare .mov ..... så i stedet for at famle i blinde så kan man hente et gratis program: Mediainfo, der kan vise alle data vedr dine filer ..... derfra kan man så tage en beslutning om hvad der videre skal ske med filerne !
vernerverner
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Jeg prøvede at downloade den omtalte "Mediainfo"

Men jeg kan ikke få den til at virke Trist

den lægger godt nok nogle filer i C:/windows/programmer, men der er ikke noget der starte Blink
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej Verner !

Find et videoklip på din komputer og højreklikke med musen på videoklippet ... 3 øverst skulle du så gerne kunne vælge Mediainfo .... I Mediainfo kan du så vælge View ..... og så Tree ...

Mvh.
Ole
J
Jens Kirkegaard
Nyt medlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej igen
Undskyld det sene svar
På Google fandt jeg et råd om at man skulle installere QuickTime på pc'en, for at få mov filerne til at virke i Pinnacle.
Det virkede, så alt er tilsyneladende ok

Kan i anbefale AVI formatet som et bedre fil format end mov eller mpeg2 eller mpg4 ?
Tak for jeres ulejlighed
Skrevet d. 2 år siden
Det er jo godt nok nogle kæmpe filer, hvor jeg tænker på - hvor mange timers video er der i sådan en fil på 26 gb?
Skal den konverteres og til hvad? Hvad skal slutresultatet bruges til? Brændes som alm. dvd, som bluray, kunne ses fra en pc, fra en tablet eller?
Skal den ende som HD, som 4k, 8k eller?
Et gratis program som Handbrake kan mange ting og bl.a. reducere filstørrelser og konvertere.
Umiddelbart er avi vist ikke et format, som bruges til meget mere.
Hvis vi snakker HD er det nok mp4, som efterhånden har vundet indpas.
Mange bruger også matroska formatet mkv, hvis de vil få en fil til at fylde mindre uden at miste for meget på kvaliteten.
Om Handbrake kan klare en 26 gb fil, skal jeg lade være usagt, men umiddelbart kan jeg forestille mig, at der også skal noget af en pc til, for at kunne tygge sig gennem en så stor film.
Du kan se lidt om handbrake og komprimering af filer uden at miste for meget kvalitet her
https://www.youtube.com/watch?v=3vSVZ...vSVZ8V2O-o
TSTS
Administrator
Skrevet d. 2 år siden
Hej Jens

Der må være en flaskehals et sted Smil

Der kan være forskellige grunde:

Programmet har en størrelses begrænsning(
Tænker jeg ikke skulle være problemet)

Manglende hukommelse(ram)

Hardisk formatteret i i FAT(max 4gb filer)

Videosporet er i et format programmet ikke kan håntere(hælder jeg nok mest til)

Her er skal du så finde ud af hvilket format videoen er i;

Filen kan være komprimeret i mange forskellige formater(codec)

Prores, mpeg, mpeg-1, h264, h265, Xvid, VOB osv.

"For at afgøre, hvilket codec der blev brugt med en bestemt fil, skal du afspille filen i afspilleren, hvis det er muligt. Mens filen afspilles, skal du højreklikke på filen i biblioteket og derefter vælge Egenskaber. På fanen Filer skal du se sektionerne Audio codec og Video codec"

Den MOV beholder(container) som filen er pakket i, skulle ikke have betydning for om du kan afspille filmen.(men for en sikkerheds skyld prøv at installere Quicktime. Jeg kender ikke til Pinnacle, så det kan være at de ikke har købt rettigheder til at benytte Quicktime ?Smil

De forskellige beholdere kan være;

mov, mp4, avi, flv osv.

Jeg ville nok konverter filerne til et lidt mere håndgribeligt codec, hvis det er det der er problemet.

Mp4/mov container med h.264 codec er pt den bedste kombi til online uploads.

Hvis det skal brændes på dvd, kan det program du bruge som regel konvertere filerne til vob og lyd inkl. menu. Ellers MPEG2.
TS - davk.dk
Redigeret af TS d. 28-04-2022 13:15, 2 år siden
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.