DJI Air3 er snart på vej i handlen... allerede i løbet af Juli 2023.
Interessant drone model som afløser den allerede legendarisk Air2S.
Ifølge seriøse rygter og foto/video leaks vil Air3 Bla. indeholde:
1. Fiskeøje sensorer = 360° vision
2. Ny 1" kamera sensor + større kamera blænde (1,8)
3. Ekstra Zoom kamera muligvis med 5x eller 7x zoom
4. Ny remote controller enten RC-2 eller RC-N2 (valgfri)
5. Nyt folde ind/ud system af vingerne
Flyvetid med helt ny batteri type er endnu usikker og zoom kamera sensor type er usikker, men et kvalificeret gæt er en 1/2" sensor.
En interessant leaks er at EU muligvis vil indfører en yderligere drone vægtklasse som er på >500gr - altså mellem C0 og C1 klassen ! - Hvad det vil indebærer er endnu usagt, men rygterne går også på, at DJI har udviklet den nye Air3 til at veje netop under 500gr !!!
Men, vi ved meget mere om ovennævnte indenfor det næste måneds tid !
Hmm... det lyder som om en Air 3 bliver en pendant til Mavic 3 pro, og den har jo desværre den hage, at den er for tung.
Og jeg tror altså ikke på dine rygter om, at vi inden for en rimelig tidshorisont kommer til, at se nye og mere lempelige drone-regler fra EU
# Kameramann.
Ja, spændende bliver det helt sikkert med DJI Air 3 som minimum bliver klassificeret i C1 vægtklassen.
I øvrigt tilhører Mavic3 Classic også C1 vægt kategori, da den vejer lige under 900gr. Hvor i mod Mavic 3 Pro versionen med tre kamera ryger op i C2 vægtklassen.
Rygter er altid rygter, så man skal altid tage dem med et "gran salt".
Men måske vil EASA (EU) i stedet øge C0 vægtgrænsen fra 249gr til --- ja netop 500gram !!! Og tidshorisonten for nyt regelsæt kunne netop være 31/12-2023 inden Legacy droner bliver permanent til A3 klassificering !!!
Redigeret af
BERLINGO d. 05-07-2023 16:06,
1 år sidenDet er jo egenlig ret besynderligt, at man har sat en grænse ved 250 gram, som er mindre end hvad en pakke smør vejer.
Problemet er nok, at der er mange unge der køber en drone som et stykke high-tech legetøj, og de flyver deres droner efter konceptet jo vildere des bedre, og derfor er det simpelthen nødvendig med en eller anden form for regulering.
Hvorimod os der flyver droner for, at lave foto- og videooptagelser er meget mere beherskede og forsigtige som drone-piloter, og derfor er mange af restriktionerne kun med til, at gi' os nogle fjollede begrænsninger.
Og Trafikministeriet må da ha' en eller anden form for statistik, som viser dem, hvor mange ulykker der er sket med droner, for hvis slet ikke er sket nogen ulykker, så kunne det godt være en en indikation på, at reglerne måske er alt for restriktive.
Redigeret af
Kameramann d. 05-07-2023 22:43,
1 år siden