Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

DAVK er genopstået fra de døde

Sidst opdateret den 4 år siden
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Wow... DAVK er genopstået fra de døde, kan vi få en udmelding om, hvem det er som står bag denne nye udgave af DAVK.
Redigeret af davk_dk d. 01-11-2019 19:33, 4 år siden
M
Masso
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Ja dejligt siden er tilbage. Og det kunne da være sjovt at se hvem der har fået der til at spille igen ?
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
God aften : )

Det er mig der har pustet liv i davk. Jeg brugte forummet meget for nogle år siden og syntes det mangler, da det eneste alternativ er facebook... Har prøvet at tage fat i nogle af de gamle admins for at høre om interessen stadig er der for at være med til at drive Davk, men har ikke hørt noget endnu.

Jeg selv har arbejdet med film i de sidste 8 år som b-foto og producent, men interessen for film har jeg haft i de sidste 18 år. Jeg er en all around teknik nørd : ) Jeg klipper i Premiere, AE og Davinci Resolve.

Håber i vil benytte forummet lige så ivrigt som førhen : )

Jeg overtog domænet i torsdags, så der ligger stadig en del arbejde i at få forummet helt op at køre. Håber jeg kan bede om jeres hjælp til at rette ind hen af vejen og viderbringe budskabet om Davks genopståen : )

Mvh
TS
Redigeret af TS d. 27-10-2019 22:24, 4 år siden
M
Masso
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Cool. Jeg troede nemlig det var Verner eller Neumann der havde fået gang i det igen.. Jeg ved de har kæmpet lidt for at få koder osv. til dk-hostmaster fra MK, så de kunne overdrage domænet :-)
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har skrevet til Neumann, Verner og Cybermaze. Men jeg er ikke sikker på at jeg har fået de rigtige mail adresser. er du i kontakt med dem? Jeg har været skrevet op til domænet i et stykke tid, da jeg så at det stod hen, uden at blive vedligeholdt. Jeg har lavet en del hjemmesider og arbejder dagligt med vedligeholdelse af min egen side, så jeg skal nok sørge for at tage de nødvendige forholdsregler i forhold til vedligeholdelse og backup Blink
TS - davk.dk
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Må jeg foreslå, at DAVK også melder ud med, at fora'et også henvender sig til dem der laver YouTube videoer, der er jo rigtig mange, især unge som producerer store mængder videoer til YouTube og de sociale medier.
Redigeret af Kameramann d. 28-10-2019 11:01, 4 år siden
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
Rigtig god idé. Jeg er igang med at få skrevet tekst til siden, så hvis I har idéer eller input er de mere end velkomne. jeg tænker at reklamere lidt på Facebook i f.eks find dig film crew og på casting siderne, håber at kunne få trukket lidt af Facebook segmentet over på denne nu lidt retro platform :-) så de unge skal selvfølgelig også føle sig velkomne Smil
TS - davk.dk
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
På et tidspunkt for nogle år tilbage, hvor DAVK havde være off-line i en periode, der var der et par brugere som hjalp siden i gang igen, og de sendte en e-mail ud til alle dem, der dengang var registreret som brugere på DAVK.

Hvis den eller de brugere kan findes, så ligger de måske inde med e-mail adresserne til alle brugerne på DAVK, og det kunne da være fint, at invitere alle de gamle brugere indenfor.

Jeg havde selv gemt bogmærket til DAVK, da jeg har haft den erfaring, at siden godt kunne være off-line i perioder, men at den så kom tilbage igen, og det var derfor jeg ved ved en tilfældighed afprøvede bogmærket her den anden dag.
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
OK, så må jeg støve detektiv hatten af Smil ville være fedt med en gammel backup af databasen. Du ved ikke tilfældigt hvem der kunne ligge inde med en sådan liste?
TS - davk.dk
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Prøv at se om du kan få kontakt til Neumann, han kan sikkert huske hvem det var.
VideoleifVideoleif
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej TS
Tillykke med at du fik fingre i domænenavmnet DAVK.dk.
En god begyndelse.

På den anden side har vi AVDK.dk, startet af Verner Sønderskov.
Så langt så godt - eller er det?
Er Danmark stort nok til at vi skal sprede kræfterne?

Ingen af stederne har i øjeblikket stor tilslutning.
Endnu værre ser det ud med indholdet, som jo skal skabes af medlemmerne, og som er det"manna", derdriver medlemmernes interesse i foretagenet.
.
Man tør vel ikke håbe på et samarbejde eller ligefrem en sammenlægning? Det ville i min optik være god logik.

Vi må spændt følge, hvilken vej vinden blæser.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har ikke været klar over, at Verner har etableret et alternativt fora, der henvender sig til folk som ønsker at kunne udveksle erfaringer omkring video.

Men der skal helst være mere end hundrede aktive brugere, hvis et fora skal kunne fungere, og der er helt sikkert ikke plads til to fora’er om video i DK, derfor håber jeg virkelig, at de to fora’er kan finde ud af at slå pjalterne sammen og forene deres kræfter, frem for at konkurrere om en meget lille skare af videoentusiaster.

Og det er trods alt mere attraktivt med et velfungerende fora, hvor der kommunikeres på dansk.
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
Hej Videoleif, velkommen til Smil

Jeg var ikke selv klar over at Verner havde startet sit eget forum, før Neumann gjorde mig opmærksom på det. Jeg har skrevet til Verner på mail og forhørt ham om han vil være med til at drive DAVK, men det var inden jeg vidste at han var tilknyttet et andet forum. Det ville da være klart det nemmeste drive det sammen.

Men jeg har ikke hørt fra Verner endnu, kunne være fint med hans input, han var trods alt én af hjørnestenene i Davk.
Redigeret af TS d. 30-10-2019 13:35, 4 år siden
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har fået en mail fra Verner, at han gerne vil fortsætte dette store arbejde han har lagt i AVDK, men jeg har svaret, at jeg synes I skal finde ud af det sammen.

Så mit råd er, skriv igen til Verner på hans mailadresse: verner@avdk.dk
J
JohnBodholdt
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Det er jo skønt med denne genopstandelse på en dødsyg, mørk januardag - et sandt lyspunkt.
Jeg er siden sidst gået fra Pinnacle 18 til Adobe Premiere Pro - ja faktisk Adobe Creative Cloud.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator