Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Video'er på YouTube !

Sidst opdateret den 4 år siden
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Har lige været på ferie til Budapest - hvor jeg ville vise nogle af mine optagelse af byen ! Her går det op for mig at mange af mine video'er er fjernet fra YouTube. Undre at jeg er blevet indblandet i striden mellem YouTube og Koda - da indtægterne fra mine video'er går ubeskåret til dem jeg har "lånt" musikken fra ! Overvejer om jeg også skal oploade mine video'er til Vimeo ! Er der andre herinde, der har oplevet det samme ?
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Ja jeg vil tro det er det du er ramt af. Jeg bruger kun YouTubes egen musik som er gratis. Men kun når det skal lægges derop. ØV
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej Calle !

Vi må håbe de bliver enige på et tidspunkt - og så at de "åbner" de manglende video'er igen !

Mvh.
Ole
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hmm... på dette fora har der gennem årene været temmelig mange eksempler på, at KODA er særdeles tung og meget dyr at danse med, når det handler om underlægningsmusik til små ikke kommercielle videoer, og derfor kan det ikke hidse mig op, hvis KODA får nogle bøllebank af de store techgiganter på Internettet.
M
Masso
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har også oplevet at et par stykker af mine er kommet med i den pulje af film som nu ikke længere kan ses. Det er dog film der er lagt op for mange år siden.

Jeg kan anbefale at bruge nogle af de forskellige tjenester der findes med musik til film... så undgår du helt det problem. Det kunne fx være artist.io - det bruger jeg selv og det fungere super godt til mig og den type film jeg laver :-)
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Træls...... tak for tippet mht. artisi.io !

Mvh.
Ole
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har faktisk lige bemærket, at YouTube også har fjernet en håndfuld af mine videoer, så vidt jeg kan se, så er det konsekvent alle videoer med underlægningsmusik, der er slet ikke taget stilling til om musikken er dansk, der er f.eks. fjernet en video oppe fra en svensk ødegård, hvor underlægningsmusikken er et par Bellman-viser, som jeg selv har optaget af nogle amatører ved en lokal fest, og det er så mange år siden, at Bellman døde, at ophavsretten for længst er udløbet.
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Gad vide hvorfor og hvordan YouTube er kommet frem til hvilke video'er, der skulle "fjernes" - jeg bruger aldrig dansk musik til mine video'er !
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Det vil nok være for omfattende, hvis YouTube skulle lave noget programel, som kunne analysere hvert enkelt musiknummer, og tjekke om kunstneren er medlem af KODA, så derfor har YouTube valgt en nem løsning, hvor de spærrer for alle danske videoer med musik.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg har fået 4 videoer blokeret, ingen af dem er med dansk musik, lidt underligt når det er en kamp mellem Koda og danske musikere.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
For mig at se, så kan der ske to ting, og den mest oplagte løsning er, at KODA’s medlemmer de danske musikere siger til KODA, at der hurtigts muligt skal findes en forhandlingsløsning.

Den anden mulighed er, at KODA helt fejlagtigt tror de kan vinde en tvist med Google og YouTube, og der derfor ikke kommer nogen aftale mellem parterne. Men i så fald vil YouTube nok fin-justere deres algoritmer, så de kun blokerer for de videoer, der rent faktisk indeholder musik, hvor rettighederne administreres af KODA.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator