Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Problem med lyd i Premiere Pro

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 4 år siden
Problemer med ændring af tempo.

Jeg har indspillet et klaverstykke og ville så lige prøve noget, nemlig at ændre tempoet. Det kom der bare ikke noget godt ud af. Er der nogen der ved hvad problemerne består i og er der en anden måde at gøre det på.

Optagelsen er lavet med 2 mono mikrofoner, men som jeg bagefter laver til stereo ved at ændre det ene spor til -100 og det andet til +100.

Vedhæftet er det samme klip på 3 måder. Det første eksempel er som det skal være.

Det andet har jeg ændret tempoet (Spead/duration), men ikke pitch (maintain Audio Pitch). Tempoet er gået fra 100% til 120%. Lyden bliver mærkbart forandret og er ikke brugbart, måske det kunne bruges hvis ændringen var fra 100 til 102 %. Desuden er det ikke stereo, men hver kanal står på 0.

Eksempel 3 går helt galt. Det eneste jeg har gjort er at at lave det til stereo, altså stille den ene kanal på -100 og den anden på +100. Her går det så helt galt, men jeg forstår ikke hvorfor.

Jeg vil gerne kunne ændre tempoet i audioen, men det skal naturligvis lyde 100% som i eksempel 1, og de 2 spor skal også kunne ændres stereo. Er der nogen der ved hvordan jeg gør det?

https://youtu.be/zGVNTvwlSmw
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
Hej Bjarne

Jeg har ikke selv stået med problemet, men hvis jeg havde, ville jeg nok eksportere en mixdown af de 2 spor. Og efterfølgende importere dem og sætte tempoet ned eller op Smil

Mvh
Toke
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej Bjarne.
Kan du ikke smide det over i Audition - der er det ret nemt at ændre pitch.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Der er ingen brugbare Kvik løsninger på problemet.

Man skal have kendskab til de elektroakustiske parametre før.... det hele giver mening.

Små tolerancer mellem mikrofoners ydeevne fx. følsomhed, frekvensområde, dynamik, kabel længde mm. og deres indbyrdes position ved klaveret skaber tidsforskelle plus evt andre akustiske miljø forhold.
Skrevet d. 4 år siden
Toke - Jeg aner ikke hvad et mixdown er?

Calle - Jeg bruger ikke Audition

Berlingo - Jeg tror ikke umiddelbart på noget af det du skriver. Har du hørt min optagelse, så kunne du måske forklare hvad forskellen er på optagelse 2 og 3?
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 3 år siden

Citer

Berlingo - Jeg tror ikke umiddelbart på noget af det du skriver. Har du hørt min optagelse, så kunne du måske forklare hvad forskellen er på optagelse 2 og 3?


# Bjarne hvad forstår du ikke ved min besvarelse ?

Lyder det ikke som nr.2 og især nr.3 er "ude af synkronisering" ???
Skrevet d. 3 år siden
Berlingo - du skriver: Små tolerancer mellem mikrofoners ydeevne fx. følsomhed, frekvensområde, dynamik, kabel længde mm. og deres indbyrdes position ved klaveret skaber tidsforskelle plus evt andre akustiske miljø forhold.

Det du skriver mener jeg slet intet har med problemet at gøre. Optagelserne er foretaget med 2 mikrofoner, og afspilningen bagefter viser at alt er OK. Det er hvad du kan høre i eksempel 1 og 2. I eksempel 1 har jeg drejet panoreringen til henholdsvis til -100 og +100. I eksempel 2 har jeg udelukkende ændret tempoet men ikke ændret panoreringen som står på henholdsvis 0 og 0. Lyden er blevet i en dårligere kvalitet, men det forstår jeg sådan set udmærket.

Det jeg ikke forstår er hvorfor det lyder som i eksempel 3, som er den samme som eksempel 2, bortset fra at jeg har panoreret igen til -100 og +100.
N
neumann
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Det er tydeligt at der er gået noget galt med synkroniseringen mellem de 2 kanaler på klip 3, eller den ene er speedet og den anden ikke.

Men bortset fra at 2'eren er blevet til mono, så lyder det efter min overbevisning imponerende. Klaver er meget svært at pitche realtime. Og pitche er faktisk det du gør. For hvis du ændrede tempo uden at pitche ville tonehøjden også ændres. Men PP pitcher den tilbage til det rigtige toneleje igen. Og det gør den ret godt i mine ører.

Men at den klasker det sammen til mono må være en indstilling i PP du har fået gjort uden at være opmærksom på det. Hvis du finder det, så kommer det til at fungere. Du spiller jo smukt. :-)

Af ren skær nysgerrighed, så håber jeg at du har styr på at du ikke kan anbringe de 2 mikrofoner tilfældigt i klaveret, men at du skal være oopmærksom på A/B eller X/Y opstilling og honorere afstand og vinkel. Det lyder umiddelbart som om du har styr på det, men jeg ville bare høre om du er opmærksom på det. :-)
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.