Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

GoPro eller andet

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Jeg tænker på at købe en lille kamera som f.eks. GoPro. Jeg har ikke undersøgt markedet for hvad der findes og hvad der er bedst.

Er der nogen der kan anbefale et sådan lille kamera, det behøver ikke at kunne bruges under vand, men det skal kunne optage i UHD.
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har bestilt et GoPro 9 - så jeg behøver ikke noget svar mere.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
GoPro er den dyre løsning, men det er og bedre end alle efterligningerne, så det skal du nok blive tilfreds med.
Skrevet d. 3 år siden
Dejligt svar - tak
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Husk bare på, at med aktionkameraer, der er god lyd en by iRusland.
Skrevet d. 3 år siden

Kameramann skrev:

@Kameramann - Husk bare på, at med aktionkameraer, der er god lyd en by iRusland.


Ja, det undrer mig ikke, men det lever jeg nok med. Jeg har andre muligheder.

Kan man sætte en ekstern mikrofon på som forbedrer lyden, eller skal man optage den ved siden af.
Redigeret af Bjarne E Nielsen d. 02-10-2020 15:26, 3 år siden
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Begge løsninger kan bruges, men du må prøve dig frem, og se hvad der virker bedst for dig.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Med hensyn til lyden i GoPro. Hvis man skal have bedre lyd er det en betingelse at man køber 'Pro 3.5mm Mic Adapter' og tilslutter mic. til den, at tilslutte en mic. direkte til GoPro virker ikke, jeg har så lavet en lidt speciel opsætning i 'Pro 3.5mm Mic Adapter' og der tilsluttet en lydoptager, fordelen er at jeg også kan optage lyden når jeg ikke filmer og evt. bruge den senere i filmen.
Med hensyn til GoPro 9 har jeg lige læst at den også virker med 'Pro 3.5mm Mic Adapter' MEN hvis man går ind på deres hjemmesiden og opdatere sit nye GoPro 9 kamera for at få de gode ting der er der forsvinder muligheden for at man kan bruge 'Pro 3.5mm Mic Adapter' og hvorfor gør den så det ? Sikkert fordi de vil have man skal købe 'HERO9 Black Camera Media Mod' med en mikrofon der ret dårligt, har jeg læst mig frem til.
GoPro skriver så et sted at der senere vil komme en opdatering så man igen kan tilkoble 'Pro 3.5mm Mic Adapter' men hvornår.....
Skrevet d. 3 år siden

HSChristiansen skrev:

......tilsluttet en lydoptager,


Du skriver at du har en ekstern lydoptager, hvad er det for en?
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har en Zoom H4n og har sat en Dead Cat på, lavet et greb så det er sat sammen ved siden af hinanden og holde med to håndtag, derved kan der filmes endnu mere stabilt og uden rystelser. Der er ikke meget lyd på denne men kan fornemmes https://www.youtube.com/watch?v=Q7qfO...7qfOvNz0JE
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Zoom laver nogle gode digitale soundrecordere, og de har allesammen et udgangsstik, så man kan bruge dem som mikrofon på et kamera.

De mindste og billigste er faktisk de bedste, da de ikke fylder og vejer ret meget.
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har jo en Zoom (F8N) Multi Track Field Recorder, som er alt for stor, men jeg har også en Zoom H1MB Handy recorder ver. 2, som jeg faktisk ikke har brugt mere end et par gange. Jeg vil prøve om den kan bruges sammen med GoPro9.

Jeg har mest købt GoPro9 for at have den på mig når jeg er ude med min drone. I 9 af 10 tilfælde kommer der altid mærkelige mennesker og brokker sig, så det vil være rart at kunne optage den slags.

Havde jeg dog haft den, da jeg blev nikket en skalle og min drone blev trådt i stykker, hvilket skete den sidste dag i juli.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Zoom H1MB er perfekt som kombineret soundrecorder og kameramikrofon, og den har netop gevind på bagsiden, så den er nem at montere på en rig sammen med kameraet. Og optagelserne med Zoom H1MB er i stereo.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden

Bjarne E Nielsen skrev:

@Bjarne E Nielsen - Jeg har mest købt GoPro9 for at have den på mig når jeg er ude med min drone. I 9 af 10 tilfælde kommer der altid mærkelige mennesker og brokker sig, så det vil være rart at kunne optage den slags.

Havde jeg dog haft den, da jeg blev nikket en skalle og min drone blev trådt i stykker, hvilket skete den sidste dag i juli.


Jeg har været ude og lave optagelser sammen med en god ven, hvor der kom en mand farende og sagde, at jeg ikke måtte flyve det pågældende sted, og at han ville melde mig til politiet.

Min ven som er kriminalbetjent gav ham straks hans visitkort og sagde, at bare kunne ringe, så skulle han nok tage sig af sagen.

Og det kan ellers nok være, at den pågældende fik meget travlt, han var pist væk på et øjeblik.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.