Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

God videograbber

Sidst opdateret den 3 år siden
M
mikedk2100
Nyt medlem
Skrevet d. 3 år siden
Hej

Er der nogen, der har erfaring med videograbbere og eventuelt kan anbefale en god en?

Jeg har en billig en, hvor det er lykkedes at overspille nogle gamle VHS bånd til computeren. Men dels er jeg utilfreds med lydkvaliteten (som er langt bedre på båndet), men grabberen er også ekstrem følsom, og der skal ikke mange udrivninger til, før den laver sort skærm. Nu er den også begyndt at miste farven på det optagede.

Jeg savner derfor en grabber, der dels formår at overføre den hi-fi stereolyd, som overraskende nok stadig afspilles perfekt efter 25 år, men også en grabber, der optager alt. Og med alt mener jeg udrivninger, sne, billedhop og hvad man ellers kan risikere at have på gamle videobånd. Kort sagt skal den optage det samme, som jeg ville se på et gammeldags analogt billedrørs-TV Smil

Men findes det?

Mvh
Michael
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
https://www.ebay.com/itm/PINNACLE-DAZZLE-VIDEO-CREATOR-PLATINUM-STUDIO-15-HD-Editing-Software-PC-USB-/390587718506?_trksid=p2385738.m4383.l4275.c10
Prøv at se her. Har med held brugt den i en lidt ældre udgave.
Mvh
Hans
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg ved ikke hvor mange bånd der er tale om, men ellers ville jeg få det lavet hos: Videopro.dk det er den bedste kvalitet.
callecalle
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Hvilket videoredigerings program bruger du?
Dem jeg kender til har en capture funktion, via den kan du indlæse via et eksternt capture kort.
M
mikedk2100
Nyt medlem
Skrevet d. 3 år siden

hclhansen skrev:

@hclhansen - https://www.ebay.com/itm/PINNACLE-DAZZLE-VIDEO-CREATOR-PLATINUM-STUDIO-15-HD-Editing-Software-PC-USB-/390587718506?_trksid=p2385738.m4383.l4275.c10
Prøv at se her. Har med held brugt den i en lidt ældre udgave.
Mvh
Hans


Mange tak for svaret - den ser interessant ud, og jeg bruger jo i forvejen Pinnacle til redigering af mine hjemmevideo-optagelser. Ved du, om den formår at optage "alt" - altså også halvdårlige videobånd, hvor billedet måske hopper, bølger osv?

Mvh
Michael
M
mikedk2100
Nyt medlem
Skrevet d. 3 år siden

calle skrev:

@calle - Hvilket videoredigerings program bruger du?
Dem jeg kender til har en capture funktion, via den kan du indlæse via et eksternt capture kort.


Mange tak for svaret. Ja jeg har vel en 700 videobånd. Men men, mange af dem er med film, som fås på DVD og blu-ray i langt bedre kvalitet. Men der er vel en 100-150 stk med fx serier, der aldrig er udgivet, dokumentarprogrammer, TV-aviser osv.

Jeg har også netop købt en brug professionel S-VHS/VHS afspiller, og jeg synes der er en hvis charme i selv at overspille det Smil Jeg skal bare have en ordentlig grabber, der formår at optage udgangssignalet præcis som det er.

Selve grabberen jeg har er en no name til 187 kroner - softwaren til grabberen hedder TotalMedia 3.5.

Mvh
Michael
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har netop overspillet 17 VHS-bånd fra 1982 til 1989. Billet kunne have været bedre, men lyden var som "ny", hvilket er det vigtigste for ejeren.

Mvh
Hans
M
mikedk2100
Nyt medlem
Skrevet d. 3 år siden

hclhansen skrev:

@hclhansen - Jeg har netop overspillet 17 VHS-bånd fra 1982 til 1989. Billet kunne have været bedre, men lyden var som "ny", hvilket er det vigtigste for ejeren.

Mvh
Hans


Det bliver jo aldrig bedre end originalbåndet - jeg tror jeg vover forsøget med den. Tak igen Smil

Mvh
Michael
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.