Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Hej alle nye medlemmer - fortæl os kort om dig selv!

Sidst opdateret den 2 år siden
TSTS
Administrator
Skrevet d. 4 år siden
Tilføj venligst et indlæg nedenfor i denne tråd for at introducere dig selv til de andre medlemmer : D

Jeg er glad for at du valgte at deltage i vores venlige, delende og MEGET kyndige samfund. : D

For at starte med mig selv Smil Ud over at jeg har genopstartet og driver Davk.dk, ejer jeg produktionsselskabet Founthouse ApS, som arbejder med en bred vifte at videoprodukter. '
Jeg har arbejdet med film I snart 15 år fra runner til filmforograf Smil og er idag fuldtids ansat i egen virksomhed. Jeg arbejder I premiere, After effects og davinci resolve men har også erfaring med AVID, photoshop og det meste af ADOBE pakken.
Jeg har drone, lys, lyd og kameraudstyr til at kunne klare mange slags produktioner.

Tilføj venligst DIN intro til denne tråd her. Klik bare på "Svar i tråden" og start med at skrive.

Den perfekte tråd til at prøve din debatevner af på, er denne:
https://davk.dk/infusions/forum/index...forum_id=8

Du behøver IKKE vide noget om video for at deltage i den! 8)

Husk, at du er ANONYM i dette forum, hvis du vil være det. Ingen kan se eller høste din e-mail-adresse. Du kommunikerer privat mellem medlemmer, hvis du har brug for det, ved hjælp af Private beskeder og "e-mail" -ikonet.

Endelig til ALLE nye medlemmer - Du og alle andre er enige i at overholde "Reglerne", når du tilmelder dig her - du bedes læse dem nedenfor, og de vil forklare meget af, hvad der sker i dette forum:
https://davk.dk/infusions/forum/viewt...d=2#post_2

Igen, en meget varm VELKOMMEN til jer alle !!
Redigeret af TS d. 12-11-2019 16:00, 4 år siden
N
neumann
Juniormedlem
Skrevet d. 4 år siden
Jeg hedder Bent Neumann Jensen og har været medlem på davk i over 10 år og med-administrator de sidste 5-6 år.

Jeg er startet med at lave lokal-tv i 1982 i Tingbjerg, som den anden lokal-tv station i Danmark, kun overgået af Bornholm lokal-tv.

Efterfølgende har jeg været ansat hos Casper Thorsøe Video Production, Steen Bressendorff Video, Igennem hvilke jeg har arbejdet rigit meget for DR og TV2 samt alverdens TV-stationer. Min sidste "rigtige" medieansættelse var ved Johan Ankerstjerne Film Laboratorium og senest har jeg lavet små videofilm og foredrag på min nuværende arbejdsplads, Niels Bohr Institutets. De sidste 20 år dog kun på lavt blus, da jeg har fungeret indefor min uddannelse som elektroniktekniker, hvor jeg bygger udstyr og apparater til fysikerne.

I min tid hos Casper Thorsøe, havde jeg også god kontakt til en ingeniør ved navn Troels Orland, der lavede topklasse analog udstyr til danske tv-stationer og producenter. Faktisk arbejdede jeg hos ham om aftenen når jeg var færdig om dagen hos Casper. Så om dagen lavede jeg dagligt "Landet Rundt" for DR, eller øvede TV2's journalistiske medarbejdere til opstart af TV2, mens jeg om aftenen byggede limitere til samtlige TV2 regioner og nyhedsstudiet på kvægtorvet på fyn og nyhedsafdelingen i København der dengang lå ved Sortedamsdosseringen. Det var også hos Troels Orland jeg i et år havde min praktikperiode i forbindelse med min uddannelse til elektroniktekniker.

Casper Thorsøe havde et stort setup. Vi startede i Hvidovre og flyttede senere til Amager hvor han udvidede kraftigt. Han havde både OB produktioner, 3 store redigeringssuiter, 1 potent grafisk afdeling, et mellemstort studie og en del udlejning af udstyr. Jeg var med i alle aspekter af firmaet. Min primære beskæftigelse var lydtekniker, men gik ikke af vejen for både at lave fotografarbejde, redigere, være teko og regissør. Jeg tror jeg har prøvet det meste.

Hos Steen Bressendorff lavede jeg dagligt TV2 nyheder og månedligt interne informationsvideor for Carlsberg.

På Johan Ankerstjerne lavede jeg film. Jeg lavede lydnegativer som man kopierer sammen med billednegativerne, og dermed havde en biografkopi med lyd. Jeg lavede daylies, som er dagens filmoptagelser der blev fremkaldt og scannet til video. Derefter lagde man lyden på efterfølgende, eller man havde kopieret DAT optagelserne over på en harddisk, som kunne chase en tidskode ret hurtigt, og dermed synkronisere i realtid når filmen blev scannet. Et ikke helt ukompliceret setup, men hurtigt og effektivt. Om aftenen kunne filmfotografen så se gårsdagens optagelser og derudfra beslutte om han var tilfreds med resultatet. Jeg synkroniserede også færdige film til video. Så jeg fik set mange film i den periode. Vi indførte også Dolby Digital på det tidspunkt, og jeg lavede det allerførste lydnegativ til en dansk film med Dolby Digital, det var "Kun En Pige", om Lise Nørgårds barndom og ungdom.

I 2011 tog jeg en uges workshop i steadicam hvor jeg blev undervist af opfinderen af steadicam Garret Brown, Forfatteren til utallige bøger om at betjene et steadicam Jerry Holway, virkelig dygtig SteadiSeg operatør Chris Fawcett, Anders Holck, Thomas Kollerup, Adam Thulin, Lars Riis og Jakob Bonfils. Alle virkelig dygtige steadicam operatører.

På det gamle davk har jeg sammen med et andet medlem, calle, arrangeret et par kurser i video optagelse, lyssætning og lydoptagelser.

Så jeg har prøvet lidt af hvert. :-)

I dag er det kun på amatør niveau, en sjælden gang imellem bliver det til lidt video-optagelser af koncerter bla. i Amager Bio med et andet tidligere medlem fra det gamle davk. Men jeg har da efterhånden fået skrabet lidt udstyr sammen.

Så jeg har Sachtler video 18 stativ, skinner til ca. 5 meter, came steadicam, F8 lydoptager/mixer, OSMO kamera, SONY pmw ex1 HD kamera, 3 microports, Sennheiser MKH416, 2 stk. Behringer B5, Behringer B2 pro, Microtech Gefell M930, AKG M/S stereosæt, zeppeliner med pels og et par boomstænger.

Så hvis der er nogle der har lyst til at lege, så er jeg klar. :-)
Redigeret af neumann d. 23-09-2020 08:02, 3 år siden
E
Eyvind Dekaa
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Interessant Bent ;-)
Du har været langt omkring!

Ang. "at lege" så er jeg helt frisk på samarbejde.
Det ku' være sjovt, hvis vi "glade amatører" kan hjælpe hinanden.

Jeg bor i Høje Gladsaxe og har gennem årene optaget en del foredrag og præsentationer.

Min engelsksprogede Youtubekanal; "Free Press"
https://www.youtube.com/channel/UCCnv...7tg/videos

Den danske pendant; "Fri Presse"
https://www.youtube.com/channel/UCVj6...0cA/videos

Og videnskabelige foredrag; "Dansk Videnskab"
https://www.youtube.com/channel/UCk7-...6lw/videos

Og sidst min private kanal med film der ikke passer ind i ovenstående kanaler;
https://www.youtube.com/user/eyvinddk...ddk/videos

I er velkomne til at komme med kritik og forslag, jeg er ikke nærtagende ;-)

Bedste hilsner
Eyvind
Redigeret af Eyvind Dekaa d. 01-05-2020 00:56, 4 år siden
danstanleydanstanley
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Hej allezusammen,
Jeg har været medlem af Davk igennem mange mange år under et andet profil navn, som så ikke fungerer mere. Derfor denne nye profil.
Har ikke deltaget så meget, da mit fokus i mange år har været på webdesign og lydproduktion.
Men video er også kommet meget frem i webdesign medmere, så jeg har taget det op igen.

God Weekend derude

Skal I have hjælp til lyd, så giv lyd:-)
T
Thorkild Fleng
Nyt medlem
Skrevet d. 3 år siden
Tak for medlemskabet i klubben - Hat lavet video i el del år, men i redigerings fasen er der meget jeg mangler. Som redigerings program bruger jeg Powerdirektor fra Cyberlink. Den kan meget , men der er en del den ikke kan, måske er det fordi programmet ikke helt forstås. Alt i alt der der er plads til forbedring.
M
mortenlech
Nyt medlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej og tak for medlemsskab! Jeg driver til dagligt Bow Tie Productions, et mindre kreativt videoproduktionsselskab i København. Har en baggrund fra den danske tv-branche, men trængte lidt til at komme ud og stå på egne ben, og være med i en produktion fra start til slut. Har tilmeldt mig her for at blive klogere på aaaalt der handler om videoproduktion og forhåbentlig også kunne dele lidt ud af mine erfaringer og min viden. Hvis I har lyst til at se lidt af vores arbejde, er I velkomne til at kigge forbi https://bowtiecph.tv/cases/. Alt godt herfra! Mvh Morten Lech
Redigeret af mortenlech d. 01-05-2022 16:50, 2 år siden
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.