Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

VHS til PC

Sidst opdateret den 18 dage siden
Preben KnudsenPreben Knudsen
Skrevet d. 21 dage siden
Hej

Hvad bruger i til at lave VHS bånd om til filer på PCèn som efterfølgende kan importeres til f.eks. Pinnacle 24 for at blive redigeret ?

Har selv hele tiden brugt en Dazzle DVC 170 Rev. 1.2 sammen med Pinnacle 15, men efter at jeg er begyndt at bruge Pinnacle 24 virker det ikke mere :-(

Hilsen
Preben
H
hclhansen
Skrevet d. 20 dage siden
Altså filer du har lavet i Pin.15, kan du ikke importere i Pin. 24?
Jeg bruger Pin 14 til at digitalisere VHS-bånd og importerer fint til Pin 24Smil
Mvh
Hans
Preben KnudsenPreben Knudsen
Skrevet d. 20 dage siden
Min Dazzle grabber kan kun fungere sammen med Pin. 15 :-)
Så ville meget gerne høre hvilken grabber du eller andre bruger !

Jeg har jo VHS video båndoptager til at sende filmen til min computers Pin. 15 hvor jeg så gemmer det som MP4 fil ;-)

Herefter flytter jeg det til en større computer hvor der er indst. Pin. 24, her kan jeg så importere min film til redigering :-)

Der sker så det at jeg godt kan stoppe afspilningen med mellemrums tasten af videoen i Pin. 24, men jeg kan så godt også bruge piletasterne til at spole enkelte billeder men der er så ikke BILLEDE i afspilleren :-(

Så det ville være dejligt at høre hvordan og hvad i bruger til at lave filer fra VHS til PC.
vanjavanja
Skrevet d. 18 dage siden
Smil Mit råd: Overfør båndene i .mpg2, så beholder du max kvalitet, især hvis de skal redigeres. Du kan jo altid, i sidste fase, rendere dem som mp4.
Mpeg2 er jo dvd format, som er samme format som vhs. Hvis du kan overføre dem fra en s-vhs maskine, via super video kabel, vil du opnå den bedste kvalitet.
Jeg brugte en svhs dvd optager, der brændte direkte på en rw skive. Så lagde jeg bare skiven i pc drevet og overførte herfra. Det var mere stabilt og pc´en var så ikke optaget af dette.
VH Vanja
Redigeret af vanja d. 31-12-2020 16:31, 18 dage siden
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.