Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

VHS til PC

Sidst opdateret den 3 år siden
Skrevet d. 3 år siden
Hej

Hvad bruger i til at lave VHS bånd om til filer på PCèn som efterfølgende kan importeres til f.eks. Pinnacle 24 for at blive redigeret ?

Har selv hele tiden brugt en Dazzle DVC 170 Rev. 1.2 sammen med Pinnacle 15, men efter at jeg er begyndt at bruge Pinnacle 24 virker det ikke mere :-(

Hilsen
Preben
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Altså filer du har lavet i Pin.15, kan du ikke importere i Pin. 24?
Jeg bruger Pin 14 til at digitalisere VHS-bånd og importerer fint til Pin 24Smil
Mvh
Hans
Skrevet d. 3 år siden
Min Dazzle grabber kan kun fungere sammen med Pin. 15 :-)
Så ville meget gerne høre hvilken grabber du eller andre bruger !

Jeg har jo VHS video båndoptager til at sende filmen til min computers Pin. 15 hvor jeg så gemmer det som MP4 fil ;-)

Herefter flytter jeg det til en større computer hvor der er indst. Pin. 24, her kan jeg så importere min film til redigering :-)

Der sker så det at jeg godt kan stoppe afspilningen med mellemrums tasten af videoen i Pin. 24, men jeg kan så godt også bruge piletasterne til at spole enkelte billeder men der er så ikke BILLEDE i afspilleren :-(

Så det ville være dejligt at høre hvordan og hvad i bruger til at lave filer fra VHS til PC.
vanjavanja
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Smil Mit råd: Overfør båndene i .mpg2, så beholder du max kvalitet, især hvis de skal redigeres. Du kan jo altid, i sidste fase, rendere dem som mp4.
Mpeg2 er jo dvd format, som er samme format som vhs. Hvis du kan overføre dem fra en s-vhs maskine, via super video kabel, vil du opnå den bedste kvalitet.
Jeg brugte en svhs dvd optager, der brændte direkte på en rw skive. Så lagde jeg bare skiven i pc drevet og overførte herfra. Det var mere stabilt og pc´en var så ikke optaget af dette.
VH Vanja
Redigeret af vanja d. 31-12-2020 16:31, 3 år siden
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator