Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Pinnacle Studio 21 Ultimate vil ikke starte op

Sidst opdateret den 4 dage siden
M
Mette
Skrevet d. 7 dage siden
Pinnacle Studio 21 Ultimate vil ikke starte op

Hej.

Jeg har med stor fornøjelse i flere år brugt Pinnacle Studio 21 Ultimate, og lige pludselig vil det ikke starte op.

Jeg starter programmet op, og det går godt lige indtil porgrammet som led i åbningen af programmet når til ”Init database”, og så lukker det hele ned. For at prøve igen skal jeg genstarte PC’en igen.

Jeg har afinstalleret programmet og geninstalleret det igen – men med samme resultat.

Strømforbruget for NGStudio er meget højt, og det bliver ved.

Windows10 er opdateret.

Kan I hjælpe?

Mette
K
Kurt Andersen
Skrevet d. 6 dage siden
Mange gange sker der det, at der opstår en fejl i registreringsdatabasen på en pc. I registreringsdatabasen ligger alle mulige og umulige kald, indstillinger, kodninger m.m. også for alle de programmer, som man installerer.
Det er så et problem, at når man afinstallerer et program, så bliver der ikke samtidig renset ordentligt op i registreringsdatabasen, således at hvis der er en fejl der, som forårsager, at et program fejler, så er der en stor risiko for, at den også vil være der ved geninstalleringen, idet fejlen så ikke rettes samtidig med.
Derfor vil jeg foreslå, at du prøver at installerer Ccleaner i den gratis version.
Den kan du hente her
https://www.ccleaner.com/ccleaner/dow...r/download
Alt efter hvilken browser du bruger, vil du muligvis modtage en advarsel om, at den fil du henter kan være farlig, men den skal du ignore og sige behold. Den er absolut ikke farlig, da det er et særdeles anerkendt program. Men alle program filer anses som udgangspunkt som farlige.
Når du har installeret programmet, skal du have afinstalleret Pinnacle (du kan også have gjort det inden).
Så starter du programmet og i venstre side vil en af menuerne hedde Register.
Den vælger du og så scanner du. Den vil helt sikkert finde en hel masse, og der skal du bare vælge at den må rense det hele. Så bliver du spurgt, om du vil tage en backup inden der slettes. Det siger du ja til, og så bliver der gemt en kopi i din dokumenter mappe.
Når den har renset registreringsdatabasen, lukker du programmet og genstarter computeren.
Det er vigtigt at den genstartes, således at den indlæser den rensede registreringsdatabase.
Så prøver du at installere Pinnacle igen og ser, om ikke du er heldig og har fået løst problemet.
Skulle der mod forventning i forbindelse med rensningen opstå andre problemer, fordi noget ved en fejl er blevet fjernet, så går du bare ind i din Dokumenter mappe og dobbeltklikker på backup filen, så læses den oprindelige database ind igen. Her skal man igen huske at genstarte, før den virker.
Jeg har brugt programmet i utallige år og har renset hundredvis af pc.er med det, og har aldrig oplevet, at det har givet nogen form for problemer med rensningen. Har kun haft gavn af det, men det kan ske i sjældne tilfælde.
M
Mette
Skrevet d. 5 dage siden
Tusind tak for godt råd og god beskrivelse af, hvad jeg skal gøre. Det vil jeg prøve. TAK. Mette
M
Mette
Skrevet d. 4 dage siden
TUSIND TAK. Det virkede bare perfekt! Jeg er bare så glad og taknemlig!. Nu kan jeg fortsætte med redigeringen af mine gamle analoge filmoptagelser, der er rer sjove at gense. Tak. Mette
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.