Jeg har via mit Pinnacle Studio 21 Ultimate købt en opdatering til Pinnacle Studio 24 Ultimate. Det blev gjort for at fremtidssikre den udgave af programmet, som jeg har. Der sker jo løbende forbedringer/opdateringer.
Da jeg installerede Pinnacle Studio 24 Ultimate, blev Pinnacle Studio 21 Ultimate ikke afinstalleret. Begge programmer er derfor installeret på min PC.
Men i Pinnacle Studio 24 Ultimate kan de importerede .mts-filer (som er det format mit Sony-kamera (HDR-PJ620) optager i) i hverken i Import- eller Redigerings-modulet aktivere lyd eller bevægelse.
Er der nogle af jer, der har haft held til at kunne bruge .mts-filer i Pinnacle Studio 24?
Jeg har forsøgt at løse problemet med en række af de forslag, der blev givet på DAVK, men det hjælper overhovedet ikke:
1. Omdøbe .mts-filerne, der nummeres med et fortløbende 5-cifret kode startende med 00, f.eks. 00079.
2. Konvertere .mts-filerne til MP4, men Pinnacle Studio 24 kan ikke lide konverterede filer fra alle konverteringsprogrammer – f.eks. VLC, men godt lide dem fra Freemake Video. Problemet er blot at, at jeg tager rigtige mange små videoer, som det er stort arbejde at konvertere. Kurt Andersen har foreslået Handbrake, som jeg desværre ikke har nået at prøve endnu. Her skulle man kunne lave batch konvertering.
3. Tjekket DirectX. Jeg har DirectX juni 2010 installeret på min PC.
4. Afinstalleret og geninstalleret Pinnacle Studio 24 Ultimate flere gange.
Jeg har også haft kontaktet Corel tekniske support i Indien. De foreslog også pkt. 1 og samt nulstilling af Pinnacle Studio 24 og fjernelse af alle temp-filer- Det hjalp heller ikke.
Så hvad jeg kan gøre?:
1. Afinstallere Pinnacle Studio 24 og fortsætte Pinnacle Studio 21 Ultimate, som jeg er faktisk er ret glad for?
2. Afinstallere innacle Studio 24 og køre cccleaner.com, som jeg tidligere har brugt med succes?
3. Kræver pkt. 2, at jeg også afinstallerer Pinnacle Studio 21? Det vil jeg nemlig gerne beholde.
4. I stedet for cc.cleaner.com har Corels tekniske support foreslået en afinstallering og rensning med programmet http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/Studio_24/RegDelete_PS24.exe Det ved jeg ikke, om jeg kan være tryg ved….? Derefter deaktivering af virusprogram og så installation af Pinnacle Studio på ny.
Har I en god ide, som jeg kan arbejde videre med? Det vil blive modtaget med stor glæde
Jeg synes bare, at der er så træls, at et nyt program kan give så meget bøvl.
På forhånd tusind tak.
Mette
PS Jeg har en stærk gaming-computer: Acer, Predator PH317-52