Jeg har et helt ny dvi mini combo fly more sæt.
Jeg har aldrig fløjet med dronen.
Der medfølger tre batterier ekstra propeller m.m..
Hvad kan kittet være værd
Det er lidt et problem, at komme med en seriøs vurdering af en brugt DJI Mini drone, da DJI hele tiden lancerer nye og meget mere avancerede droner, og det gør naturligvis, at ældre brugte og outdatede droner falder voldsomt i værdi.
Mit umiddelbare gæt er, at du nok kan sælge din brugte DJI Mini for mellem en tredjedel og en fjerdedel af nyprisen.
Men når det kommer til stykket, så er en brugt vare altid det værd, som man kan finde en køber der vil betale for den.
Redigeret af
Kameramann d. 06-08-2023 16:31,
1 år sidenDer er en del droner til salg på dba, og der er brugtprisen umiddelbart noget højere end det skøn, som du har fået oplyst.
Nu kan man ikke ud fra dit opslag se, præcis hvilken model du har, da der findes mini 2, mini 2 se, mini 3 osv.
Men flere modeller er til salg, og hvis din er helt ny og ubrugt, burde det kunne give lidt ekstra. Flere af modellerne sælger stadig godt - også selv om de måske har lidt tid på bagen, da det jo bl.a. kommer an på, om man vil have en, som kan flyves med eller uden dronebevis.
Hej Kurt
Jeg tror du begår en fejl, hvis du antager, at de nogen gange meget høje udbudspriser for brugte droner, der er på den Blå Avis, kan tages som en rettesnor for deres handelsværdi, for det er sikkert et fåtal af dem, der bliver solgt til den høje pris.
På FaceBook er der også en markedsplads, hvor man kan iagttage, at den samme vare starter med, at blive udbudt til en meget høj pris, for så sidenhen at blive annonceret til en væsentlig lavere og noget mere realistisk pris.
Men som jeg har sagt i det forgående indlæg, så er en brugt drone kun det værd, som en evt. køber er villig til at betale for den, og det kan både være mere eller mindre end det som vi regner med.
Markedet for brugte droner er i øvrigt noget forplumret af, at der er mange som køber en drone uden at ha’ overvejet hvad de vil bruge den til, folk har nemlig den opfattelse, at dronen helt sikkert må være et spændende stykke high-tech legetøj.
Men når folk slet ikke har en plan for, hvad de vi bruge dronen til, så finder de ret hurtigt ud af, at der egenlig ikke er ret meget sjov ved, at bruge mange tusinde kroner på, at flyve rundt med en drone, og derfor er brugt markedet overfyldt med droner, som kun har nogle få timers flyvetid på bagen.
Tak for alle jeres svar - jeg har solgt den og fik 33% af købsprisen
Det kan du nok være godt tilfreds med, for du skal jo også tænke på, at de første 25% af nyprisen i princippet er tabt, når bærer dronen ud af butikken.