Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Problem med at kalde menu frem på Sony EX-1R video kamera

Sidst opdateret den 4 år siden
F
Flemming Pedersen
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej venner

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted i forum, men jeg har pludselig ingen menu mere på mit Sony pmw EX-1R. Menuen forsvandt snigende og jeg ved ikke om det er en fejl på kameraet eller om jeg utilsigtet har gjort noget.

Hvis der sidder en teknisk begavet derude som måske har en idé er denne velkommen til at melde ind - og hvis vedkommende også kan reparere kameraet vil det være fint.

Venlig hilsen
Flemming Pedersen
Herning
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Prøv at tjekke i manuellen, og der er en mulighed for, at resette kameraet, så det går tilbage til den standard indstilling, som det havde da du købte det.
Med venlig hilsen
Kameramann
F
Flemming Pedersen
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej

Det er skam ingen problem at føre kamera tilbage - det skal bare foregå gennem menuen (side 93 i betjeningsmanualen), hvor man kan vælge "others" og så vælge at resette alt. Problemet er, at der ikke fremkommer nogen menu, når man trykker på knappen. For at teste noget prøvede jeg at se om der var menu på gennem hdmi, men det har jeg åbenbart slået fra, der er intet signal.

Er ræd for, at kameraet skal en tur omkring et Sony værksted og så er spørgsmålet om det kan betale sig - det er jo ved at være et gammelt kamera som kun har kørt 970 timer.

Nå, men jeg må snakke med et service værksted om hvad vi gør ved den.

venlig hilsen
Flemming Pedersen
Herning
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Prøv at ta' batteriet ud og lad kameraet ligge nogle døgn, så det interne back-up batteri, der søger for, at kameraet gemmer indstillinger, tid, dato o.s.v. løber tør for strøm.
Med venlig hilsen
Kameramann
F
Flemming Pedersen
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej

Kameraet har stået i en taske i vel 1/2 år fordi jeg jo ikke bruger den så tit da jeg har opdateret til 4 K.

Det var meningen, den skulle sælges, men man kan jo ikke byde en køber et kamera, der kun kan optage på den forvalgte indstilling på 50i og så bare slette kortene klip efter klip, fordi man ikke kan formatere kortene.

Jeg satte et nyt back-up batteri i kamera fordi dette var helt dødt, og ja, der sat også et batteri i kameraet, som også var på lavt blus (da jeg tror det aldrig tømmes helt).

Jeg vil prøve, at lade den stå med kun back-up batteri isat og så ser vi om, der sker noget i positiv retning.

Ellers tror jeg, der er udsigt til kostbare problemer. Smil

venlig hilsen
Flemming Pedersen
Herning
Redigeret af Flemming Pedersen d. 30-11-2020 14:31, 4 år siden
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Er du også med på faceBook, for der er en gruppe med folk som ved meget mere om Sony en jeg gør.
Med venlig hilsen
Kameramann
F
Flemming Pedersen
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
HejSmil

Ja, jeg er med på facebook så jeg har faktisk ledt efter sådan nogen nørder et stykke tid.

Jeg har nu stillet kameraet på hylden sammen med de andre pensionerede kameraer fra Nikon som jeg samler på. Så kan den få lov at stå der indtil jeg beslutter hvad der skal ske med den hvis ikke den selv finder løsningen, jeg har dog på fornemmelsen at der er en eller anden elektronisk fejl på videokameraet i den del. SmilSmil

Venlig hilsen
Flemming Pedersen
Herning
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej Flemming.

Har du prøvet, at aktivere MENU via fjernbetjening og tjekket på in/ekstern monitor ?

Med venlig hilsen
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 4 år siden
Hej Flemming, jeg har været lidt for hurtig, jeg troede nemlig, at du optog video med et Sony stilbilledekamera, det er der jo rigtig mange der gør, men det er gået op for mig, at det handler om et dedikeret videokamera, så jeg jeg har nok lovet mere end jeg kan holde, jeg beklager.
Med venlig hilsen
Kameramann
F
Flemming Pedersen
Nyt medlem
Skrevet d. 4 år siden
Hej

Kameramann: Kan godt forstå at du måske har svaret på noget du ikke helt vidste noget om, men ja, det er jo et proffkamera af lidt ældre karakter sikkert 10-11 år gammelt, men også et fantastisk kamera.

Berlingo: Jeg har faktisk en fjernbetjening, men den virker kun hvis den aktiveres fra kameraets menu - når man ikke kan tilgå denne er der ingen forbindelse fra den til kameraet.

Jeg tror, jeg vil prøve at finde et serviceværksted der kender det kamera.

Venlig hilsen
Flemming Pedersen
Herning

SmilSmil
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Ordstyrer: Administrator