Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Sony-kameras egen lyd høres på optagelser

Sidst opdateret den 2 år siden
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Hej.

Jeg har lige købt et Sony HDR-CX625-kamera. Tidligere havde jeg et Sony HDR-PJ620.

Når jeg afspiller de originale video-klip før redigering på PC’en, kan man ved stille optagelser høre kameraets egen, mekaniske lyd. Det lyder som en høj brummen. Lyden går igen, når jeg redigerer i Pinnacle Studio 26. Her dæmper jeg baggrundslyden ved at dæmpe lyden for hele filmen, så den ikke kan høres på den færdige film.

Normalt står optagelyd på kameraet på auto. Jeg har prøvet at stille den på manuel (50% af max. lydstyrke), og så forsvinder baggrundslyden, men jeg ønsker ikke ved alle optagelser at skulle redigere niveauet for optagelyde. Jeg optager kun ferievideo og andre ting af samme slags.

Har I et godt råd, til så jeg undgår den baggrundslyd fra kameraet?

På forhånd tak.

Mette
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Måske ville en ekstern mikrofon oven på kameraet være en idé, ved så ikke om lyden er så kraftig at den også vil nå den. Lyden vil sikkert også blive bedre, har selv en Røde mic og har en dead cat på ude så man mindsker vind støj.
vernerverner
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
jeg er helt enig, en ekstern mikrofon vil klare det Smil
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
#Mette.
En af løsninger er, at indstille optage lydniveau manuelt (som du også selv beskriver)
Når, lydniveauet er lavt under optagelse vil Auto funktionen automatisk skrue op for niveauet og
dermed er der større risiko for, at få elektronisk støj med på optagelsen fra kameraets elektronik.

Alternativ løsning er er montere en ekstern mikrofon på Multi Interface-tilbehørssko under klappen på toppen af kamera.

Note. Kun Sony eksterne mikrofoner kan anvendes.
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Tak for gode råd og forklaring på, hvad der sker med Auto-funktionen.

Jeg tror, at jeg først vil prøve at lege lidt med den manualle lydfunktion.

Jeg vil stærkt overveje at købe en Sony ekstern mikrofon, men den kan nok kun bruges i visse situationer. På en storbyferie er det nok ikke nemt at rende rundt med en ekstern mikrofonSmil.

Mette
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.