Verner Har fået at vide det kort jeg har valgt er okay ;-)
Men har i dag opdaget at det simpelthen er min lidt ældre Windows 10 maskine der er problemet :-) så jeg måtte så prøve at afspille filerne på min forholdsvis nye Windows 11 maskine !
Og her er der ingen problemer !!!! og så har jeg ændret opløsning til 1920x1080 25.00P MP4 35 Mbps :-) det burde være okay til mit brug, og dermed får jeg så også omkring 4 timers optagelse på mit kort.
Jeg siger tak for venlig deltagelse i mit spørgsmål.
Hilsen Preben
Du har ret,
Skrivehastigheden skal være højere.
Du kan måske klare dig med en skrivhastighed på 99 MB/s
Jeg bruger sandisk extreme pro 300mb/s
De gange jeg har kontrolleret specifikationer har Sandisk altid holdt hvad de lover.
Andre kort har ikke altid så høj skrivehastighed som de påstår.
mvh Verner
Hej Kurt :-)
Mange tak for linket til manualen, jeg har ellers siddet og ledt efter de informationer jeg nu fandt via dit link ;-) har simpelthen overset det, så nu skifter jeg til 1920x1080 35Mbps 50.00p (manual side 131)
Så det må være en okay optagelses opløsning ?
Men det rokker så stadig ikke ved at med den høje opløsning, hakker billederne når jeg bl.a. zoomer så kortet er sikkert ikke godt nok til alt den info der kommer.
God aften :-)
Kurt
Tak for svar og link, puha der er godt noget at sætte sig ind i ;-)
Nu har jeg så prøvet at lave nogle enkelte små optagelser, og bemærket at når jeg panorerer og zoomer ud eller ind så hakker billederne, efter jeg har lagt det ind på min computer :-)
Kan se at den optager i MP4 25.00P 3840x2160 150Mbps hvilket selvfølgelig nok er i overkante, til almindelige optagelser :-)
Men tænker dog at mit kort jo nok er forkert til optage på i den forbindelse ? for mener at hvis kameraet er lavet til det skulle den vel også kunne håndtere det ! med det rigtige kort ?
Hører gerne om hvilken god opløsning i andre bruger ?
Ville gerne kunne optage omkring 5 timer på et 64GB eller et 128GB.
Hej :-)
Nu har jeg så fået købt mig et nyt kamera, Canon Legria HF G70, hertil købte jeg et Lexar ekstremt hurtig og holdbar hukommelseskort
microSDXC-hukommelseskort
64 GB lagerplads
Klasse 10
Læsehastighed op til 160 MB/s
Skrivehastighed op til 70 MB/s
Videohastighedsklasse 30 - velegnet til 4K-video
Applikationsydelsesklasse 2 (A2) - Perfekt til Android-smartphones
Vand-, stød-, vibrations- og røntgenbestandigt
Nu er det så at kameraet optager i MP4 format i K4 opløsning, så ser jeg at jeg så kun kan optage ca. 1 time på det :-( jeg kan ingen steder i manualen se om min opdagelse er rigtig ;-)
Så jeg ville høre jeg om mit valg af SD kort er helt i skoven ? et af mine gamle kameraer optager i MTS og der holder 64GB til omkring 6 timers optagelse.
På forhånd tak for svar.
Preben Knudsen