- Hjem
- Debatforum
- Videoproduktion
- Videokameraer (DV / HDV / AVCHD / HD)
- Ny DJI Pocket 3 med super Spec
Ny DJI Pocket 3 med super Spec
Sidst opdateret den 12 måneder siden
Jeg har pt. været ovenud tilfreds med DJI Osmo Pocket 3 i Creative Combo pakken.
Flotte video klip i dagslys og aften optagelser. Flydende optagelser på farten med Gimbal systemet. D-Log-M 10 bit optagelser med LUT grading virker godt selvom yderligere fintrimning af indstillingerne i Creative mode fortrækkes.
Det indtil videre største "problem" med Pocket 3 har været håndtering af apparatet med så anderledes udformning. Både fysisk/ergonomisk og ikke mindst betjeningen af Joystikket har været en udfordring.
Men som noget helt nyt, så er jeg NU begyndt, at lave Vlog video´er..... noget som jeg aldrig har lavet tidligere ! Fagre nye verden !!!
Den medfølgende Mic2 trådløs mikrofon virker godt og er meget nem at betjene inkl. opsætning.
I de kommende tid vil flere REAL test afslører om Pocket 3 også kan indgå i et mere langsigtet perspektiv sammen med øvrige Gear... Det kan måske være at opgave typen bliver en afgørende faktor.
Indtil videre må det konstateres herfra, at produktet "næsten" er en "Game Changer" eller Win-Win produkt af høj klasse og kan klart anbefales.
Total respekt herfra til de meget dygtige Kineser..... De kan virkelig noget fantastisk
Flotte video klip i dagslys og aften optagelser. Flydende optagelser på farten med Gimbal systemet. D-Log-M 10 bit optagelser med LUT grading virker godt selvom yderligere fintrimning af indstillingerne i Creative mode fortrækkes.
Det indtil videre største "problem" med Pocket 3 har været håndtering af apparatet med så anderledes udformning. Både fysisk/ergonomisk og ikke mindst betjeningen af Joystikket har været en udfordring.
Men som noget helt nyt, så er jeg NU begyndt, at lave Vlog video´er..... noget som jeg aldrig har lavet tidligere ! Fagre nye verden !!!
Den medfølgende Mic2 trådløs mikrofon virker godt og er meget nem at betjene inkl. opsætning.
I de kommende tid vil flere REAL test afslører om Pocket 3 også kan indgå i et mere langsigtet perspektiv sammen med øvrige Gear... Det kan måske være at opgave typen bliver en afgørende faktor.
Indtil videre må det konstateres herfra, at produktet "næsten" er en "Game Changer" eller Win-Win produkt af høj klasse og kan klart anbefales.
Total respekt herfra til de meget dygtige Kineser..... De kan virkelig noget fantastisk
Redigeret af BERLINGO d. 28-11-2023 18:13, 12 måneder siden
Bjarne E Nielsen
Skrevet d. 12 måneder sidenBruger
Jeg vil godt give mit besyv med i denne tråd. Tidligere købte jeg stort og dyrt, der var næsten ingen grænser, når det gjalt om at få de bedste optagelser og ikke mindst den bedste lyd.
De sidste 5 år har mit hovedkamera været Sony PXW-Z90V, med 2 stk. Sennheiser MKH 8040 mikrofoner. Jeg er stadigvæk glad for dette setup, men det er for stort, når også der skal et stativ med. Mange steder kan man slet ikke bruge det, - i en sessellift, på en restaurant, i en bil, på et museum og jeg kunne nævnte mange andre steder.
Siden 4.12.2020 har jeg brugt DJI Pocket 2 alle de steder hvor mit større setup ikke kunne bruges, og jeg har faktisk været tilfreds. Prøv at høre den koncert jeg optog i sommers med DJI Pocket 2 https://www.youtube.com/watch?v=FYmXA...YmXAS1iW2c se fra 15:05
Den 25. oktober var jeg hurtig på nettet og fik bestilt DJI Pocket 3, og jeg må sige det er et fantastisk kamera. På min næste tur, som bliver i april og går til Andalusien i Spanien, vil jeg kun medtage DJI Pocket 3, dronen DJI Mini 3 Pro og mit stillbilledkamera Sony Alpha A1.
I øjeblikket er jeg ved at find ud af hvordan jeg gør med hensyn til lydoptagelse på DJI Pocket 3. Hos DJI har jeg fået besked på, at den tilhørende DJI MIC 2, kan optage i stereo med en ekstern stereo mikrofon, og koblet sammen med Pocket 3 sender den sandelig også signalet til DJI Pocket 3.
Jeg har derfor bestilt 2 stereomikrofoner
1) SmallRig Forevala S20 (stereo og mono)
2) Lavalier stereo mikrofon Sony ECM-LV1
Som ekstra udstyr har jeg købt:
DJI Osmo Pocket 3 Expansion Adapter
DJI Pocket 3 - backpack mount
Ulanzi MT-79 Tragbares verstellbares Lichtstativ (6,5' T075GBB1 × 1
Jeg vil glæde mig til at tage på ferie med et udstyr der tilfredsstiller mit behov og som samtidig er så småt, at jeg kan medbringe alt hver dag.
De sidste 5 år har mit hovedkamera været Sony PXW-Z90V, med 2 stk. Sennheiser MKH 8040 mikrofoner. Jeg er stadigvæk glad for dette setup, men det er for stort, når også der skal et stativ med. Mange steder kan man slet ikke bruge det, - i en sessellift, på en restaurant, i en bil, på et museum og jeg kunne nævnte mange andre steder.
Siden 4.12.2020 har jeg brugt DJI Pocket 2 alle de steder hvor mit større setup ikke kunne bruges, og jeg har faktisk været tilfreds. Prøv at høre den koncert jeg optog i sommers med DJI Pocket 2 https://www.youtube.com/watch?v=FYmXA...YmXAS1iW2c se fra 15:05
Den 25. oktober var jeg hurtig på nettet og fik bestilt DJI Pocket 3, og jeg må sige det er et fantastisk kamera. På min næste tur, som bliver i april og går til Andalusien i Spanien, vil jeg kun medtage DJI Pocket 3, dronen DJI Mini 3 Pro og mit stillbilledkamera Sony Alpha A1.
I øjeblikket er jeg ved at find ud af hvordan jeg gør med hensyn til lydoptagelse på DJI Pocket 3. Hos DJI har jeg fået besked på, at den tilhørende DJI MIC 2, kan optage i stereo med en ekstern stereo mikrofon, og koblet sammen med Pocket 3 sender den sandelig også signalet til DJI Pocket 3.
Jeg har derfor bestilt 2 stereomikrofoner
1) SmallRig Forevala S20 (stereo og mono)
2) Lavalier stereo mikrofon Sony ECM-LV1
Som ekstra udstyr har jeg købt:
DJI Osmo Pocket 3 Expansion Adapter
DJI Pocket 3 - backpack mount
Ulanzi MT-79 Tragbares verstellbares Lichtstativ (6,5' T075GBB1 × 1
Jeg vil glæde mig til at tage på ferie med et udstyr der tilfredsstiller mit behov og som samtidig er så småt, at jeg kan medbringe alt hver dag.
Redigeret af Bjarne E Nielsen d. 27-11-2023 14:15, 12 måneder siden
Kameramann
Skrevet d. 1 år sidenBruger
Humlen er dog, at man kun kan få en rigtig god og troværdig real lyd, hvis man er to om optagelserne, en kameramand og en lydmand, og det er uanset om man bruger et lille aktionkamera eller et stort proff. videokamera, og i den forbindelse er det naturligvis valgfrit, om lydmanden gemmer optagelserne på en sound recorder, eller sender dem trådløst til videokameraet.
Og min pointe er blot, at de små aktionkameraer ikke har overflødiggjort lydmanden, for der er ingen fremtid i en YouTube video, med dårlig lyd eller vindbulder.
Og min pointe er blot, at de små aktionkameraer ikke har overflødiggjort lydmanden, for der er ingen fremtid i en YouTube video, med dårlig lyd eller vindbulder.
#Kameramann.
Jeg vil nu påstå, at både Pro Camcorder, DSLR og System kamera også har stor gavn af en ekstern mikrofon.
Med en Røde shotgun eller Wireless GO II/Pro eller måske DJI Mic så får man rigtige gode resultater afhængig af typen af opgave !
Bemærk også, at hvis man køber DJI Osmo Pocket 3 med den store pakke, så medfølger der også en trådløs BT mikrofon.
Jeg vil nu påstå, at både Pro Camcorder, DSLR og System kamera også har stor gavn af en ekstern mikrofon.
Med en Røde shotgun eller Wireless GO II/Pro eller måske DJI Mic så får man rigtige gode resultater afhængig af typen af opgave !
Bemærk også, at hvis man køber DJI Osmo Pocket 3 med den store pakke, så medfølger der også en trådløs BT mikrofon.
Kameramann
Den nye DJI Osmo Pocket 3 vil dog have nøjagtig den samme svaghed, som alle de andre små aktion videokameraer, det kan ikke levere en acceptabel real-lyd, med mindre man invester i noget specielt lyd-udstyr.
Jeg er i øvrigt blevet meget kræsen i forhold til videoer på YouTube, jeg gider simpelthen ikke se på videoer med dårlig lyd og vindbulder.
Jeg er i øvrigt blevet meget kræsen i forhold til videoer på YouTube, jeg gider simpelthen ikke se på videoer med dårlig lyd og vindbulder.
Med det udbud af video content man ser i dag - specielt på de sociale medier, så må man bare konstatere at et større DSLR kamera system og fx en Ronin gimbal stabilisator generelt er at skyde langt over målet.
De fleste af dagens brugere prioritere helt klart mere spændende video indhold end super-duper premium billedkvalitet !
Har derfor en klar opfattelse, at netop denne nye DJI Osmo Pocket 3 med 1" billedsensor vil på bedste vis gøre et rimelig godt stykke video arbejde med tilfredsstillende kvalitet on-location samt til spændende street video og Reels. Og Pocket 3 vil snildt kunne ligge i en inderlomme og altid være klar til brug.
Nu må vi se hvad test anmelder og youtuber har af bemærkninger.
De fleste af dagens brugere prioritere helt klart mere spændende video indhold end super-duper premium billedkvalitet !
Har derfor en klar opfattelse, at netop denne nye DJI Osmo Pocket 3 med 1" billedsensor vil på bedste vis gøre et rimelig godt stykke video arbejde med tilfredsstillende kvalitet on-location samt til spændende street video og Reels. Og Pocket 3 vil snildt kunne ligge i en inderlomme og altid være klar til brug.
Nu må vi se hvad test anmelder og youtuber har af bemærkninger.
Kameramann
Ja, alle de små videokameraer har efterhånden fået nogle specifikationer, som bider de store proff. kameraer i haserne, den eneste men også væsentlige forskel er i mange tilfælde, at på de proff. kameraer der kan man udskifte objektiverne, og de har 'knapper' til alle de vigtigste funktioner, på de små videokameraer, der skal man grave sig dybt ned i et menu-system, hvis man vil ændre på en indstilling.
D.25 Oktober kommer den nye DJI Pocket 3 i handlen.
Set i forhold til de gamle versioner må den nye udgave blive et super kanon hit med disse spec.
Se bare Features listen her:
✅1-Inch CMOS & 4K/120fps
✅2" Rotatable Screen & Horizontal-Vertical Shooting
✅3-Axis Gimbal
✅Mechanical Stabilization
✅ActiveTrack 6.0
✅Full-Pixel Fast Focusing
✅10-Bit D-LogM
✅Stereo Recording
Fotos af DJI Pocket 3 her:
https://twitter.com/Quadro_News/statu...13/photo/1
Set i forhold til de gamle versioner må den nye udgave blive et super kanon hit med disse spec.
Se bare Features listen her:
✅1-Inch CMOS & 4K/120fps
✅2" Rotatable Screen & Horizontal-Vertical Shooting
✅3-Axis Gimbal
✅Mechanical Stabilization
✅ActiveTrack 6.0
✅Full-Pixel Fast Focusing
✅10-Bit D-LogM
✅Stereo Recording
Fotos af DJI Pocket 3 her:
https://twitter.com/Quadro_News/statu...13/photo/1
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.