Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Mere om problemer med mts-filer i Pinnacle Studio 24 Ultimate

Sidst opdateret den 3 år siden
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har via mit Pinnacle Studio 21 Ultimate købt en opdatering til Pinnacle Studio 24 Ultimate. Det blev gjort for at fremtidssikre den udgave af programmet, som jeg har. Der sker jo løbende forbedringer/opdateringer.

Da jeg installerede Pinnacle Studio 24 Ultimate, blev Pinnacle Studio 21 Ultimate ikke afinstalleret. Begge programmer er derfor installeret på min PC.

Men i Pinnacle Studio 24 Ultimate kan de importerede .mts-filer (som er det format mit Sony-kamera (HDR-PJ620) optager i) i hverken i Import- eller Redigerings-modulet aktivere lyd eller bevægelse.

Er der nogle af jer, der har haft held til at kunne bruge .mts-filer i Pinnacle Studio 24?

Jeg har forsøgt at løse problemet med en række af de forslag, der blev givet på DAVK, men det hjælper overhovedet ikke:

1. Omdøbe .mts-filerne, der nummeres med et fortløbende 5-cifret kode startende med 00, f.eks. 00079.

2. Konvertere .mts-filerne til MP4, men Pinnacle Studio 24 kan ikke lide konverterede filer fra alle konverteringsprogrammer – f.eks. VLC, men godt lide dem fra Freemake Video. Problemet er blot at, at jeg tager rigtige mange små videoer, som det er stort arbejde at konvertere. Kurt Andersen har foreslået Handbrake, som jeg desværre ikke har nået at prøve endnu. Her skulle man kunne lave batch konvertering.

3. Tjekket DirectX. Jeg har DirectX juni 2010 installeret på min PC.

4. Afinstalleret og geninstalleret Pinnacle Studio 24 Ultimate flere gange.

Jeg har også haft kontaktet Corel tekniske support i Indien. De foreslog også pkt. 1 og samt nulstilling af Pinnacle Studio 24 og fjernelse af alle temp-filer- Det hjalp heller ikke.

Så hvad jeg kan gøre?:

1. Afinstallere Pinnacle Studio 24 og fortsætte Pinnacle Studio 21 Ultimate, som jeg er faktisk er ret glad for?

2. Afinstallere innacle Studio 24 og køre cccleaner.com, som jeg tidligere har brugt med succes?

3. Kræver pkt. 2, at jeg også afinstallerer Pinnacle Studio 21? Det vil jeg nemlig gerne beholde.

4. I stedet for cc.cleaner.com har Corels tekniske support foreslået en afinstallering og rensning med programmet http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/Studio_24/RegDelete_PS24.exe Det ved jeg ikke, om jeg kan være tryg ved….? Derefter deaktivering af virusprogram og så installation af Pinnacle Studio på ny.

Har I en god ide, som jeg kan arbejde videre med? Det vil blive modtaget med stor glædeSmil

Jeg synes bare, at der er så træls, at et nyt program kan give så meget bøvl.

På forhånd tusind tak.

Mette

PS Jeg har en stærk gaming-computer: Acer, Predator PH317-52
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har også Pinnacle Studio 24 Ultimate og har bla. a. Sony HDR-/CX160E som også optager mts-filer. Men jeg har ingen problemer med dem, det fungere fint. Jeg kan ikke svare dig på hvorfor dit ikke virker, men det kan virke sammen. Håber der er andre der har svaret.
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Hej.

Corel har oplyst, at en Windows opdatering fra 13. april 2021- KB5001331 (For nogle kan det være en træls fætter, se mere her: https://tweak.dk/software/windows-10-...opdatering), at Pinnacle Studio hænger eller crasher, når programmet bruger .mts filer. Corel oplyser, at deres teknikere arbejder på at løse problemet. Afinstallerede opdateringen, mne det hjalp nu ikke på mts.problemerne i PS24.

Men det sjove er jo, at flere af jer fint kan bruge .mts-filer i Pinnacle Studieo 24, mens jeg og nogle andre åbenbart ikke kan. Så er det rart, at PS21 kan håndtere .mts-filer. Måske tiden løser problemet. Mette
Redigeret af Mette d. 11-05-2021 16:53, 3 år siden
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Hej. Blot et status. Har afinstalleret og forsøgt slettet alt, hvad der har med pinnacle studio at gøre og cleanet min pc med CCleaner og derpå reinstalleret Pinnacle Studio 24 Ultimate. Det hjalp absolut ikke, når jeg importerer mts-filer. Faktisk går programmet ned kort tid efter, at jeg prøver at starte en videosekvens. Et ret ustabilt program på nogle punkter. Mette
vernerverner
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Pinnacle Studio arbejder med at løse nogle problemer med 4K i version 24.

Flere brugere med f.eks Sony AX53 kameraer har også problemer.

Vi venter spændt på en opdatering....
M
Mette
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Tak Verner. Dejligt at vide, at man ikke er alene om problemet. Så gælder det nok også et Sony HDR-PJ620- kamera.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.