Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Fuglekasse kamera til streaming

Sidst opdateret den 3 år siden
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har i fødselsdagsgave fået https://naturlaboratoriet.dk/Produktk...usvitkasse men har nu kæmpet et par dage med wi-fi opsætningen på min mobil. Jeg kan nemt få forbindelse med et godt signal til mobilen og appen men problemet er det netværk kameraet viser som hedder SmartLife-0000, ikke vil tilsluttes internettet, under navnet står der (Tilsluttet uden internet) jeg har prøvet alverden, tændt og genstartet mobil og router andre wi-fi som mobiller i hustanden fungere fint.
Skulle der være en der har en idè om hvordan den bliver tilsluttet ?
Skrevet d. 3 år siden
Det ville nok være lettere hvis du lagde installationsvejledningen op, så vi kunne læse den. Jeg kan intet finde om installation af kameraet på den anførte hjemmeside.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Kameraet i redekassen kan formentlig kun sende et signal ud på internettet via din Internetforbindelse og router, men det er muligt, at der er en firewall i routeren, som signalerne ikke kan slippe forbi.

Alternativt, så skal din telefon fungere som router, men det forudsætter jo, at du ikke bevæger dig for langt væk fra redekassen.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Her er vejledningen, har fulgt den fuldstændigt også ved fejlfinding. Den forbinder jo også fint men (Tilsluttet uden internet) har prøvet på min kones mobil med samme resultat. Jeg har et overvågnings kamera sat til min mobil også her er der ingen problemer.
kik under : Vigtigste Wi-Fi-opsætning
https://translate.google.com/translat...ng-started
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Vil også lige sige da jeg fik den for nogle dage siden fik jeg den straks til at køre som den skulle, men sad så og legede med appen og på den måde kom til at 0 stille kameraet uden jeg tænkte over det. Derefter opstod problemet nu ville den bare ikke igen.
Skrevet d. 3 år siden
Det er jo en ret udførlig vejledning, så den kan jeg ikke rigtig sige noget til.
Du skal måske lige sikre dig, at du rent faktisk har nulstillet kameraet og så prøve at følge den vejledning der er om at opsætte den forfra efter nulstilling.
Ellers måske prøv den anden metode med at lave en manuel opsætning, hvis ikke du har prøvet den før.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har 0 stillet det op til flere gange og også den anden opsætning.
Jeg kontaktede firmaet og vi har så aftalt jeg sender kameraet retur og de sender et nyt til mig, en fantastisk service, da jeg også kunne få pengene retur og endda selv om jeg har smurt fuglekassen med træbeskyttelse så den i virkelighed ikke kan sælges igen, men vi blev enige om jeg afmonterede kameraet og sende det til dem. Som de endda også betale for selv om prisen var 42 kr. for at sende retur har de sendt en retur label. Rart når det køre på den måde. Er så spændt på om det vil virke, jeg tror mere selv på det er wi-fi forbindelse der er et eller andet med og er det tilfældet må jeg have prof. hjælp der er nok ikke andet at gøre. men du skal have tak for hjælpen.
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 3 år siden
Hvis dit kamera kommer op at køre igen, og der stadig er unger i redekassen, så post et link til kameraet, så vi andre kan kigge med.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har i dag fået sendt et nyt kamera, men fejlen er den samme. Kameraet fejler intet er jeg sikker på, det bliver fint installeret men når jeg kommer til wi-fi installationen er det slut, den samme tekst (Internet ikke tilgængelig) eller (Tilsluttet uden internet) Jeg har prøvet snart sagt alt, 0 stillet internettet, 0 stillet kamera, 0 stillet router, ny app ind, det er helt sikkert noget med indernettet, men hvad ?? Har søgt efter prof. hjælp et par steder men det er svært, men håber stadig. Ja jeg skal nok linke, da det virkede lå det et døgns tid på YouTube.
N
neumann
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Som Kameramann er inde på, så ud fra din forklaring om at det virker fint på telefonen, men ikke på routeren, så er det routeren der ikke lukker streamen igennem.

Er du i din opsætningsindsats kommet til at lukke for nogle porte på routeren?

Som eksperiment kan du forsøge at deaktivere firewallen på routeren, og se om du får hul igennem. Hvis det virker, så ved du hvor du skal finde en løsning. Mit gæt er at der er nogle porte der skal åbnes på routerens firewall. Alternativt kan du lægge kameraets ip adresse i DMZ, så er kameraet direkte på internettet udenom din routers firewall. Det giver desværre hele verden adgang til dit kamera, men du kan bruge det til at finde ud af om problemet ligger i routeren.

Men du må ikke efterlade din router uden aktiv firewall, det kan hurtigt kompromittere dine øvrige enheder på dit interne netværk. Så husk at slå den til igen når du har eksperimenteret.
HSChristiansenHSChristiansen
Juniormedlem
Skrevet d. 3 år siden
Jeg har opgivet at få det til at virke og skyndte mig på 13. dag at sende det retur og fik også mine penge tilbage uden problemer. Men da redekasse tiden også snart er forbi for i år har jeg i stedet købt et overvågnings kamera og lavet et fint foderbræt og sat det op uden problemer, så når der kommer lidt mere gang i fuglene omkring foderbrættet vil jeg streame det på YouTube.
Ved godt der ikke er meget videofilmen og redigering i det men gør det bare i sjov :-)
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.