Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

DaVinci

Sidst opdateret den 2 år siden
N
neumann
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Er der efterhånden nogle der har taget DaVinci til sig?

Jeg har fået kørt de fleste start tutorials igennem, og må indrømme at programmet imponerer mig.
Efterhånden som man får prøvet lidt af, så finder man ud af hvor meget det kan.

Dog er det ikke alting der er lige logisk.

Jeg har haft problemer med at få lavet autosynkronisering mellem 2 lydoptagelser. Men har derimod haft stor succes med TC synkronisering. Det virker helt fantastisk.
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Det har jeg og hvis jeg husker rigtigt har Gladsaxe Film-& Videoklub taget Davinci til sig.
Jeg holder mig til almindelige småfilm, hvor kun originallyden anvendes. Jeg er jo ikke lydmand Blink
Synes at programmet fungerer godt når der laves multicam med lydsynkronisering på ihvertfald 4 kameraer.
N
neumann
Juniormedlem
Skrevet d. 2 år siden
Mht. lydsynkronisering ser jeg et problem i at man ofte optager med flere kameraer der står så langt fra hinanden at lyden faktisk ikke er fælles for kameraerne, og at der på den måde vil være forsinkelse eller slet ingen lyd på det fjerneste kamera. Her er TC synk overlegen. Men det er nok fordi jeg er miljøskadet. :-)

Man kan faktisk indspille TC på et lydspor og DaVinci detekterer det helt perfekt og synkroniserer. Man behøver derfor ikke et dyrt kamera med TC for at bruge TC! Man skal bare bruge et lydspor på kameraet.

TC kan man generere med sin mobiltelefon, bare man får distribueret den samme tidskode til alle kameraerne der optager. Det betyder endda at hvis et kamera bliver stoppet og genstartet, så falder det automatisk på plads i tidslinjen sålænge der optages en kontinuerlig tidskode. Det er smart. Endnu smartere er det at en tidskode ligger i det hørbare område (1-2 kHz) og derfor snildt kan sendes over microport, så man kan slippe for lange ledninger.

Jeg har brugt det så tit i gamle dage, at jeg ved det virker, og har testet og ved det også virker perfekt i DaVinci.
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Ja, der var langt fra den ene ende af kirken til den anden, men en finjustering af lydsporet reddede
optagelsen.
Og så blev vi så kloge til en anden gang Blink
Redigeret af hclhansen d. 29-03-2022 16:41, 2 år siden
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Når vi nu er ved lyd:
Jeg har opdateret til 17.4.6 og nu har jeg ikke lyd mere
Når jeg tager samme klip ind i Vegas, eller Pinnacle lyden ok.
Jeg har prøvet at slette og genindstallere Davinci, men det hjælper ikke.
Nogen der har et forslag til hvordan jeg finder/løser problemet?Smil
H
hclhansen
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Løst
Jeg downloadede CC Cleaner og lod den tage sig kærligt af pcén.
Hvad denne har gjort, har jeg ingen anelse om Smil
Men en fejlmelding fra Davinci er samtidig væk.
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.