Jamen dog! Hvor er det JavaScript henne?
Din browser understøtter ikke JavaScript eller har ikke understøttelsen slået til. Slå JavaScript til i din browser for at se denne side ordentligt, eller opgrader til en browser, der understøtter JavaScript.

Dji Mini 3 Pro

Sidst opdateret den 2 år siden
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Til dem som interessere sig for droner, så har DJI netop lanceret en ny drone under 250gr.

Se intro video her af Toke fra Droner.dk

https://www.youtube.com/watch?v=nlp58...lp58DSHT3k
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Det er med droner, som med mobiltelefoner og computere, der kommer løbende nye modeller, som kan lidt mere end den forrige, men der sker sjældent revolutioner i udviklingen, så man er som regel bedst tjent med, at slide den drone op, som man p.t. har investeret i.

Jeg har tjekket op på den nye DJI Mini 3, og det er en lækker drone, men hvis man har en Mini 2, så kan det nok ikke svare sig, at skrotte den, for at kaste 7-8 tusser efter 3'eren.

Men der er selvfølgelig mange, som ikke kan styre deres trang til, at eje den nye drone, så markedet bliver med garanti fyldt med billige brugte Mini 2 droner.
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej

Jeg bytter gerne min Mavic Pro med en Mini 3 pro !

Mindre skrappe regler med en drone under 250 gram.
Kameras bevægelighed... low shorts
Uhd 60fps
Ville vælge remote med indbygget skærm, der kun vejer det halve af alm remote + mobiltlf
osv.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Der skal tages en del overvejelser med inden ny-indkøb eller udskiftning af drone.Smil

En drone under 250gr giver mulighed for flyvning over mennesker i byområder uden accept af berørte personer.
Men, man skal stadig med fx. Dji Mini 3 Pro (legacy drone) have minimum et EU drone certifikat OPEN A1 (under 500gr.) + registrering + forsikring.

I tilfældet med Dji Mini 3 Pro er det største minus nok kamera sensor størrelse og den manglede mulighed for, at optage video i 10bit D-Log og fotos mangler den sidste detalje opløsning sammenlignet med fx Dji Mavic Pro og Air 2S som benytter en 1" sensor.

Der findes masser af drone test (foto/film/vind/afstand) på youtube af den nye Mini 3 Pro sammenlignet med andre Dji droner og fx Autel Nano + !!!

Husk, at uanset hvilken drone man måtte vælge, så er det et kompromis...Chok
Overvejelse om køb/bytte er derfor et følsomt balancepunkt som er en individuel beslutning.

Ps. Læs mere om EU regler og dronebekendtgørelsen på Trafikstyrelsens hjemmeside. Vil du tage et drone certifikat, så anbefaler jeg at tage et kursus først hos MYDroneAcademy.

God sommer og flyvetur - derude Blink
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Jeg har i et års tid gået og lagt lidt til side, da jeg har haft planer om, at købe en DJI Mavic 3, jeg har fra en bekendt som har købt netop den drone, modtaget nogle billeder i fuld opløsning, som har overbevist mig om dens kvalitet.

Men det kan godt ske, at jeg ændrer min plan, så jeg køber en DJI Mini 3 Pro.
26mook26mook
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Der er kommet en ny firmware opdate til Mini 3 Pro ..... d cinelike er nu i 10 bit

https://youtu.be/F6M-M7Q-NAQ
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Det er blevet den nye metode til, at få testet og fejlrettet et nyt produkt, at sende det på markedet, og lade brugerne finde alle fejlene, så her i de næste 2-3 måneder vil der helt sikkert komme mange opdateringer af DJI Mini 3’s firmware, og derfor kan man slippe for en masse ærgelser, hvis man venter nogle måneder, med at købe den nye drone.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Til dem som påtænker at købe eller konvertere (ombytte) eksisterende til en Dji Mini 3 Pro, så vil jeg klart anbefale, at se denne video inden du køber dronen
https://www.youtube.com/watch?v=89VcI...K9Dg&t
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
Redigeret af BERLINGO d. 28-05-2022 06:02, 2 år siden
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej Berlingo, jeg kunne ikke rigtig blive klog på, om der er en bestemt grund til, at du sender os 622 sekunder ind i video'en.

Så jeg har set hele video'en, og jeg har fået den opfattelse, at hans kritikpunkter er meget reelle og velbegrundede.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
# Kameramann

Jeg ved ikke hvorfor 622s, men selvfølgelig skal man se filmen fra starten, så giver filmen meget god mening. Blink

I øvrigt har du ret i... at det er gode argumenter for IKKE at købe Dji Mini 3 Pro !!! Noget af de samme er Drone Guru´en Philip Bloom inde på - Han siger fx at en Air 2s er en meget bedre drone.


Hvis man har lidt tålmodighed med drone investering, så vent på Dji Air 3 som helt sikker vil veje under de magiske 500gr og bære det nye EU C-mærkning Blink
KameramannKameramann
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
Hej Berlingo

Se på dit link, der er føjet ‘&t=622s’ til det i enden, og det gør, at man havner 622 sekunder inde i videoen.
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
# Kameramann

Har fjernet =622s på Url adressen Smil
BERLINGOBERLINGO
Bruger
Skrevet d. 2 år siden
"10bit er ikke bare 10bit".
Med hensyn til 10bit video har Stewart & Alina lavet denne video som bla viser forskellen mellem Dji Mini3 Pro, Air2 S og Mavic3:
https://www.youtube.com/watch?v=TqE_r...qE_r6fHwYg
“Videns største fjende er ikke uvidenhed, det er illusionen om viden.” Blink
Du kan ser alle diskussionstråde i dette debatforum.
Du kan ikke har startet en ny diskussionstråd i dette debatforum.
Du kan ikke har svaret i denne diskussionstråd.
Du kan ikke har påbegyndt en afstemning i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.
Du kan ikke har downloadvedhæftelser i dette debatforum.